Eindelijk!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
FrankDercks
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 aug 2017, 18:21 0 x

Hallo, sinds afgelopen zaterdag ben ik in bezit van een donkergrijze Audi A2, 1.4L van het bouwjaar 2003. Al jaren was ik gefascineerd door deze auto, die zijn tijd ver vooruit was. Vorige week bij Jan Eenink langsgeweest. Bij het zien van de vele A2's bij zijn bedrijf voelde het alsof ik in een snoepwinkel was...
Na de aankoop heb ik bij Jan Eenink direct een Audi Concert r/cd-speler gekocht en nieuwe voorbanden laten monteren, in mijn woonplaats Westervoort.
Binnenkort wil ik wat extra aandacht besteden aan de geluidsisolatie. Niet dat ik ontevreden ben qua geluid, maar ik wil altijd een nog stiller interieur, dus...
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
S-line stuur, CC, verstralers, lange 5e versn, trekhaak, LPG.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 aug 2017, 21:29 0 x

Welkom! Jan Eenink is inderdaad goed in mensen enthousiast voor de A2 te maken en heeft doorgaans mooie exmplaren staan!

De benzine A2 vind ik zelf al behoorlijk stil bij wat lagere toerentallen. Op de snelweg moet je toeren maken waardoor er meer geluid in de cabine doordringt. Heeft helaas met de karakteristieken van de motor te maken waarbij het maximale vermogen pas bij meer toeren vrijkomt. De diesels hebben hier nog meer last van, een 6e versnelling is een van m'n grootste wensen ;) Welk geluid valt je het meest op?

Met isoleren kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Er zijn mensen die de auto van binnen praktisch hebben gestript en hebben bedekt met isolerende matten. Als je het niet al te gek wilt maken zijn de wielkasten en deuren het makkelijkste zelf te doen.
bjmeengs
Audi A2 clublid

09 aug 2017, 21:53 0 x

Welkom op het Audi A2 forum. Ook ik ben enthousiast gemaakt door Jan Eenink en rijdt een kobaltblauwe Audi A2. Ook geleverd door Jan Eenink.
Veel rijplezier ermee en wie weet komen we elkaar nog eens tegen.
Jur
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

10 aug 2017, 11:42 0 x

Welkom Frank! Leuk om weer een enthousiaste eigenaar erbij te hebben :) Heb je nog andere (technische) verbeterpunten op de planning staan?
FrankDercks

11 aug 2017, 18:47 0 x

Ik dacht ook aan de wielkasten om zelf te doen. Het demonteren van de bekleding in de kofferbak is echter niet zo makkelijk als ik dacht. Heeft iemand hier ervaring mee?
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
bjmeengs
Audi A2 clublid

11 aug 2017, 20:31 0 x

Ik zou even bij Jan Eenink vragen, waar je hem gekocht hebt. Weet precies hoe je het loshaalt. Er zitten ook punten bij die zo kunnen breken.
FrankDercks

12 aug 2017, 09:16 0 x

Dank. Even voor de duidelijkheid: ik heb de auto gekocht van een particulier uit Elspeet. De week voor de aankoop was ik bij Jan Eenink, om wat info over diverse Audi A2's te krijgen.
FrankDercks

12 aug 2017, 09:31 0 x

Het meeste geluid komt volgens mij van de motor. Schutbord isoleren? Is denk ik te lastig. Onder de vloerbedekking bij de "voeten" is misschien nog mogelijk. Verder de wielkuipen (op matig asfalt redelijk wat bandengeluid), de deuren (best wel lastig om zelf te doen. Ik ben niet zo handig...) en het dak (idem). Ik ben afgelopen week eens binnengelopen bij Schut Carsystems in Arnhem en daar kun je de auto laten isoleren. Dus mogelijk dat ik daar binnenkort de deuren en het dak laat isoleren. Kosten waarschijnlijk ca euro 400,- is mijn inschatting. De hele auto laten isoleren kost daar ca euro 750,- vertelden ze mij. Dus bij een financieel meevallertje maar eens over nadenken...(4 speakers achter, verstralers voor en cruise control staan ook nog op het verlanglijstje. En eigenlijk een FIS boordcomputer ook, maar ja...).
BlauweA2

12 aug 2017, 17:27 0 x

€750 is pittig moet ik zeggen.
Dat mag voor dat bedrag dan wel fluisterstil worden.
Misschien kun je een filmpje maken voor, en na de isolatie?
Ben wel benieuwd.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
remco.elzinga
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 aug 2017, 17:56 0 x

voordeel van een filmpje is dat je het geluid zachter kunt zetten ;) de meeste herrie komt van de moter. Als je 750 wil uitgeven kijk dam eens naar een lange 5e versnelling of een 6e
Plaats reactie