Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Jur
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
@Spinazie en ik hebben beiden problemen met de schakelbak. De bak van Spinazie vibreert af en toe als hij voor het stoplicht staat. Mijn bak heeft te veel speling waardoor ik in de versnelling de pook kan bewegen.
Laatst was het moment om een poging te wagen deze problemen te verhelpen. Om eenvoudig te beginnen hebben we het schakelmechanisme bij de motor (schakelkabels, kabelsteunen, etc.) onder handen genomen. Onderdeel van het schakelmechanisme is het glijblok. Deze zag er versleten uit dus hebben we tweemaal besteld bij de dealer (6 euro p/s). Het glijblok is van plastic dus aan slijtage onderhevig,

Montage is erg eenvoudig. Pak een sleutel 13 en wip de kogel uit de steun.

Schuif de borgring aan de achterkant van de selectie -arm af.

Vervolgens kun je de selectie-arm loshalen.

Om een idee te geven hoe versleten onze glijblokken waren:

Voordat je de selectie-arm weer terug plaatst moet je de kogels even insmeren met vet. Wij hebben hiervoor Liqui Moly 48 gebruikt.
Als je weet wat je doet kun je dit klusje in een kwartiertje doen. Helaas moet ik melden dat het nieuwe glijblok mijn probleem niet heeft opgelost. Binnenkort het schakelmechanisme verder onderzoeken.
Laatst was het moment om een poging te wagen deze problemen te verhelpen. Om eenvoudig te beginnen hebben we het schakelmechanisme bij de motor (schakelkabels, kabelsteunen, etc.) onder handen genomen. Onderdeel van het schakelmechanisme is het glijblok. Deze zag er versleten uit dus hebben we tweemaal besteld bij de dealer (6 euro p/s). Het glijblok is van plastic dus aan slijtage onderhevig,

Montage is erg eenvoudig. Pak een sleutel 13 en wip de kogel uit de steun.

Schuif de borgring aan de achterkant van de selectie -arm af.

Vervolgens kun je de selectie-arm loshalen.

Om een idee te geven hoe versleten onze glijblokken waren:

Voordat je de selectie-arm weer terug plaatst moet je de kogels even insmeren met vet. Wij hebben hiervoor Liqui Moly 48 gebruikt.
Als je weet wat je doet kun je dit klusje in een kwartiertje doen. Helaas moet ik melden dat het nieuwe glijblok mijn probleem niet heeft opgelost. Binnenkort het schakelmechanisme verder onderzoeken.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Vandaag of eigenlijk gisteren heb ik de ashoes vervangen en meteen maar de homokineet. Lukas heeft voor mij de pakking van de tandempomp vervangen. Daarnaast tevens maar meteen de leds onder de asbak aangesloten en de leds in de achterklep. Geeft een mooi lichtbeeld en verlicht de kofferruimte ruim voldoende. Daarnaast heb ik mijn laatste deur voorzien van dempingmateriaal en de nieuwe luidsprekers ingebouwd. Zat ff tegen met de luidspreker, maar resultaat is er niet minder om. Ik ven voorlopig even uitgeklust. Maar WW’er wat nieuws verzinnen in het volgende jaar 

Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Vandaag mogen kennis maken met @HansJan die voor mij de comfortmodule heeft ingebouwd. Erg leuk om de kennis en enthousiasme van Hans Jan aan te horen en ook erg blij met mijn comfortmodule! Fantastisch dat dit soort dingen mogelijk zijn dankzij dit mooie forum! Hans Jan bedankt!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@trebbor77 Graag gedaan en het genoegen was geheel aan mijn kant! Veel knipperplezier en de rest volgt spoedig 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Afgelopen woensdag een extra oliewissel met filter vanwege km stand en een verse Apk erbij, bij garage Sam te Amsterdam.
Zonder enige verdere werkzaamheden gewoon weer een jaartje weer karren.
Maar wordt wel eens tijd de egr en gasklep een schoonmaak beurtje te geven...bij dealer de pakkingen al opgehaald.
Ook de accu Audi /Varta die vanaf fabriek nog steeds erin zit eens bekeken hij nog groen kleurde ja en dit was nog steeds zo.
Wij tot nu toe met deze vorige 3 winters nooit problemen hebben gehad,..heeft vast te maken er ook dagelijks snelweg ritten gereden wordt .
Km stand 323725
Zonder enige verdere werkzaamheden gewoon weer een jaartje weer karren.
Maar wordt wel eens tijd de egr en gasklep een schoonmaak beurtje te geven...bij dealer de pakkingen al opgehaald.
Ook de accu Audi /Varta die vanaf fabriek nog steeds erin zit eens bekeken hij nog groen kleurde ja en dit was nog steeds zo.
Wij tot nu toe met deze vorige 3 winters nooit problemen hebben gehad,..heeft vast te maken er ook dagelijks snelweg ritten gereden wordt .
Km stand 323725
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Wauw @AudiFanSedert1971 ; 323000 km met een 1.4 benzine en stil going strong? Dat geeft mij hoop met mijn "slechts" 208000 km
Je auto ziet er mooi uit trouwens, mooie kleur!

- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Het was niet gisteren of vandaag maar ik rijd sinds een paar weken weer in een 3L die menig 3L rijder wel moet kennen =). Hij staat inmiddels op 408.000 km met originele koppeling, koppelingscilinder, bak en pomp. Op naar de 500 net als jaspersen! https://www.youtube.com/watch?v=s7gstIqdSV4
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Heb jij de wagen van Kay gekocht ? in het verleden toen ik nog bij zijn werkgever Audi Arena kwam, een paar keer een gesprek met hem gehad over de A2 passie.luukske schreef:
Het was niet gisteren of vandaag maar ik rijd sinds een paar weken weer in een 3L die menig 3L rijder wel moet kennen =). Hij staat inmiddels op 408.000 km met originele koppeling, koppelingscilinder, bak en pomp. Op naar de 500 net als jaspersen! https://www.youtube.com/watch?v=s7gstIqdSV4