Dashcam hardwire aansluiting
- BlauweA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mijn A2 wil ik graag met een dashcam uitrusten.
Nu wil ik dat op de zgn. hardwire manier te doen zoals bijvoorbeeld hier aangegeven:
http://www.thedashcamstore.com/advanced ... stallation
Wie kan mij vertellen op welke zekering ik dit het beste kan doen? Heeft iemand dit al gedaan?
<i>(Het is de bedoeling dat de dashcam aangaat zodra ik het contact aanzet en dat de dashcam ook weer uitgaat als ik het contact uit zet).</i>
Nu wil ik dat op de zgn. hardwire manier te doen zoals bijvoorbeeld hier aangegeven:
http://www.thedashcamstore.com/advanced ... stallation
Wie kan mij vertellen op welke zekering ik dit het beste kan doen? Heeft iemand dit al gedaan?
<i>(Het is de bedoeling dat de dashcam aangaat zodra ik het contact aanzet en dat de dashcam ook weer uitgaat als ik het contact uit zet).</i>
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
je hebt ook OBD naar USB kabels. dan pakt ie 5v via de obd stekker.
maar dan heb je kans dat de cam blijft filmen als je de auto van het contact haalt en uiteindelijk de accu leegtrekt.
een radio met usb is ook nog een mogelijkheid, als je dan de auto van het contact haalt gaat de radio uit en dus ook de dashcam.
ikzelf heb mn dashcam altijd op een powerbank aangesloten die in een speciaal hoesje zit aan mn zonneklep.
maar dan heb je kans dat de cam blijft filmen als je de auto van het contact haalt en uiteindelijk de accu leegtrekt.
een radio met usb is ook nog een mogelijkheid, als je dan de auto van het contact haalt gaat de radio uit en dus ook de dashcam.
ikzelf heb mn dashcam altijd op een powerbank aangesloten die in een speciaal hoesje zit aan mn zonneklep.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Ik heb de draden op dacht ik zekering 38 of 36 aangesloten, deze schakelt met het contact. Kun je eventueel ook nameten met een multimeter.
Ik heb deze ook op de bedrading achter het zekeringkastje aangesloten; wel wat gepriegel, maar met de "piggy-back" oplossing kon bij mij het klepje niet meer goed dicht. Op deze manier hoef je nooit meer naar de dashcam om te kijken (nouja, behalve als je dus een ongeluk krijgt
)
ODB stekker is een continue 5 volt, dus die moet je niet vergeten elke keer los te pluggen anders kom je niet meer weg. Zelfde geld voor een powerbank; dat wordt elke keer aan en -af sluiten, zou mij teveel gedoe zijn.
Ik heb deze ook op de bedrading achter het zekeringkastje aangesloten; wel wat gepriegel, maar met de "piggy-back" oplossing kon bij mij het klepje niet meer goed dicht. Op deze manier hoef je nooit meer naar de dashcam om te kijken (nouja, behalve als je dus een ongeluk krijgt

ODB stekker is een continue 5 volt, dus die moet je niet vergeten elke keer los te pluggen anders kom je niet meer weg. Zelfde geld voor een powerbank; dat wordt elke keer aan en -af sluiten, zou mij teveel gedoe zijn.
- davevogel0
Naar aanleiding van dit bericht ben ik hier ook over na gaan denken. Is het niet gemakkelijk om het stroom bij de interieurverlichting weg te halen?(ik bedoel de rode ledjes die aan gaan wanneer je stadslicht aan hebt) Zeker nu jij dit met ledverlichting hebt uitgevoerd zal er dus minder stroom gevraagd worden( waarschijnlijk). Hierdoor hoef je namelijk vrij ingrijpende dingen te doen en een buck converter is daar denk ik wel goed weg te werken.
Weten jullie of dit ook echt kan? Misschien dat ik dit dan nog in de toekomst zou doen dan. Alleen moet ik dan nog even nadenken over de plaatsing ivm een zonwerende laag in mijn raam.
Weten jullie of dit ook echt kan? Misschien dat ik dit dan nog in de toekomst zou doen dan. Alleen moet ik dan nog even nadenken over de plaatsing ivm een zonwerende laag in mijn raam.
- BlauweA2
Dave, dat is een brilliant idee om de stroom bij de interieurverlichting af te tappen!
Als ik wist hoe dit te doen zou ik er meteen aan beginnen.
Ik ben er al een tijdje naar op zoek, voor de aansluiting voor de ambiente verlichting ben ik deze aansluiting tegengekomen:

Nu ben ik helaas geen held met electra en solderen en zo...
Dus als hier iemand advies in kan geven graag !
Als ik wist hoe dit te doen zou ik er meteen aan beginnen.
Ik ben er al een tijdje naar op zoek, voor de aansluiting voor de ambiente verlichting ben ik deze aansluiting tegengekomen:

Nu ben ik helaas geen held met electra en solderen en zo...
Dus als hier iemand advies in kan geven graag !
- HansJan
- Moderator
Soldeerbout en koffie staan klaar 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- BlauweA2
Hans Jan, reuze bedankt voor je aanbod !
Ik ben nu aan het uitpluizen welke dashcam ik ga nemen.
(Als ik deze niet via de interieurverlichting ga aansluiten kom ik misschien toch nog wel op je aanbod terug, die ambiente verlichting spreekt me namelijk ook wel aan).
(Als ik deze niet via de interieurverlichting ga aansluiten kom ik misschien toch nog wel op je aanbod terug, die ambiente verlichting spreekt me namelijk ook wel aan).
- Meeuwis
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb, in mijn A6, een iTracker STEALTHcam met 3 aansluitdraden. Massa, constante stroomdraad en een draad via het het contactslot. Op de constante stroomdraad zit een spanningsbeveiliging om te voorkomen dat hij je accu leeg trek.De camera kan dan tijdens het parkeren via een G-sensor of de bewegingsmelder dingen/beelden opslaan. De camera maakt een goed helder HD-beeld.<a rel="nofollow" target="_blank">BlauweA2</a> schreef:
Hans Jan, reuze bedankt voor je aanbod !
- BlauweA2
Ik heb besloten mijn Gopro te gaan gebruiken als dashcam. Heb een mooie oplossing voor de postie gevonden ook; ik kan 'm precies in de hoofdsteun klemmen. Geeft het volgende overzicht:

<i>(Lowres testopname).</i>
Aangezien ik de Gopro niet in de auto achter wil laten vanwege het risico op inbraak is mijn probleem met de stroomvoorziening ook meteen opgelost. (Voor lange ritten kan 'ie eventueel aan de usb-kabel die ik dan in de 12V aansluiting bij de handrem steek).

<i>(Lowres testopname).</i>
Aangezien ik de Gopro niet in de auto achter wil laten vanwege het risico op inbraak is mijn probleem met de stroomvoorziening ook meteen opgelost. (Voor lange ritten kan 'ie eventueel aan de usb-kabel die ik dan in de 12V aansluiting bij de handrem steek).