Oliepeil lamp brand en klepperende kleppen
- vox1100
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb het volgende probleem. Na ongeveer een 50km op de snel weg te hebben gereden hoor ik duidelijk mijn kleppen rammelen en vervolgens gaat het lampje van het oliepijl lampje branden. Bij de eerste keer olie bijgevuld en was het probleem verholpen.
Na een paar dagen kwam het probleem terug. Omdat ik bijna thuis was ben ik doorgereden en heb daarna bij een afkoelde motor het oliepeil gecontroleerd.
Oliepeil meer dan voldoende.
Herkend iemand dit probleem? Ik denk aan een verstopping in de olie toevoer of een probleem met de oliedruk.
Na een paar dagen kwam het probleem terug. Omdat ik bijna thuis was ben ik doorgereden en heb daarna bij een afkoelde motor het oliepeil gecontroleerd.
Oliepeil meer dan voldoende.
Herkend iemand dit probleem? Ik denk aan een verstopping in de olie toevoer of een probleem met de oliedruk.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Heb je een diesel of benzine? Bij de diesel kan de ketting/spanner van de oliepomp het begeven, deze ratelt vaak wat voordat deze echt de geest geeft schijnbaar. Hoe dan ook, zou er niet meer onnodig mee rijden, klinkt serieus.
- vox1100
Even Update
Oliedruk sensor vervangen. Geflust nieuwe olie.
Gisteren met onze Duitse vrienden in legden. Oliecarter schoongemaakt
Oliepomp en riemen vervangen. Gelijk ook maar de waterpomp.
Uit laten lezen geen bijzonderheden.
Op de terugweg wederom tot tweemaal korte olie druk waarschuwing
En naaimachine geluiden.
Zoeken verder....
Oliedruk sensor vervangen. Geflust nieuwe olie.
Gisteren met onze Duitse vrienden in legden. Oliecarter schoongemaakt
Oliepomp en riemen vervangen. Gelijk ook maar de waterpomp.
Uit laten lezen geen bijzonderheden.
Op de terugweg wederom tot tweemaal korte olie druk waarschuwing
En naaimachine geluiden.
Zoeken verder....
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Gewoon uit interesse. Wij hebben zelf ook een 1.4 16v en ik ben wel benieuwd wat minder oorzaak is van de klacht. Ik zou ook eerst uitlezen en dan obv diagnose herstellen. Idd de oliepomp kan een oorzaak zijn. Maar als je alles hebt vervangen dan wordt het spannend.
Houdt ons op de hoogte
Houdt ons op de hoogte

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Terwijl de motor die geluiden had en olie druk waarschuwingen viel dan ook het motor vermogen weg?
En bij welk km stand is dit ontstaan en moest olie voordat het zich voordeed toch vervangen worden ?
Of was deze ook al recent vervangen.
Het zou 1 van de hydrolische klepstoters verstopt kunnen zijn met daarbij de hevelaar die je hoorde ?
Want een defecte oliepomp zou je bij stationair soms je oliedruk lampje moeten branden. (Te lage oliedruk)
Maar er zou toch wel hoop ik wel uitgelezen zijn voordat jullie sleutelden ,anders alsnog doen en het liefst tijdens rijden..
Ook ik ben benieuwd wij ook BBY hebben.
Succes
En bij welk km stand is dit ontstaan en moest olie voordat het zich voordeed toch vervangen worden ?
Of was deze ook al recent vervangen.
Het zou 1 van de hydrolische klepstoters verstopt kunnen zijn met daarbij de hevelaar die je hoorde ?
Want een defecte oliepomp zou je bij stationair soms je oliedruk lampje moeten branden. (Te lage oliedruk)
Maar er zou toch wel hoop ik wel uitgelezen zijn voordat jullie sleutelden ,anders alsnog doen en het liefst tijdens rijden..
Ook ik ben benieuwd wij ook BBY hebben.
Succes
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ben zelf ook wel benieuwd naar de oorzaak van de te lage oliedruk.
Wat is het motortype en de km-stand van de auto?
Was er al sprake van enig olieverbruik van de motor voor het oliedrukprobleem optrad?
Wat is het motortype en de km-stand van de auto?
Was er al sprake van enig olieverbruik van de motor voor het oliedrukprobleem optrad?