Ik wil mijn audi a2 3L opknappen

Projecten, modificaties en accessoires.
Plaats reactie
artimur
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

01 feb 2018, 23:29 0 x

Hi,Allemaal

Ik woon in Hengelo en vorig jaar heb ik een audi a2 3L gekocht,ik wil een andere kleur nu is silver,ik denk volledig zwart of lichte oranje met spoilers zwart en dak ook zwart.
Ik wil ook nog retrofit bi xenon..
Achteruit rijden kamera dus via multimedia systeem.
Auto stoelen wil ik voorzien van nep leer met alacantara..
Chiptuning wil ik ook..
Cruise control ook laten inbouwen..
16 inch velgen voorzien van goede schokdempers..

Als dat allemaal is uitgevoerd doe ik op een dag foto met alle verandering aan auto,dus eerst oude foto's en later omgebouwde foto's..

Wat denken jullie is het verstandig om zoveel dingen in zon auto te investeren?
bart.de-waard
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 feb 2018, 07:59 0 x

Hallo Artimur,

Ik denk niet dat het verstandig is dit in deze auto te investeren.

Als je het leuk vindt, zeker doen, maar een auto in originele staat levert bij verkoop meer op dan een gemodificeerde.
Zeker een 3L is iconisch, mijn advies, vervang wat moet worden vervangen en laat origineel, of ruil deze in voor een andere die meer aan jouw wensen voldoet.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2018, 09:24 0 x

Welkom hier!

Kan je nog iets bijzonders over de 3L vertellen naast alle modificaties die je wil doen? De 3L nog eigenzinniger dan de A2 reeds is en vereist wel de nodige aandacht. Voor onderhoud kan ik je de A2 Dokter in Waalwijk van harte aanbevelen.

Een auto is de slechtste investering die je kunt doen. Maar als je er daarentegen zoveel voor terugkrijgt dan is er toch enige rechtvaardiging. Voor de een is het een vervoersmiddel, voor de andere het ultieme genot. Het is een afweging die je moet maken. Zolang je geen schade krijgt kan je relatief voordelig rijden. Wat je zelf kunt doen is meegenomen.

Een relatief voordelige optie is het wrappen van de auto, volledig spuiten is kostbaar. Recent heb ik een 3L mogen bewonderen die volledig is overgespoten in de nieuwe Audi bronskleur. Maar die persoon zat dan ook heel dicht bij het vuur. Voor wat betreft bekleding kan je in Dld goed terecht, op eBay wordt ook veel aangeboden. Kwestie van goed zoeken.

Ik zou Xenon vervangen voor LED. Mocht je daar interesse voor hebben dan kan ik je daarmee helpen. We hebben middels een groupbuy de nieuwste LED lampen voor een zeer voordelige prijs aangeschaft en het effect is waanzinnig. Cruise control in de 3L vereist aanpassingen aan motormanagement, daar kan de A2 Dokter je ook mee van dienst zijn. En ik meen dat hij tegenwoordig ook tuning doet.

Er zijn tegenwoordig mooie enkel DIN radio's te verkrijgen met opklapbaar display, vast in combinatie met achteruitrijcamera (via BT) uit te rusten.

Merk op dat de steek van de 3L 4x100 is tov 5x100 voor de andere A2 modellen. De wielkasten zijn ook smaller, of 16 inch goed zal passen weet ik niet.

Maar, genoeg om uit te zoeken. Houdt ons zeker op de hoogte!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
artimur

02 feb 2018, 12:48 0 x

Bedankt voor de tips,cruise control gaat via a2dokter gebeuren,auto heb ik via hem gekocht maar de rest gebeurd in Turkije,hier in Nederland kost spuiten tussen 1000 en 1500 terwijl in Turkije kost die 500 euro.
Mooiste velgen kosten ook zo pak weg 300 euro alle 4.
Bi xenon totaal kost 100 euro.
Auto multimedia kost met achteruit rij kamera 200 euro.
Nep leer met midden alacantara stoel en deuren in leer verwerking kost 500 euro..
Nieuwe turbo kost 300 euro met montage..
Chiptuning kost 130 euro in Turkije..
Later wil ik met die aanpassing een taxatie laten uitvoeren zodat auto met meerwaarde wordt verzekerd..

Op audi a2 zag ik over stoelen van audi TT of audi a1,elektrisch hoogverstelbaar welke passen met aanpassing,ik wil voor stoelen ,voorzien van elektrisch,hebben jullie daar een idee over..

Wat denken jullie van totale kosten van pakweg 2000 euro is dat goedkoop of is dat duur :))))...

Ik ben niet hier om reclame, puur mijn audi beetje betere vorm te geven,ik weet dat sommigen willen orgineel houden maar sommigen willen meer estetisch zoals ik..
felg.JPG
felg.JPG (45.64 KiB) 4992 keer bekeken
16 inch velg.jpg
16 inch velg.jpg (113.07 KiB) 4992 keer bekeken
Wat denken jullie van deze kleur oranje met zwart..niet geel zoals op de foto van deze auto..

Silver is mijn auto trouwens,heeft wat werk nodig aan de body verf..

