Foutcode P0191 + afslaan.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 dec 2017, 13:18 0 x

Goed bezig! Zou inderdaad mooi zijn als het probleem gelijk opgelost was, maar je weet in ieder geval waar je het probleem moet zoeken.
JJR
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

12 dec 2017, 22:19 0 x

hi, De brandstofdruksensor zit binnen het inlaatspruitstuk, die moest dus helemaal eraf, net zoals de egr klep, gasklep, brandstofsysteem en de motor laten zakken ( dus beide motorsteunen eraf) De brandstofpomp gaat deze week of dit weekend vervangen worden.
1.6 FSI (BAD) | 27-02-2003| Pro Line | Ebonyzwarz pareleffect | Concert II | Mistlampen | CC | Full LED | DRL | Komfortblinker | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17 | Winter: Style + 185/50/15 + TT 8N
JJR

13 dec 2017, 20:48 0 x

vandaag de brandstofpomp ( opvoerpomp in de tank) vervangen, probleem blijft bestaan. Geeft nog steeds na warm rijden en herstarten code p0191 aan en kan dan ook uitvallen. Wat blijft er nog over? de brandstofdruk regelaar en eventueel de hoge druk pomp ( iemand nog eentje liggen?)?.
Iemand nog andere ideeën? zou het nog kunnen dat het brandstof mengsel te rijk is omdat de lambda sonde eventueel kapot is? ( voor zo ver ik kan meten werkt hij goed)
1.6 FSI (BAD) | 27-02-2003| Pro Line | Ebonyzwarz pareleffect | Concert II | Mistlampen | CC | Full LED | DRL | Komfortblinker | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17 | Winter: Style + 185/50/15 + TT 8N
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

14 dec 2017, 00:44 0 x

Nou jjr,                                                                                                                                       petje af voor je doorzettings vermogen! vooral de werken van vorig weekend zou ik je niet na willen doen met inlaatspruitstuk, deellastkleppenblok, egr en gasklephuis demonteren/ monteren. Ja nu wordt het stil, het lijkt nu toch richting hogedruk pomp te gaan, hoewel ik me ook voor kan stellen dat als 1 van de injectors in warme toestand niet goed sluit ook het signaal kan ontstaan van  p0191 doordat de druk te veel weg zakt .( dat is niet omdat ik nog injectors te koop heb  hoor ).
Als er een injector blijft hangen zou je dat ook aan de kleur van de bougie' s moeten kunnen zien als hij een tijdje in warme toestand gehobbeld heeft.
p.s. Ik was zaterdag net een dag te laat voor het " onderdelenmagazijn" die is nu voor export weg.
JJR

14 dec 2017, 19:43 0 x

dat was mooi geweest als je die had gekocht! dan had ik wel een praatje met je gemaakt over de hoge druk pomp....
Ik heb vandaag uiteraard weer een stukje gereden en het valt echt op dat hij het probleem alleen heeft als de motor warm wordt herstart. iets in de herstartprocedure triggered dit probleem dus. Wat wordt er gereset dat hij zo slecht loopt? Zet de hoge druk pomp in zijn off time zo ver uit dat hij slecht weer te herstarten is? Ik kom er toch slecht uit zo. Ik ga @koop9 maar even vragen of hij met me wil meedenken.... 

ik heb echter het deellastkleppenblok niet gedemonteerd. kan daar nog het probleem liggen?
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

14 dec 2017, 20:27 0 x

Zonder bijdehand over te willen komen, maar heb je de gasklep al gereinigd? Ik kwam het niet tegen in jouw topic. Jet is een vaker voorkomend problem bij de FSI op oa diverse fora en steeds komt dan de gasklep weer om de hoek. Als reinigen geen resultaat heeft, loont het misschien om een andere te proberen en kijken of hij dan wel goed reageert. Het schijnt een slijtage deel te zijn dat geen foutcode geeft.
Misschien heb je er wat aan, just my 2 cents. Respect voor genomen moeite en succes met de oplossing
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
jaapje
Audi A2 clublid

14 dec 2017, 23:21 0 x

Hoi jjr,
Ik denk niet dat het probleem uit het deellastkleppenblok komt, (in het duits is het woord nog mooier: schichtladungsbetriebklappe).In de tijd dat onze motor niet mooi stationair liep hebben we 14 dagen gereden dat het kleppenblokje helemaal niet meer open ging (kunsttofhefboompje stuk). Alles deed het gewoon alleen totaal geen fut op de snelweg, wel lekker zuinig.
Dat je nu het probleem aan koop 9 voor gaat leggen, lijkt me een goed idee. Je hebt nu al zoveel voorwerk gedaan .Misschien kan hij iets uit het vagcom systeem halen. 
jaapje
Audi A2 clublid

20 jan 2018, 09:02 0 x

Hoi JJR
Hoe gaat het nu? Ik hoop dat je de fout gevonden hebt, maar wat was het?
JJR

03 feb 2018, 10:59 0 x

jaapje schreef:
20 jan 2018, 09:02
Hoi JJR
Hoe gaat het nu? Ik hoop dat je de fout gevonden hebt, maar wat was het?
He Jaapje,

Ik was een maand in het buitenland ( china) en daar doet niets het dus nu weer op het forum! Ik heb het probleem helaas nog niet gevonden. Ik denk toch dat het de hogedrukpomp is, sensor en opvoerpomp al vervangen namelijk. Het probleem is nu als volgt:

koud starten en wegrijden geen probleem, dan bij eerste 400 meter een keer goed het gas intrappen levert inhouden en stotende motor op voor 2 a 4 seconden, daarna geen problemen meer. Ik kan dan prima rijden, uurtje file is ook geen probleem en ik kom prima op plaats van bestemming aan. Als ik de auto laat afkoelen kan ik gewoon weer rijden. Als ik de motor warm probeer te herstarten valt hij direct uit. met stoten tot aan toe. Ik heb net Luukske een bericht gestuurd met de vraag of hij mij kan helpen!

hieronder een filmpje wat ik een maand geleden heb gemaakt van het probleem. (ik kwam net thuis na een stuk rijden en toen deed de auto het prima totdat ik herstartte.)

https://youtu.be/lk7t5KjlKVM
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 feb 2018, 14:53 0 x

Als ik het filmpje zo zie lijkt het wel een vacuum lek, maar dan heb je constant problemen denk ik, en niet zo af en toe.
Plaats reactie