Nieuwe remmerij
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
De website van deze aanbieder heeft nog wel een tiental website's die hetzelfde er uit zien.
Bijv. autodoc.nl, reservedelenstore.nl, besteonderdelen.nl, onderdelenshop24.com enz....
Bijv. autodoc.nl, reservedelenstore.nl, besteonderdelen.nl, onderdelenshop24.com enz....
http://www.audiforum.nl/forum/model-spe ... en-nl.htmlAudi_gekkie schreef:
De website van deze aanbieder heeft nog wel een tiental website's die hetzelfde er uit zien.
Bijv. autodoc.nl, reservedelenstore.nl, besteonderdelen.nl, onderdelenshop24.com enz....
Klachten krijgt iedere zaak wel eens als er niet of niet goed geleverd word , PayPal is daar heel fijn voor.Audi_gekkie schreef:
Die 17% is onzin na het aftellen begint deze opnieuw.
Als dat maar goed gaat :/
Voordat ik bestel bij een website controleer ik de reviews.
Ik zou hier dus nooit bestellen.
https://www.trustpilot.com/review/auto-onderdelen24.nl
http://www.klacht.nl/auto-onderdelen24/
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Dat klopt, maar zoveel negatieve reviews is niet goed.
Ja fijn dat het opgelost wordt als het via PayPal besteld. Heb ik ook al eens ondervonden, maar uiteindelijk betalen we er met z'n allen aan mee.
Ja fijn dat het opgelost wordt als het via PayPal besteld. Heb ik ook al eens ondervonden, maar uiteindelijk betalen we er met z'n allen aan mee.
Kijken hoe het loopt ,kan reuze mee vallen.<br id="null"><br id="null">Ik koop al mijn pc spullen bij Alternate in ridderkerk nooit problemen ,maar kijk eens naar de reviews .<br id="null">Dan schrik je ook ,maar heb alleen goede ervaring met hun .<br id="null">
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik denk dat vooral ontevreden klanten een beoordeling schrijven. Ik ga zeker geen review schrijven na iedere bestelling en zeker niet als alles goed is verlopen.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
He weer over die remmenrij...ik sinds 2013 op het forum ben...
Wij rijden vele km-ters met de A2 met de 2e set originele remschijven vanaf nieuw ,blokken,remvoering met trommels eronder sinds ik meen bij 135.000 km in 2010 bij audi dealer door vorige eigenaar is laten doen.
Door info historie die ik van Audi had,kwam ik erachter.
Tot heden zijn deze niet vervangen bij de huidige km stand 286.000 alleen om de 2 jaren nieuw remolie sinds zomer 2013 in bezit heb,maar ik moet natuurlijk eens een keer nieuwe rem delen rondom hebben.
Ik kan alleen dus oordelen over onze Audi a2 de werking van standaard schijven voldoende zijn.
Maar ik rem stevig en neem zo nu en dan wanneer het kan de bochtjes wat sneller dan gemiddelde doorsnee rijders om mij heen.
De remwerking is nog steeds voortreffelijk natuurlijk niet als nieuw maar gewoon goed,de klauwen etc krijgen geen kans om vast te gaan zitten en bijzonder weinig roesten!.
Ga ze niet vervangen als het niet nodig is maar als ik ze vervang doe ik geen Audi origineel onder ik niet van plan het doosje wil betalen ...
Dan kies ik of Ate powerdisk (ivm met ervaring vorige auto een diesel schijven rondom die er nog mee rond door familielid rijdt met 440.000 kmters inmiddels erop en waren toen door mij vervangen waren bij 225.000 km .
Of ik koop ander goed A merk die andere forum leden gebruiken.
De remmen Audi A2 in verhouding tov ouder auto's zoals Audi's 80 uit jaren 70-80,90 met zelfs vergelijkbaar gewicht en zonder Abs en toen met kleinere wielen 13-14 inches (dus kleiner schijfjes voor) gewoon overbemeten het totaal gewicht bijzonder laag is,de vertraging goed is.. .
Ik hoef niet het circuit op...dan zou ik dit dan pas aanpassen...
