Ik zou om te beginnen met VCDS (of app Torque op je smartphone en een ELM327 dongle in de OBD-connector) de
motortemperatuur (laten) uitlezen - zoals al eerder opgemerkt, heeft de auto een dubbele temperatuursensor: een voor het instrumentenpaneel en een voor de motorbesturing (ECU).
Die sensor vervangen lijkt in elk geval nuttig en dat is een klusje dat ik hier
https://audi-a2.nl/viewtopic.php?f=17&t=6297 al eens heb beschreven.
Als de motor na een flinke rit (meer dan 20 km) niet warmer wordt dan 60 graden is dat niet goed voor de motor, maar je zou dan toch warme lucht uit de roosters moeten krijgen. Na circa 5 km geeft mijn Torque-app 50..60 graden aan en dan begint de verwarming merkbaar te werken. Na 10 km is de motortemperatuur ca 80 graden en staat de aanwijzing op het instrumentenpaneel op 90.
Er hoort een 92 graden thermostaat in de auto te zitten.
Leg 's avonds eens een stuk karton onder de motorruimte - lekkages zijn dan 's morgens beter te zien. Als je koelvloeistof niet onder de auto terecht komt, verlies je het in de motor. Een klein lek in de koppakking zal niet onmiddellijk als witte wolken zichtbaar zijn. Een compressiemeting kan meer informatie geven.