Ik heb sinds kort een A2. Ik wil deze nog meer optimaliseren om bezine-verbruik te minimaliseren. Na 3000km rij ik 5.6 op 100km. Op zich niet slecht. 2 vragen:
- Hoe kan ik de buitenspiegels loshalen?
- Iemand ervaring met bluetooth camera's als spiegel?
- Zijn spiegels voor APK nodig?
Ik hoor graag jullie ervaringen :-)
Buitenspiegels verwijderen + vervangen door camera.
- Audi_gekkie
Ja de spiegels zijn nodig voor de APK. Zo is de A2 goedgekeurd door de RDW voordat deze in 2000 op de Nederlandse wegen mocht rijden. Je mag ze dus niet verwijderen ook al maak je gebruik van een digitaal systeem.
Gaat je nooit door de RDW krijgen , nog niet . Want de vertraging in het beeld is te te lang , dit het grote probleem , misschien toekomst ?
Maar aan je profiel foto te zien begrijp ik je vraag , je moet wel erg hard gevallen zijn met je fiets om dit op een A2 te willen.
Maar aan je profiel foto te zien begrijp ik je vraag , je moet wel erg hard gevallen zijn met je fiets om dit op een A2 te willen.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo Richard,<a rel="nofollow" target="_blank">richard.sailstra</a> schreef:
Ik heb sinds kort een A2. Ik wil deze nog meer optimaliseren om bezine-verbruik te minimaliseren. Na 3000km rij ik 5.6 op 100km. Op zich niet slecht. 2 vragen:
- Hoe kan ik de buitenspiegels loshalen?
- Iemand ervaring met bluetooth camera's als spiegel?
- Zijn spiegels voor APK nodig?
Ik hoor graag jullie ervaringen :-)
Je zou er dus de maximale smallere banden eronder kunnen doen en deze voorzien van banden met een moderne rubber samenstelling die weinig rolweerstand heeft .
je zou de bodem gladder kunnen maken met dun glad aluminium of kunststof plaatwerk.
Je zou ook een kleinere formaat accu kunnen plaatsen met minder ampere 50 - 60 amp zodat hij sneller volgeladen is na het starten.
Een wat hardere banden druk in de banden met de helft van het verschil van de druk onbeladen en vol beladen of max druk bij beladen .
Overdag verlichting voeren met H7 led dimlicht of dag rijlampen (leds) gebruiken voor minder energie verbruik.
Je airco op eco en de Auto stand en je verwarming vooral de eerste 15 minuten van de rit bij koude start max 18 graden (of minimaal dus buiten temp ) en max 90 km per uur te gaan rijden.
Hierdoor komt je wagen eerder op bedrijfstemperatuur zodat hij minder verbruikt.
Je genoemde benzine verbruik zegt mij dus helemaal niks je niet zegt met welk gemiddelde snelheden deze zijn behaald,stadsritten of alleen dagelijkse snelweg ritten of zo nu en dan "bijna aangehaakt" achter een vrachtwagen net niet in vrachtwagenbestuurders zicht linker of rechter buitenspiegel ?
En als je wagen met max 2 personen dagelijks gebruikt zou je dus je achterstoelen kunnen verwijderen en in de schuur opbergen,maar wil je zo ver gaan?
Je ook eens vaker de fiets neemt naar je werk gaan dat is het economischer indien de reisafstand niet te ver voor je is.....

succes met je "eco A2 mode rijstijl ",
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl