Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dit weekend de achterremmen (trommels) weer gangbaar gemaakt, dit was een APK afkeurpunt. De hevel voor de handrem bleef hangen, geheel gedemonteerd, met WD40 het scharnierpunt gangbaar gemaakt, met remmenreiniger weer ontvet, met compressor alles schoon en drooggeblazen, daarna liep alles weer soepel.
Helaas bleef na de montage één remblok hangen en dat was weer een probleempje met één van de nokken op de wielremcilinder die was ingesleten. Dit vandaag met hulp van @luukske en bevriende automonteur Frank opgelost, deze week met verse APK de weg weer op! B)
Helaas bleef na de montage één remblok hangen en dat was weer een probleempje met één van de nokken op de wielremcilinder die was ingesleten. Dit vandaag met hulp van @luukske en bevriende automonteur Frank opgelost, deze week met verse APK de weg weer op! B)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
@trebbor77 de A2 staat er puik bij, je houdt hem netjes! Bekleding ziet er ook weer schoon uit? Binnenkort nog meer verfraaien
B)

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- FrankDercks
Afgelopen woensdagavond naar Hans Jan geweest (een lopende en pratende encyclopedie mbt de A2, in positieve zin natuurlijk) om verstralers te laten monteren. Dat was in no time gepiept. Aangesloten zijn ze nog niet, dat gebeurt binnenkort, waarschijnlijk bij Jan in Vorden. Na de Concert audioapparatuur, de speakers achter, de nieuwe bekerhouder, de cruise control, de rubberen mat in de kofferbak en de winterbanden (wel gekocht, maar nog niet gemonteerd) is dit weer een mooie uitbreiding van extra's op de A2. Een armsteun en een 3-spaaks stuur (als het even kan een S-line stuur) staan nog op het verlanglijstje. Ik vind elke rit in de A2 nog steeds een feest, vooral op lange ritten verbaas ik me telkens weer over het fijne rijcomfort. De extra aangebrachte geluids isolatie draagt hier zeker aan bij. Binnenkort laat ik de wielkasten achter en de binnenzijde van het schutbord nog extra isoleren, bij het bedrijf Tendu in Zevenaar. Zodra dit is gebeurd, zal ik hierover berichten. Op een van de foto's staat mijn A2 naast de gele Colour Storm van Hans Jan. Het was weer een gezellige en leerzame avond. Nog bedankt Hans Jan!
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
S-line stuur, CC, verstralers, lange 5e versn, trekhaak, LPG.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi Frank
ik ben wel benieuwd naar de resultaten van de geluids isolatie.Als je in Zevenaar geweest bent kom je er dan op terug? Liefst in een overzichtje met de gereduceerde decibellen erbij?
Dat wordt dan heel vaak hetzelfde stukje weg met dezelfde snelheid rijden denk ik.
ik ben wel benieuwd naar de resultaten van de geluids isolatie.Als je in Zevenaar geweest bent kom je er dan op terug? Liefst in een overzichtje met de gereduceerde decibellen erbij?
Dat wordt dan heel vaak hetzelfde stukje weg met dezelfde snelheid rijden denk ik.
- FrankDercks
Ik heb geen decibelmeter oid. Dus vergelijken gaat op het gehoor cq gevoel. Dat blijft toch een probleem als je geen concrete cijfers of getallen hebt. Maar als ik tevreden ben, dan is het al goed.
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
-
goed bezig ik heb de voordeuren ook gedaan.
klinkt al beter met dicht doen en de muziek ook verbetert .
klinkt al beter met dicht doen en de muziek ook verbetert .
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Meten is weten
Ik ben nog van de oude stempel
Maar er zijn diverse app jes op de telefoon beschikbaar en de fa Conrad heeft voor weinig geld ook decibel meters in de aanbieding
Als je er zo veel werk van maak van het isoleren dan wil je ook resultaat toch?
Ik ben nog van de oude stempel
Maar er zijn diverse app jes op de telefoon beschikbaar en de fa Conrad heeft voor weinig geld ook decibel meters in de aanbieding
Als je er zo veel werk van maak van het isoleren dan wil je ook resultaat toch?