Blauwe auto met nieuwe audi voor bumper vind ik ook gaaf..
Bijlagen
DFF9CBDD-247F-4827-9E02-8A315F2DD0B4.jpeg
DFF9CBDD-247F-4827-9E02-8A315F2DD0B4.jpeg (189.97 KiB) 4992 keer bekeken
Audi-a2-1.4-tdi-1.jpg
Audi-a2-1.4-tdi-1.jpg (103.8 KiB) 4992 keer bekeken
$_86.JPG
$_86.JPG (228.33 KiB) 4992 keer bekeken
Laatst gewijzigd door artimur op 02 feb 2018, 13:29, 4 keer totaal gewijzigd.
artimur

02 feb 2018, 13:12 0 x

deze stoelen bedoel ik..
Bijlagen
stoel 1.jpg
stoel 1.jpg (37.54 KiB) 4990 keer bekeken
stoel.jpg
stoel.jpg (41.12 KiB) 4990 keer bekeken
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 feb 2018, 13:38 0 x

Ik vermoed dat bij jou (ultiem) zuinig rijden niet hoog in het vaandel staat. :D Genoemde aanpassingen laten het gewicht stijgen. Misschien moet je overwegen om de schermen voor en de wielkastranden achter te vervangen door die van een standaard A2. Dan heb je meer ruimte voor andere velgen.

Het monteren van Xenon vergt dat je in de behuizing moet boren om de ballasten naar buiten te werken. Met LED blijft alles bij het oude, geen geboor nodig en opbrengst nog beter.

De stoelen van de TT passen, bijv deze: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... -2001.html

Tja, tegen de overspuitkosten in Turkije kan geen enkele spuiter op. Kennis van mij heeft zijn camper ook naar Turkije gereden, daar laten demonteren en overspuiten. Resultaat is niet verkeerd. Ik neem aan dat je het bekleden ook daar laat doen?

De nieuwe grille is een mooie photoshop, maar een tovenaar met ABS kunststof kan dit vast in elkaar knutselen.

En of deze investering gerechtvaardigd is laat ik geheel aan jou over. Je hebt dan wel unieks waar je jaren plezier van kunt hebben.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
artimur

02 feb 2018, 17:42 0 x

HansJan schreef:
02 feb 2018, 13:38
Ik vermoed dat bij jou (ultiem) zuinig rijden niet hoog in het vaandel staat. :D Genoemde aanpassingen laten het gewicht stijgen. Misschien moet je overwegen om de schermen voor en de wielkastranden achter te vervangen door die van een standaard A2. Dan heb je meer ruimte voor andere velgen.

Het monteren van Xenon vergt dat je in de behuizing moet boren om de ballasten naar buiten te werken. Met LED blijft alles bij het oude, geen geboor nodig en opbrengst nog beter.

De stoelen van de TT passen, bijv deze: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... -2001.html

Tja, tegen de overspuitkosten in Turkije kan geen enkele spuiter op. Kennis van mij heeft zijn camper ook naar Turkije gereden, daar laten demonteren en overspuiten. Resultaat is niet verkeerd. Ik neem aan dat je het bekleden ook daar laat doen?

De nieuwe grille is een mooie photoshop, maar een tovenaar met ABS kunststof kan dit vast in elkaar knutselen.

En of deze investering gerechtvaardigd is laat ik geheel aan jou over. Je hebt dan wel unieks waar je jaren plezier van kunt hebben.

Hi,Hans ik bedoel bi xenon met retrofit,zaag je niks,die ogen worden aan de lamp spiegel gemonteerd..ballesten kunnen in een kunststof kastje ergens aan gemonteerd,gaatje aan de koplamp kast kun je door middel van isolatie isoleren..
Wat betreft gewicht,het zijn echte aliminium velgen niet aliminium legering..
In turkije maken ze ook spoilers van kunststof wie weet mischien hebben ze wel idee om dat grill te plaatsen..
Iemand zei als jij origineel laat opknappen is het meer waard,er zijn al 6000 exemplaren,als het paar waren dan had hij gelijk :))..
Hans zelf bekleding is hier al duur nep leer met alacantara kost hier tussen 1500 en 1800 euro nou daar kost het al 500 en waar ik het laat maken zijn ze echt profi.
Over wat betreft zuinig naja hoeveel halve automaten zijn er die net zo zuinig als deze auto,ik bedoel niet de nieuwen waar veel geld voor gevraagd en hybred is alleen als jij binnen in het stad rijd, als jij op autobaan opgaat dan rijd die niet zuinig of je moet volledige elektro nemen na ja elke 600 km aan de paal staan totdat die opgeladen is :)...el als iets elektronisch kapot, kost je meer geld dan de auto zelf waard is :)..

Bijna vergeten ik heb led lampen geprobeerd nou koplamp spiegel is de handicap,verspreid niet veel licht,bi xenon met oog lens vele malen beter...
artimur

03 mar 2018, 03:14 2 x

Ik heb volgende onderdelen gekocht:

Verstelbare stoelen voor.
Cruise control ingebouwd door a2 dokter goede oude lukas audi a2 fanatiek,aardige kerel.
Tank van 42 liter ook nog gekocht wordt in Turkije omgebouwd..
Laats zei ik tegen lukas,deze auto is prachtig zon auto kom je nooit tegen,deze auto roest nooit,kun je jaren lang plezier hebben en in de toekomst ombouwen naar een EV ..

Nu eventjes afwachten met vakantie,dus ik rijd naar Turkije in augustos met de auto,wordt het intresant denk ik :joy:
Plaats reactie