Je kunt er nieuwe schijven en blokken ,remolie vervangen maar de remwerking wordt toch ook bepaald door het ABS systeem in combinatie gesteldheid van de remklauwen,remcilinders (ook achter) ,geleiders en de hoofdremcilinder en het grip van je banden (profieldikte met de bandenspanning)en de schokbrekers dus dat wordt dus altijd goed checken...
Het geen zin heeft als remklauw werking slecht is en er nieuwe blokken met schijven opkomen...je de nieuw naar de klo.... helpt
Dus check je remklauwen als eerste op werking en slingering van je naaf , zo ook de remcilinders
Meestal gaat een rem bekrachtiger lang mee maar ze kunnen gaan lekken door olieverlies de hoofdremcilinder die eraan hangt erin lekt,maar meestal zie je dit aan je potje leeg loopt..of de rem werking is afhankelijk van onderdruk slang poreus is .of gescheurd en je moet harder trappenof je moet dat fijn vinden...
Succes met je keuze voor je remmerij.
groeten
Rolf
Almere
Wij rijden vele km-ters met de A2 met de 2e set originele remschijven vanaf nieuw ,blokken,remvoering met trommels eronder sinds ik meen bij 135.000 km in 2010 bij audi dealer door vorige eigenaar is laten doen.
Door info historie die ik van Audi had,kwam ik erachter.
Tot heden zijn deze niet vervangen bij de huidige km stand 286.000 alleen om de 2 jaren nieuw remolie sinds zomer 2013 in bezit heb,maar ik moet natuurlijk eens een keer nieuwe rem delen rondom hebben.
Ik kan alleen dus oordelen over onze Audi a2 de werking van standaard schijven voldoende zijn.
Maar ik rem stevig en neem zo nu en dan wanneer het kan de bochtjes wat sneller dan gemiddelde doorsnee rijders om mij heen.
De remwerking is nog steeds voortreffelijk natuurlijk niet als nieuw maar gewoon goed,de klauwen etc krijgen geen kans om vast te gaan zitten en bijzonder weinig roesten!.
Ga ze niet vervangen als het niet nodig is maar als ik ze vervang doe ik geen Audi origineel onder ik niet van plan het doosje wil betalen ...
Dan kies ik of Ate powerdisk (ivm met ervaring vorige auto een diesel schijven rondom die er nog mee rond door familielid rijdt met 440.000 kmters inmiddels erop en waren toen door mij vervangen waren bij 225.000 km .
Of ik koop ander goed A merk die andere forum leden gebruiken.
De remmen Audi A2 in verhouding tov ouder auto's zoals Audi's 80 uit jaren 70-80,90 met zelfs vergelijkbaar gewicht en zonder Abs en toen met kleinere wielen 13-14 inches (dus kleiner schijfjes voor) gewoon overbemeten het totaal gewicht bijzonder laag is,de vertraging goed is.. .
Ik hoef niet het circuit op...dan zou ik dit dan pas aanpassen...
Je kunt er nieuwe schijven en blokken ,remolie vervangen maar de remwerking wordt toch ook bepaald door het ABS systeem in combinatie gesteldheid van de remklauwen,remcilinders (ook achter) ,geleiders en de hoofdremcilinder en het grip van je banden (profieldikte met de bandenspanning)en de schokbrekers dus dat wordt dus altijd goed checken...
Het geen zin heeft als remklauw werking slecht is en er nieuwe blokken met schijven opkomen...je de nieuw naar de klo.... helpt
Dus check je remklauwen als eerste op werking en slingering van je naaf , zo ook de remcilinders
Meestal gaat een rem bekrachtiger lang mee maar ze kunnen gaan lekken door olieverlies de hoofdremcilinder die eraan hangt erin lekt,maar meestal zie je dit aan je potje leeg loopt..of de rem werking is afhankelijk van onderdruk slang poreus is .of gescheurd en je moet harder trappenof je moet dat fijn vinden...
Succes met je keuze voor je remmerij.
groeten
Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- stefan74
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
- Locatie: Breda
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Slechte ervaring met bovengenoemde toko , welk een tiental verschillende webwinkels voeren.
Verkeerd geleverde artikelen, spul wat al eerder gemonteerd was; ten minste daar leek 't op , met als klap op de vuurpijl een pakket retour gestuurd , gelukkig aangetekend , die zogenaamd niet was aangekomen.
