Gezocht blauwe wielkastrand bestuurderszijde
Ik heb toch een antwoord gekregen. Was waarschijnlijk een beetje te ongeduldig....
Het onderdeel is van een 1.4 !
Dan moet het de juiste maat zijn.
Inmiddels ben ik tot een deal gekomen.
Nu weer afwachten.
Ik hou jullie op de hoogte.
@spinazie ---> bedankt voor de tip !
Het onderdeel is van een 1.4 !
Dan moet het de juiste maat zijn.
Inmiddels ben ik tot een deal gekomen.
Nu weer afwachten.
Ik hou jullie op de hoogte.
@spinazie ---> bedankt voor de tip !
Weer een update:
Gisteren heb ik de wielkastrand ontvangen.
Hij ziet er netjes uit en ben er heel blij mee.
@HansJan
Ik wil je heel erg bedanken voor jouw tip. Ik had deze nooit zelf gevonden. Ik was al maanden op zoek en heb heel wat sloperijen afgebeld.....
Nu de volgende uitdaging,
Wanneer het weer beter is ga ik proberen het onderdeel te vervangen.
(Is er toevallig ergens een "how to" beschikbaar)
Nogmaals mijn grote dank voor jullie reacties!
Groeten,
Marcel
Gisteren heb ik de wielkastrand ontvangen.
Hij ziet er netjes uit en ben er heel blij mee.
@HansJan
Ik wil je heel erg bedanken voor jouw tip. Ik had deze nooit zelf gevonden. Ik was al maanden op zoek en heb heel wat sloperijen afgebeld.....
Nu de volgende uitdaging,
Wanneer het weer beter is ga ik proberen het onderdeel te vervangen.
(Is er toevallig ergens een "how to" beschikbaar)
Nogmaals mijn grote dank voor jullie reacties!
Groeten,
Marcel
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Graag gedaan! Ik struin de Duitse sites regelmatig af op zoek naar dat éne onderdeel en dan leer je veel over de Duitse benamingen van de onderdelen. En na jouw oproep wist ik gelijk dat je een zgn 'Radlauf' zocht
Montage is relatief eenvoudig. Wiel verwijderen, wielkuip demonteren (let ook op de schroeven aan onderkant) en dan krijg je toegang tot de schroeven voor de wielkastrand (en hier ook weer aan de onderkant).
Succes!

Montage is relatief eenvoudig. Wiel verwijderen, wielkuip demonteren (let ook op de schroeven aan onderkant) en dan krijg je toegang tot de schroeven voor de wielkastrand (en hier ook weer aan de onderkant).
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Hij zit erop!
Maar ik heb een paar schroeven over.....stuk of 6 denk ik.
Ik maak me hier niet zo druk om, er zitten er genoeg :#
Wel is het zo dat de pluggen die aan de bovenkant in de wielkasten zitten nu kapot zijn. Bij het verwijderen van de wielkuip braken ze af.
De gaatjes heb ik dicht gemaakt met duct tape.
Weet iemand misschien of de pluggen te bestellen zijn ?
Maar ik heb een paar schroeven over.....stuk of 6 denk ik.
Ik maak me hier niet zo druk om, er zitten er genoeg :#
Wel is het zo dat de pluggen die aan de bovenkant in de wielkasten zitten nu kapot zijn. Bij het verwijderen van de wielkuip braken ze af.
De gaatjes heb ik dicht gemaakt met duct tape.
Weet iemand misschien of de pluggen te bestellen zijn ?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gefeliciteerd! je mist theoretisch 3 schroeven per kant, kan vast geen kwaad. B)
De pluggen die je bedoelt zijn vermoedelijk soortgelijk aan deze?

Deze kan je bij de dealer kopen voor plm €0,75 per stuk. Artikelnummer 8Z0825267.
De pluggen die je bedoelt zijn vermoedelijk soortgelijk aan deze?

Deze kan je bij de dealer kopen voor plm €0,75 per stuk. Artikelnummer 8Z0825267.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Of op eBay voor € 0,05 per stuk, maar dan moet je wel 4 weken geduld hebben. Ik heb dat gedaan en heb er nog wel een paar over. Stuur me maar een PB met je adres, dan stuur ik er wel een paar in een envelop naar je op.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options