Ombouw stoffen naar lederen interieur
Bedankt Luc,
Ik had eigenlijk nog meer foto's willen maken, maar Luc kwam geheel onverwacht en 'veel te vroeg" zijn auto ophalen. Echt betere foto's kan Luc wellicht maken en posten.
En dat door-en-door gekleurd, war Luc op wijst, is ook een verschil met meubel-leer. Als je op autoleer een ongelukje hebt en er een kras op komt, is die veel minder goed zichtbaar, omdat de verf heel diep in het leer (feitelijk tot op de achterkant) is ingetrokken. Dat maakt het leer met verwerken en voor het gevoel een beetje stug aanvoelt.
Ik had eigenlijk nog meer foto's willen maken, maar Luc kwam geheel onverwacht en 'veel te vroeg" zijn auto ophalen. Echt betere foto's kan Luc wellicht maken en posten.
En dat door-en-door gekleurd, war Luc op wijst, is ook een verschil met meubel-leer. Als je op autoleer een ongelukje hebt en er een kras op komt, is die veel minder goed zichtbaar, omdat de verf heel diep in het leer (feitelijk tot op de achterkant) is ingetrokken. Dat maakt het leer met verwerken en voor het gevoel een beetje stug aanvoelt.
- richard.sailstra
Mooi project. Echter is met leren stoelhoezen toch ook vergelijkbaar resultaat te halen? En dat voor 1/10e van de prijs lijkt mij?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik zou dat niet een "vergelijkbaar resultaat" willen noemen, dat is een belediging aan het adres van alle autobekleders.
Hoezen kunnen nuttig zijn als je tijdelijk kleine kinderen / een paar honden / allerlei rommel in de auto wilt vervoeren. Maar dan zou ik geen leer nemen. En dan zou ik (alleen) de achterstoelen van hoezen voorzien. Dat is al een uitdaging, want die zitten strak tegen elkaar aan.
De Chinese set (voor 1/10 van de prijs) waar je in je eigen topic naar verwijst, is alleen voor de voorstoelen. En de advertentie meldt "2 pieces set", dus één hoes per stoel. Dan kun je je hoofdsteunen dus niet meer verstellen en er door heen kijken gaat ook niet meer.
En de hoogteverstelling van de zitting zal vast niet meer lekker werken...
Kortom, vergeet de Chinese hoezen. Voor € 200 vind je een net stoffen interieur. Voor € 500 koop je een gebruikt leder interieur en voor € 999 heb je nieuw leer waarbij je de kleur zelf kunt uitkiezen. En dan heb je je A2 verfraaid...
Hoezen kunnen nuttig zijn als je tijdelijk kleine kinderen / een paar honden / allerlei rommel in de auto wilt vervoeren. Maar dan zou ik geen leer nemen. En dan zou ik (alleen) de achterstoelen van hoezen voorzien. Dat is al een uitdaging, want die zitten strak tegen elkaar aan.
De Chinese set (voor 1/10 van de prijs) waar je in je eigen topic naar verwijst, is alleen voor de voorstoelen. En de advertentie meldt "2 pieces set", dus één hoes per stoel. Dan kun je je hoofdsteunen dus niet meer verstellen en er door heen kijken gaat ook niet meer.
En de hoogteverstelling van de zitting zal vast niet meer lekker werken...
Kortom, vergeet de Chinese hoezen. Voor € 200 vind je een net stoffen interieur. Voor € 500 koop je een gebruikt leder interieur en voor € 999 heb je nieuw leer waarbij je de kleur zelf kunt uitkiezen. En dan heb je je A2 verfraaid...
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
In 2016 was jij (of iemand anders die ook forumnaam Johan3L gebruikt) actief met bekleding van A2 meubilair, dus de vraag van ovaal55 is niet zo gek. En ik spreek ook uit eigen belang: mijn bestuurdersstoel behoeft nieuw leer.
Ik had begrepen dat je ermee gestopt was en wellicht kun je dat even bevestigen (of ontkennen).
Ik had begrepen dat je ermee gestopt was en wellicht kun je dat even bevestigen (of ontkennen).
Misverstand blijkbaar.
Ja ik ben de stoffeerder Johan3L.
Maar ik vermoedde dat hij naar de andere Johan heeft gePB-t, waar zijn vraag bij de verkeerde persoon is gekomen.
Intussen ben ik al met "ovaal55" in gesprek, dus komt goed.
Bedankt voor de oplettendheid.
Ja ik ben de stoffeerder Johan3L.
Maar ik vermoedde dat hij naar de andere Johan heeft gePB-t, waar zijn vraag bij de verkeerde persoon is gekomen.
Intussen ben ik al met "ovaal55" in gesprek, dus komt goed.
Bedankt voor de oplettendheid.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het gevaar is hier dat er in jouw forumnaam een spatie is opgenomen.
We kunnen dat uiteraard aanpassen, maakt het risico een stuk kleiner en citeren ook eenvoudiger.
We kunnen dat uiteraard aanpassen, maakt het risico een stuk kleiner en citeren ook eenvoudiger.

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16