Dag allemaal,
Ik had mijn vraag gesteld bij mijn voorstelronde maar dat is misschien niet de juiste rubriek. Bij deze mijn vraag;.
zojuist een trotse eigenaar geworden van een Audi A2.
Is er een uit 2001 1.4 en rijdt zeer stabiel en fijn. Mankeren nog een
paar kleine zaken die dealer nog moet oplossen om er dan link tegen aan
te kunnen met voornamelijk kleine ritjes.
De motor maakt af en toe (bij gas geven) een licht ratelend
geluid, dat kan een typisch audi geluidje zijn maar las ook iets over
kantelende zuigers. Het geluid is minimaal maar wel aanwezig. Of het zo
is weet ik niet want de auto heeft net iets boven een ton gelopen en
rijd op zich zelf goed. Wat is jullie advies hieromtrent? De meeste
kunnen er prima mee doorrijden las ik zo op dit forum maar ik ken de
mogelijke problemen niet voor lange termijn.
Ik zie uit naar jullie reacties!
Groet
Robin
Kantelende kleppen Audi A2 benzine 1.4?
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hallo Robin,
Dat het geluid door kantelende zuigers veroorzaakt wordt, lijkt mij niet aannemelijk.
Bij gas geven loopt de werkdruk boven de zuiger op en zal de zuiger tegen 1 zijde van de cilinder gedrukt worden. Het evt kantelen zal je eerder horen bij licht belast lopen of bij last wisseling .Wat het dan wel is , daar zal je een duidelijker beschrijving van het geluid van moeten geven. Ik zou het voorlopig maar even aankijken voordat je de hele boel uit elkaar laat gooien door een audi monteur. Vooral omdat je zegt dat het minimaal aanwezig is.
Veel plezier met je A2.
( krijgen we nog foto' s?)
Dat het geluid door kantelende zuigers veroorzaakt wordt, lijkt mij niet aannemelijk.
Bij gas geven loopt de werkdruk boven de zuiger op en zal de zuiger tegen 1 zijde van de cilinder gedrukt worden. Het evt kantelen zal je eerder horen bij licht belast lopen of bij last wisseling .Wat het dan wel is , daar zal je een duidelijker beschrijving van het geluid van moeten geven. Ik zou het voorlopig maar even aankijken voordat je de hele boel uit elkaar laat gooien door een audi monteur. Vooral omdat je zegt dat het minimaal aanwezig is.
Veel plezier met je A2.
( krijgen we nog foto' s?)
- Seven
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Mijn toeval ontdekte ik afgelopen week de oorzaak van het rammeltje bij mijn motor. Als de bodem beschermplaat eraf gehaald is kan je aan het motorblok een beschermkapje voelen dat om de rechter aandrijfas gebogen zit. Dit zit met twee M10 bouten (niet goed) vast aan het motorblok. Ik heb het hele kapje verwijderd.