Eindelijk!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
FrankDercks
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 sep 2017, 12:49 0 x

Ja, was een leuke ontmoeting, Wim kwam gelijktijdig aanrijden, erg toevallig, 2 A2's in de straat (met jou Colour Storm erbij 3 dus...). Kentekenplaatverlichting heb ik genoteerd en lampje stadslicht ook. Hou jij die FIS in Duitsland in de gaten voor mij, Hans Jan? Leerzame avond en genoeg ideeën voor de komende maanden opgedaan. Nu op zoek naar winterbanden met velgen. Is nog een hele klus vernam ik. Hopelijk valt het mee...
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
S-line stuur, CC, verstralers, lange 5e versn, trekhaak, LPG.
HansJan
Moderator

07 sep 2017, 13:29 0 x

Ik zou de stadslichten vervangen door LED van xenonjan.nl, zijn de kosten ook niet. Type is W5W/T10 led 5SMD. Voorkomt in elk geval verkleuren wokkel zoals nu in de rechterlamp al zichtbaar is. Voor een ieder: traditioneel W5W wordt te warm, dit moet echt zijn W3W!

FIS houd ik reeds dagelijks in de gaten, ook voor een andere A2 rijder die deze upgrade graag wil uitvoeren. Ik krijg het nog druk :3
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Koos

07 sep 2017, 14:42 0 x

Of W5W in 3Watt uitvoering! Had zelf ook de 5Watt er in zitten maar via Audi dealer heb ik nu de W5W 3Watt er in zitten.
FrankDercks

11 sep 2017, 06:54 0 x

Afgelopen donderdagavond de A2 naar Jan Eenink gebracht (ik kreeg een leenauto mee, klasse Jan!) voor het vervolg van het inbouwen van de achterspeakers. Dat was de zaterdag ervoor niet helemaal goed gegaan, omdat de bedrading naar de achterportieren niet was voorbereid. Dus Jan vrijdag aan de slag, tot 's avonds laat aan toe! Maar toen was het resultaat er ook naar, liet hij in een app om 22.00 uur weten. Een stroomplan hij het ook nog boven water getoverd, daarom duurde een wat langer. Jan zal de inbouw niet zo snel vergeten, liet hij nog weten. Zaterdagmorgen, samen met mijn oudste zoon Jesse, de A2 weer opgehaald en ik moet zeggen: geweldig geluid! Tenslotte ook nog een setje winterbanden bij Jan gekocht. Al met al weer een geslaagde rit naar Vorden. Jan, nogmaals bedankt voor alle goede zorgen!
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
FrankDercks

17 sep 2017, 20:38 0 x

Hans Jan heeft voor mij in Duitsland een cockpit met FIS gevonden cq gekocht. Nu is deze bij Morris in Wijk bij Duurstede om gecontroleerd te worden. Indien in orde, dan wordt deze mogelijk gelijktijdig met de cruise control en de comfort schakelaar/richtingaanwijzer gemonteerd. Is alles bij elkaar best wel een aardig bedrag/investering, dus ik denk erover om eea toch maar in "gedeelten" te laten monteren. Verder heb ik de gleuf/spleet van de linker- en rechter buitenspiegel met een stukje tape afgeplakt, om zo het windgeruis nog verder te verminderen. Al met al rijdt de auto nu heerlijk. Misschien nog wat extra isolatie bij het schutbord, bij de achterwielkuipen en in de kofferruimte, dan is het denk ik nog beter. Ik had vlak voor de aankoop van de A2 begin augustus nooit gedacht dat deze auto zo heerlijk zou rijden!
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 sep 2017, 22:37 0 x

Ja, als je een paar klusjes tegelijk laat doen, schrik je even van het totaalbedrag. Maar je moet maar denken: nu hoef ik maar één keer naar Wijk bij Duurstede op en neer te rijden...

En als je geniet van je compleet uitgeruste (en fluisterstille in jouw geval) A2, ben je de pijn van de uitgave snel te boven. En omdat je A2 niet roest, kun je heel lang genieten van een auto die qua comfort veel "moderne" auto's het nakijken geeft  B)
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
HansJan
Moderator

18 sep 2017, 13:21 0 x

FrankDercks schreef:
Verder heb ik de gleuf/spleet van de linker- en rechter buitenspiegel met een stukje tape afgeplakt, om zo het windgeruis nog verder te verminderen.
Kan je dat ahv een foto illustreren? Probeer me voor te stellen welke gleuf je hebt afgeplakt alhoewel ik dat woensdag wel zal zien maar voor de overige lezers wellicht ook interessant is. ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

18 sep 2017, 13:22 0 x

De FIS module heeft op de werkbank van Morris het stempel "OK" gekregen, binnenkort ga jij nog meer genieten B)
BlauweA2

19 sep 2017, 12:02 0 x

HansJan schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor">FrankDercks schreef:
Verder heb ik de gleuf/spleet van de linker- en rechter buitenspiegel met een stukje tape afgeplakt, om zo het windgeruis nog verder te verminderen.
Kan je dat ahv een foto illustreren? Probeer me voor te stellen welke gleuf je hebt afgeplakt alhoewel ik dat woensdag wel zal zien maar voor de overige lezers wellicht ook interessant is. ;) </div>
</blockquote>
Hmmm, ben ik ook wel beniewd naar.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
FrankDercks

19 sep 2017, 18:44 0 x

Dit zijn die spleten cq openingen (wie heeft er een beter woord voor?) die ik met een reepje tape heb afgeplakt. Zoals je kunt zien is er nog een gedeelte niet afgeplakt. Mogelijk dat ik dat nog aanpak. Ik vond het resultaat afgelopen zondag al bevredigend. Nu nog het motorgeluid / schutbord en mogelijk het dakpaneel. Een rubberen mat in de kofferbak staat ook nog op het programma. Die zie ik regelmatig op internet, kosten ca euro 40,-.
Plaats reactie