Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
ramon2
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

29 jan 2018, 12:03 0 x

Hoi Iedereen,

Ik ben Ramon, 46, en woon in het noord-Limburgse Heijen.

Sinds zaterdag (27-01) ben ik de gelukkige eigenaar van een zwarte A2 1.4 TDI uit 2004.
Staat 152.xxx km op de teller, hier en daar wat krassen en plekjes en er zal vermoedelijk wat achterstallig onderhoud zijn maar dat gaan we verhelpen.

Of de kilometerstand klopt? Ik weet het niet maar volgens de NAP wel maar die gaat maar 2 jaar terug vanwege de import vanuit Duitsland.

We hebben hem gekocht ter vervanging van een Volvo V40 bi-fuel en specifiek deze omdat zeer aantrekkelijk geprijsd was, deze was ingeruild en er is geen documentatie bij.
Tot nu toe zijn we er tevreden mee.

To do:
- uitgebreid testen of hij betrouwbaar is
- kijken of de distributie in orde is
- set zomerbanden met velgen zien te vinden want er zitten alleen winterbanden op/bij.
- cruise-controle laten inbouwen
-Onderhoud waar nodig
- eventueel chippen en/of netjes laten afstellen (nu weet ik niet of hij goed is afgesteld hij start en loopt wel goed)
- verder zien we wel

En natuurlijk zoveel mogelijk info en how-to's lezen, maar wat me opviel is dat er veel links binnen het forum niet (meer) werken naar tips e.d..

Ik moet nog even uitzoeken hoe ik een foto plaats maar dat gaat ook vastwel lukken.

Groeten Ramon
ramon2

29 jan 2018, 12:06 0 x

IMG_5297A.jpg
IMG_5297A.jpg (33.17 KiB) 4222 keer bekeken
Dit is hem met de V40 op de achtergrond.

Ramon
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 jan 2018, 14:11 0 x

Hoi Ramon,

Van harte, zo zien we nieuwe A2 rijders graag binnenkomen! Voorstelronde, praatje, plaatje en gelijk serieus aan de slag om de auto tip top in orde te krijgen.

Wist je dat je ook lid kunt worden van de officiële A2 Club Nederland? Zie daarvoor dit draadje: viewtopic.php?t=7554.

Aan de hand van het chassisnummer kan @koop9 de laatst geregistreerde kilometerstand die bij de Audi dealer is vastgelegd, natrekken. Mocht je daar interesse in hebben dan kan je hem een PB sturen. Als er geen historie bekend is over de distributieriem dan zou ik deze preventief vervangen. Mogelijk biedt de uitdraai van @koop9 inzicht, onder de motorkap op de riem geen aanduiding van vervanging? Of in het instructieboekje (als dat nog bestaat).

Je zit een uurje tijden bij de A2 Dokter in Waalwijk @luukske vandaan, als je meer wilt weten over de algehele staat van de auto dan kan ik je hem van harte aanbevelen! Hij kan de cruise-control ook voor je inbouwen en als je dan toch bezig bent dan kan ik je ook de knipperlicht comfortmodule ook van harte aanbevelen. Die geeft 3 knippers bij 1 x tikken. Tunen van de motor is ook mogelijk, maar doe dit dan middels chiptuning en externe middels powerbox oid. En zo is er nog heel veel meer mogelijk! Maar lees je eerst maar eens in, komt de rest vanzelf wel ;)

De wielen op de foto misstaan de auto niet, is dat 16 inch? De maximale maat is 195/55R16. Daarmee heb je de minste tellerafwijking en meeste wielkast vulling. Geeft ook het meeste comfort. Of ben je voornemens naar 17 inch te upgraden? Dan moet je rekening houden met 205/40R17. De onze is verlaagd in combinatie met Koni FSD. Een combi die lekker rijdt, maar je moet het sportievere weggedrag wel kunnen waarderen.

Mochten er links zijn die niet meer werken, geef dan gerust een gil via een PB. Dan proberen we dat te fixen.

Veel plezier hier en houdt ons zeker op de hoogte!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
ramon2

29 jan 2018, 14:50 0 x

Hans-Jan,

Bedankt voor het welkomstwoord.

Ik wil komende week me wat meer verdiepen in de auto en een lijstje maken met dingen die ik wil/moet doen aan de auto.

Ook zijn er wat onderdelen waar ik naar op zoek zal gaan op marktplaats of andere site's, er missen hier en daar wat afdekkapjes en een koffiebekerhouder is kapot.

Helaas zitten er geen boekjes meer bij de auto, dus zal ik op internet de instructies e.d. moeten zoeken en vinden. Kost wat tijd maar hiermee kom je wel weer veel te weten over de auto.

He chassisnummer zal ik binnenkort eens opzoeken en dan kijken of @koop kan benaderen en vragen of hij iets over het verleden kan vinden.

De velgen misstaan zeker niet maar ik moet dus nog opzoek naar een set velgen met zomerbanden, komt vast wel goed.

De tuning zal zeker via chiptuning gebeuren als ik het laat uitvoeren, ik ken ook al iemand die dit kan uitvoeren. Hij heeft hier veel ervaring mee en heeft me al eerder geholpen.

Groeten Ramon
HansJan
Moderator

29 jan 2018, 15:16 0 x

Graag gedaan ;)

Het chassisnummer vindt je onder het bakje achter de handrem. De A2 Dokter heeft heel veel onderdelen liggen (nee, geen aandelen maar fijn en betrouwbaar adres), daar kan je vast eea van je gading vinden. Ik heb nog een digitale versie van het instructieboekje, mocht je daar belang bij hebben stuur me dan een PB.

Benieuwd naar jouw adres voor de chiptuning!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 jan 2018, 19:36 0 x

Hoi Ramon,

Welkom op het forum. Net als jou ben ik vrij nieuw op het forum en helaas nog niet in het bezit van een A2.

Ik ben vandaag langs de Audi dealer geweest om een A2 na te trekken en zag er allemaal netjes uit alleen niet specifiek gevraagd naar het onderhoud van de automaat, ben namelijk opzoek naar een 3L, even terug morgen.

Kan je dus wel vertellen dat als de A2 bij de dealer is onderhouden je wel gelijk de hele geschiedenis op papier hebt, dat is dus ook een optie om de historie te achterhalen.

Heel veel plezier met jouw A2 en nogmaals welkom, misschien zien we elkaar eens op een meeting.

K :D :D S
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
ramon2

29 jan 2018, 19:39 0 x

Bedankt voor de tip voor het chassisnummer.

Ik ga hem opzoeken.
Ik heb je een Pm gestuurd.

Groeten Ramon
HansJan
Moderator

29 jan 2018, 19:50 0 x

@Kobus heeft de dealer jou zomaar de historie overhandigd? Het is namelijk niet gebruikelijk. Vandaar dat we in de meeste gevallen terugvallen op @koop9 als onze enige ingang bij de dealer.
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 jan 2018, 20:01 0 x

Hoi @HansJan , hij heeft mij idd de historie mee gegeven. Het zijn dan weliswaar de laatste 5 jaar maar anders was de dealer door zijn papier voorraad heen zoals hij zei. :D Heb dus een beetje geluk begrijp ik nu. :blush:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
HansJan
Moderator

29 jan 2018, 20:02 0 x

@kobus1978 Dan heeft @@koop9 toch zo zijn voordelen; van hem krijgen we het digitaal :D
Plaats reactie