Rubbers van stabi

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Jaani

27 dec 2016, 16:54 0 x

Beste allen Jaani heeft . aardig wat dingen gedaan en die ook gelukt zijn. Bezin klepje werkt weer .achterlamp vervangen, stangen langs de veer vervangen maar geluid is niet weg dus ga nu de 2 D rubbers vervangen maar wie weet de MAAT van deze rubbers, heb ze niet gemeten en sta nu niet op een brug.
Wel de olieaf scheider vervangen maar vuil viel erg mee, ook olie en lucht filter, alleen heb blok gespoeld had gehoopt dat tikken van zuigers minder zou worden maar is niet weg. Heeft iemand echt ervaring met toevoegingen om dit te minderen of zijn dit sprookjes, Heb er veel over gelezen maar je komt niet echt tot eindoordeel. Vraag is dus welke A2 rijder heeft ervaring met additieven.
Ook deur vangers vernieuwd zie wel dat die popnagels niet het sterkste punt is en ook vervangen worden door boutje/ moertje.
Dit even van mij kant. beetje door elkaar maar de vragen zijn uiteindelijk:
wie weet maten van de 2 D rubbers (stabilisator) in en uitwendig
En wie heeft ervaring met kantellende zuigers en toevoegen additieven.
Jaani

27 dec 2016, 17:20 0 x

O ja nog effe wat verhaal oliepeil, wat blijkt nu ? Draadjes waren opnieuw verbonden alleen 1 zat er half aan, Heb alles netjes weer aangepast zoals we in trailerbouw gewent zijn en toch wel sensor vervangen, Weet ik zeker dat het daar niet aan ligt.
Lampje blijft overigens uit ,maar heb gewoon 3.5 liter aangehouden stok er in en gaan.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 dec 2016, 17:47 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">Jaani</a> schreef:
Beste allen Jaani heeft . aardig wat dingen gedaan en die ook gelukt zijn. Bezin klepje werkt weer .achterlamp vervangen, stangen langs de veer vervangen maar geluid is niet weg dus ga nu de 2 D rubbers vervangen maar wie weet de MAAT van deze rubbers, heb ze niet gemeten en sta nu niet op een brug.
Wel de olieaf scheider vervangen maar vuil viel erg mee, ook olie en lucht filter, alleen heb blok gespoeld had gehoopt dat tikken van zuigers minder zou worden maar is niet weg. Heeft iemand echt ervaring met toevoegingen om dit te minderen of zijn dit sprookjes, Heb er veel over gelezen maar je komt niet echt tot eindoordeel. Vraag is dus welke A2 rijder heeft ervaring met additieven.
Ook deur vangers vernieuwd zie wel dat die popnagels niet het sterkste punt is en ook vervangen worden door boutje/ moertje.
Dit even van mij kant. beetje door elkaar maar de vragen zijn uiteindelijk:
wie weet maten van de 2 D rubbers (stabilisator) in en uitwendig
En wie heeft ervaring met kantellende zuigers en toevoegen additieven.
16mm rubbers moet je hebben.  voorbeeld : http://www.ebay.de/itm/Stabilisatorlage ... e26f7cc5:g :s SYAAOSwZG9WlPFu  

De aua blokjes staan bekend om het getik, zolang er geen hoog olieverbruik is, fijn laten zitten. Aanbevolen olie 5w30 of 5w40
Jaani

27 dec 2016, 17:57 0 x

2 duidelijke antwoorden. Ben bang als je al de verhalen leest dat er schade van komt, maar als ik jou hoor en geen olie problemen zijn. kunnen we nog effe. Dus geen toevoegingen doen?
Audi_gekkie

27 dec 2016, 18:55 0 x

Zeker geen toevoegingen doen. Ook niet flushen!
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 dec 2016, 18:58 0 x

Zoals Johan al zegt, geen toevoegingen en ook niet flushen. ik hoop dat je de slang van de olieafscheider ook gereinigd hebt. Zit ook vaak vol met smurrie. 
Jaani

28 dec 2016, 00:11 0 x

He coureurs, vreemd genoeg  maar bijna schoon waren de slangen dus dat zijn de problemen niet, Maar waarom zeggen jullie niet toevoegen? hebben jullie er slechte ervaring mee?
Audi_gekkie

28 dec 2016, 00:28 0 x

Waarom zou je geld uitgeven aan toevoegingen als er niks aan het blok mankeert?

Toevoegingen zijn vaak paardemiddelen die niet altijd onschuldig zijn.
De normale motorolie is ruim voldoende om een motorblok in goede conditie te houden.
Jaani

31 dec 2016, 12:40 0 x

Beste allen ,net klaar met rubbers van stabistang vervangen, stukje gereden en inderdaad nu is het poekellen zo goed als weg dus had uiteindelijk gelijk die D-rubbers mee moeten nemen met de stangen (die langs de veer lopen).
Denk zelf dat achter rubbers ook geluid geven, rubbers zijn gescheurd maar zitten nog wel vast. Vermoed dat ik ook hier iets mee gaat doen.
Zit nog steeds met verhaal van diesellen, ga binnen kort toch naar een kenner van jullie om het die is te laten horen. Wie woont er in de buurt van Tiel die dit kan beoordelen?
Heb bougies vervangen en 1 van de schachten stond olie in ????? Je hoort wel, nog werk genoeg. Waarom bougies met drie contact punten ? Kreeg er met 2 mee, houd dit nog iets in??
Als ik jullie net meer hoor of spreek ,doe voorzichtig en een goed jaar gewenst. En hopelijk kunnen we elkaar weer opnieuw van dienst zijn.
Audi_gekkie

31 dec 2016, 14:53 0 x

Dat poekelen zoals jij dat noemt zijn denk ik de toplagers.
Bekend fenomeen bij de A2.

Jij ook een goed 2017 toegewenst!
Plaats reactie