Gisteren de mistlampen gemonteerd - dat smoelt al weer een stukje beter (ook al kunnen ze nog niet aan).
Vandaag ben ik bij Banden Service Harderwijk geweest voor de vervanging van distributie, waterpomp en multiriem. Dat was nog een hele bevalling: de monteur moest van alles demonteren om bij distributie en waterpomp te kunnen. De LMM, EGR-slang, motoronderplaat, motorsteun (vervangen door de krik onder de motor), rechter voorwiel, wielkuip, ...
De wielbouten zaten extreem vast, de luchtsleutel kreeg ze niet los, een meterslange momentsleutel wel. (En ik zie nu pas op de foto dat er een schroefje ontbreekt in de remschijf.)
Uiteindelijk werd het een uurtje demonteren van zaken die in de weg zitten, een half uurtje vervangen waarvoor ik gekomen was en weer een uurtje van alles en nog wat terugzetten en het koelsysteem bijvullen.
Het terugzetten van de wielkuip verliep wat amateuristisch: de centrale pennen van de plastic clips waren grotendeels verdwenen bij de demontage. De monteur zet de wielkuip dan maar weer vast met zelfborende schroefjes. Die gaan binnen de kortste keren roesten en komen nooit meer los. Dus ik haal een handvol van die clips bij de dealer en verwijder de schroefjes weer.
Maar al met al ben ik zeer tevreden dat ik deze klus heb uitbesteed! Daar was ik zelf vast een hele dag mee bezig geweest (als ik alles al had losgekregen zonder iets af te breken).