Ik heb me een tijdje van de domme gehouden en geen trackingnummer overlegd, waardoor zij waarschijnlijk dachten dat ik deze niet had c.q. goedkoop had retour gestuurd.
Ze hadden alles nagekeken maar nee hoor.mijn neonoranje doos was nergens te bekennen... totdat ik het tracknummer kon overleggen en zelfs de naam van de persoon die ervoor getekend had. Nog geen minuut later kreeg ik een reply; ze hadden nog even in het magazijn gekeken (jaja Usain Bolt in dienst zeker) het pakketje was weer boven water..
Veel artikelen staan in voorraad maar blijken achteraf helemaal niet leverbaar. Gewoon hele generieke onderdelen die elke andere webshop gewoon kan leveren; En dat zijn vaak de spullen waar ze goedkoop mee zijn.
Trouwens over die schijven ; Zimmermann heeft in het verleden naam gemaakt dankzij de goede coating en High Carbon staal.
De concurrentie heeft echter ook niet stilgezeten en is ook een stuk beter geworden hierin.
In principe is het opletten op het gebruikte staal ( High Carbon, of op z'n duits Hochgekohlt ) en een goede coating.
Geperforeerd is leuk maar meer kans op piepende remmen, als er vuil in de gaatjes gaat zitten kan dit leiden tot groeven op de hele schijf ten hoogte van de gaatjes, en bij zware belasting kunnen er scheurtjes ontstaan rond de gaatjes ; maar dat zie ik onder een A2 niet snel gebeuren.
ik heb redelijk goede ervaringen (qua rem-onderdelen) met lott.de en fuerst-autoteile.de
De laatstgenoemde is de laatste tijd niet meer zo goedkoop, maar wel hele goede aftersales.
Vooral lott.de heeft heel veel eigen voorraad.
Af en toe hebben beide winkels ook kortingsakties en/of gratis verzending, en dan is het echt spotgoedkoop.
Verkeerd geleverde artikelen, spul wat al eerder gemonteerd was; ten minste daar leek 't op , met als klap op de vuurpijl een pakket retour gestuurd , gelukkig aangetekend , die zogenaamd niet was aangekomen.
Ik heb me een tijdje van de domme gehouden en geen trackingnummer overlegd, waardoor zij waarschijnlijk dachten dat ik deze niet had c.q. goedkoop had retour gestuurd.
Ze hadden alles nagekeken maar nee hoor.mijn neonoranje doos was nergens te bekennen... totdat ik het tracknummer kon overleggen en zelfs de naam van de persoon die ervoor getekend had. Nog geen minuut later kreeg ik een reply; ze hadden nog even in het magazijn gekeken (jaja Usain Bolt in dienst zeker) het pakketje was weer boven water..
Veel artikelen staan in voorraad maar blijken achteraf helemaal niet leverbaar. Gewoon hele generieke onderdelen die elke andere webshop gewoon kan leveren; En dat zijn vaak de spullen waar ze goedkoop mee zijn.
Trouwens over die schijven ; Zimmermann heeft in het verleden naam gemaakt dankzij de goede coating en High Carbon staal.
De concurrentie heeft echter ook niet stilgezeten en is ook een stuk beter geworden hierin.
In principe is het opletten op het gebruikte staal ( High Carbon, of op z'n duits Hochgekohlt ) en een goede coating.
Geperforeerd is leuk maar meer kans op piepende remmen, als er vuil in de gaatjes gaat zitten kan dit leiden tot groeven op de hele schijf ten hoogte van de gaatjes, en bij zware belasting kunnen er scheurtjes ontstaan rond de gaatjes ; maar dat zie ik onder een A2 niet snel gebeuren.
ik heb redelijk goede ervaringen (qua rem-onderdelen) met lott.de en fuerst-autoteile.de
De laatstgenoemde is de laatste tijd niet meer zo goedkoop, maar wel hele goede aftersales.
Vooral lott.de heeft heel veel eigen voorraad.
Af en toe hebben beide winkels ook kortingsakties en/of gratis verzending, en dan is het echt spotgoedkoop.