Klankkast

Discussie over het interieur van de A2
FrankDercks
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 nov 2017, 21:25 0 x

Ik heb de ruimte onder/voor de stoelen opgevuld met isolatiemateriaal. Verder heb ik nu dus een rubberen mat in de kofferbak gelegd (gekocht voor ca euro 40,-). Daarnaast ben ik ivm het geluid van de audioapparatuur naar een bedrijf in Veenendaal-De Klomp geweest (Lammers audio). Daar heb ik een gesprek gehad over nieuwe speakers (Focal ISU 165) en gelijktijdig afgesproken dat de deuren worden geïsoleerd, evenals de wielkasten achter en mogelijk ook nog iets bij het schutbord. Daar dit aldaar op een zaterdag kan / gaat geschieden, laat ik dit waarschijnlijk daar monteren. Overigens heb ik afgelopen zaterdag de (Conti) winterbanden eronder laten leggen. Ik heb het gevoel dat deze banden (vooral de achterbanden) stiller zijn dan de zomerbanden. In ieder geval zijn ze comfortabeler (165/60 ipv 195/50). Als de speakers enz zijn gemonteerd, meld ik mij weer.
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
S-line stuur, CC, verstralers, lange 5e versn, trekhaak, LPG.
HansJan
Moderator

20 nov 2017, 22:46 0 x

Ik ben heel benieuwd naar de Focal upgrade, is dit het advies van Lammers? Ik ken hem nog uit het verleden, die heeft mijn Renault toen volgeschroefd met Boston Acoustics. Klonk als een dijk. Hoe ben je bij hem terecht gekomen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
FrankDercks

21 nov 2017, 07:07 0 x

Via internet, met Ede en Veenendaal erbij als zoekplaatsen. Dit ivm het feit dat ik daar in de buurt vaak moet zijn op zaterdag. Doordeweeks is lastig, maar op zaterdag zijn niet alle car audio bedrijven geopend. Lammers dus wel. Hij stelde het merk Focal voor. Dit nav mijn opmerkingen over het geluid. Hij luisterde in de auto mee en kwam met dit merk op de proppen.
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
IIVQ

21 nov 2017, 14:54 0 x

Als ik rijd met de achterbank naar beneden, zou ik zeggen dat het geluidsniveau niet hoger is, maar het geluid mij wel meer irriteert dan normaal; alsof er via de wielkasten meer windgeluid naar binnen komt. Vooral met nat wegdek/regen is het storender.
Ik heb wel de dubbele bodem in de kofferbak liggen, en de ruimte daaronder ligt vol met reserveband, deken, doekjes en nog wat dingen, dus er komt echt geen hoogfrequent geluid vanuit die (onder)kofferbak.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

21 nov 2017, 18:35 0 x

Om het geluid van de luidsprekers te optimaliseren zou ik eerst de deuren ontdreunen/ dempen. Nieuw isolatie materiaal aanbrengen en dan weer luisteren voordat je investeert in luidsprekers. Ik weet niet om welk bedrag het gaat incl alles, maar misschien ben je daarna al een stuk meer tevreden met jouw geluid.
Ik heb recent mijn voordeuren ons er handen genomen en ben onder de indruk wat een verschil het maakt. Smaak is subjectief, maar verschil is wel degelijk aanwezig+ je hebt meer het kluis idee wanneer je de deur dicht doet . Just my 2 cents. Verder is de bodem en wielkastdelen een goede investering om te dempen. Wordt de auto stiller van. Rijdt dus rustiger en je kan meer van je favoriete muziek genieten. Als je een beetje handig bent is het prima zelf te doen. Des te meer voldoening je er aan overhoud. Geniet ervan!
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
DED@2
Audi A2 clublid

03 jan 2018, 23:09 0 x

Ik ven wel nieuwsgierig of je de set al hebt laten monteren samen met de overige werkzaamheden? Ik ven zelf ook veel bezig geweest met de audio en ben nieuwsgierig naar de resultaten. Ik hoor graag van je.
FrankDercks

04 jan 2018, 00:09 0 x

Ja, de nieuwe (Focal) speakers zijn inmiddels gemonteerd. Het type is me even ontschoten, ze kosten ca euro 139,- dacht ik.
Het geluid is nu "voller". In combinatie met de speakers/tweeters achter komt er regelmatig een geweldig geluid uit. Ik ben tevreden. De deuren zijn ook geïsoleerd, maar de wielkasten achter niet. Dat werd me al met al toch te prijzig.
Niet dat het erg duur was, maar de A2 heeft me de laatste maanden al genoeg gekost. En dan bedoel ik verbeteringen en nieuwe accessoires.
DED@2
Audi A2 clublid

04 jan 2018, 00:50 0 x

Oh mooi! Goed om te horen. Wat heb je zoal nog meer gedaan of laten doen? Grtz
Amber35

09 jan 2018, 08:47 0 x

Mag ik vragen wat het kost, dat isoleren? Ik ben niet handig en kan het niet zelf. Ik bel veel in de auto en rij best lange stukken snelweg, dus wat minder geluid zou wel lekker zijn. Niet dat het slecht is, maar alle verbeteringen zijn meegenomen (mits betaalbaar).
HansJan
Moderator

09 jan 2018, 10:49 0 x

@Amber35 als je dat laat doen dan zal het flink in de papieren lopen. We (met name @DED@2) hebben recent een paar A2's van flink wat dempingsmateriaal voorzien in portieren en kofferbak, het resultaat is verbluffend. Het materiaal kopen we in Dld en dat scheelt aanzienlijk in de kosten.

Bijkomend voordeel is een verbeterde geluidskwaliteit en de deuren voelen veel meer als een kluis aan. Ook de bakken onder de voetenruimte vóór kunnen worden voorzien van demping. Mocht je interesse hebben dan graag een PB, kunnen we kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Voor een indruk, zie: https://audi-a2.nl/index.php?p=/discuss ... et-bitumen
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie