Eerste auto

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Audi_gekkie

11 dec 2016, 03:28 0 x

Keurige A2 Dave. Nog origineel Nederlands ook! Leuke opties, vooral die bekerhouders achterin.

Van die mistlampen kun je mooi dagrijlampen van maken.

Heel veel plezier ervan.

Nu echt welkom bij de club!
jurancor

24 dec 2016, 18:53 0 x

Hallo,

De opmerking "van die mistlampen kun je mooi dagrijlampen maken" triggert mij. Is het mogelijk daar LED's in te zetten?

Graag een reactie.

Met vriendelijke groet,
Cor van Alphen
Audi_gekkie

24 dec 2016, 19:21 0 x

Zeker Cor,

Zoek op dit forum op mijn topic hoe je de drl''s krijgt geschakeld.

Zoek op Google op H7-led en klaar is Cor.
Audi_gekkie

24 dec 2016, 19:27 0 x

Ik heb het even voor je opgezocht.
Helaas zijn alle foto's verdwenen door een update van dit forum.

http://www.audi-a2.nl/discussion/2796/i ... chting-drl

Gelukkig nog wat plaatjes op de Duitse A2-wiki.

https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Tagfahrlicht

Let op i.p.v. pin 7 moet je pin 8 gebruiken wil je de mistlampen automatisch laten schakelen.
davevogel0
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 dec 2016, 15:13 0 x

Even een update.

Hij rijdt geweldig, maar wel een tik wanneer ik ver links of rechts stuur. Heeft dit toevallig met de rubbers te maken? Mistlampen DRLs maken is iets waar ik in de toekomst nog even naar wil kijken, maar nu kan ik het ook handmatig doen.

Verder wil ik de concert 1 van bluetooth gaan voorzien, maar vind ik de huidige opties(Yatour etc.) niet goed genoeg wat geluidkwaliteit. Het plan is dus om zelf een systeem te gaan maken wat dit ondersteund en dan met bediening via de radio zelf. Kosten moeten niet heel erg hoog liggen (denk zo'n 30-40 euro). Mochten meer mensen hier geïnteresseerd in zijn hoor ik het graag :)
Audi_gekkie

25 dec 2016, 19:04 0 x

Mistlampen handmatig aanzetten betekent ook dat de stadswapen branden en dit is officieel niet toegestaan.

Wat wil je doen met de uitbreiding op je radio? Handsfree bellen of alleen voor de muziek? Bij het laatste is een Yatour een perfecte keuze. Je kunt met usb-uitgang veel doen. Ook zit er een sd-kaart uitgang in.

Voor 30-40 euro begin je niks. Ook geen Yatour.
davevogel0
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 dec 2016, 19:48 0 x

Ah, oke. Das wel een goede. Nog maar eens over nadenken.

Ik ben zelf een ding ervoor aan het ontwerpen, dus die 30-40 euro is een goede gok. De usb en sd poort blijven dan wel afwezig, maar er wordt, in plaats van bij de Yatour of rockbox, wel een moderne bluetooth module gebruikt waardoor de a2dp wel een goede kwaliteit zou moeten hebben. Verder zou de bediening van de radio ook gewoon via de knoppen moeten kunnen.

Het protocol is al door anderen uitgezocht en zou niet heel erg moeilijk te implementeren moeten zijn. Verder heb ik in mijn bachelor redelijk wat elektronica gehad dus heb ik vertrouwen dat het wel goed zou moeten komen.

Mijn vraag was dus ook meer of er hier op het forum meer mensen interesse hebben in zo'n module. In dat geval zou ik een printplaat bestellen ipv zelf de boel aan elkaar te solderen. 
Plaats reactie