Na lege accu EPC en Motorlampje
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo allemaal,
Nadat ik vanmiddag geen respons kreeg toen ik wilde starten heb ik mijn noodstart accu gebruikt. Toen startte hij meteen weer. Echter verscheen er een EPC lampje en een uitlaatgascontrole lampje op het dashboard. Stukje gaan rijden, auto start daarna gewoon weer. Tijdens de terugrit (bij het wegrijden) verloor de auto vermogen. Langs de kant, uitgezet en weer gestart. Loopt weer normaal maar de lampjes blijven.
BBY motor trouwens
Het viel me op dat het hemellampje aan stond nadat ik hem voor de eerste keer startte. Dat kan de oorzaak zijn van de lege accu (paar dagen niet gereden) of die kan zijn aangegaan tijdens het naar achteren klimmen om de achterklep te openen. Ofwel is de accu kapotgevroren.
Vraag: is de oorzaak van de lampjes een te lage spanning? Kan dat het vermogensverlies veroorzaken?
Bedankt!
Nadat ik vanmiddag geen respons kreeg toen ik wilde starten heb ik mijn noodstart accu gebruikt. Toen startte hij meteen weer. Echter verscheen er een EPC lampje en een uitlaatgascontrole lampje op het dashboard. Stukje gaan rijden, auto start daarna gewoon weer. Tijdens de terugrit (bij het wegrijden) verloor de auto vermogen. Langs de kant, uitgezet en weer gestart. Loopt weer normaal maar de lampjes blijven.
BBY motor trouwens
Het viel me op dat het hemellampje aan stond nadat ik hem voor de eerste keer startte. Dat kan de oorzaak zijn van de lege accu (paar dagen niet gereden) of die kan zijn aangegaan tijdens het naar achteren klimmen om de achterklep te openen. Ofwel is de accu kapotgevroren.
Vraag: is de oorzaak van de lampjes een te lage spanning? Kan dat het vermogensverlies veroorzaken?
Bedankt!
Laatst gewijzigd door Blauwbaard op 04 mar 2018, 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Accu meet 12,35V. Auto start meteen nu. Aantal keer geprobeerd, helaas loopt hij soms 1200rpm en als een tractor (
!) Herstarten en loopt weer goed...

- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Nee , gasklep huis en EGR zijn apart.
En volgens mij heeft Rolf gelijk dat het gasklephuis zichzelf in kan leren, alleen duurt dat wel een aantal start momenten. Beter is het om hem gewoon opnieuw in te leren.
En volgens mij heeft Rolf gelijk dat het gasklephuis zichzelf in kan leren, alleen duurt dat wel een aantal start momenten. Beter is het om hem gewoon opnieuw in te leren.