Verlies motorolie
Onze Audi A2 heeft het kennelijk begeven. Opeens is alle olie er uit gelopen. Volgens de monteur zou dit komen door een gebroken ontluchtingspijpje. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Waardoor kan olie er opeens uitlopen?
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Uitgaande van een AUA motor: Bevroren carterontluchting. er ontstaat condens in dit systeem, mocht dit nooit zijn schoongemaakt dan hoopt het zich op en dan kun je bij vorst een probleem hebben met je oliedruk. Ik heb de ontluchting 2x vervangen, hoeft eigenlijk niet want je kunt hem ook schoonmaken. De BBY motoren hebben hier eigenlijk geen last van, die hebben dit systeem verwarmd.
Mijn conclusie: slecht onderhoud, carterontluchtingspot kost rond de €35,00
- Bijlagen
-
- carterontluchting.jpg (8.95 KiB) 2008 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Moderator edit: bericht en probleem afgesplitst naar andere categorie.
Lijkt verdacht veel op probleem van @Tinzo in dit draadje: viewtopic.php?t=7673
@Arubanita zou je jouw profiel via het gebruikerspaneel willen aanvullen? Dan kunnen we gericht(er) hulp bieden. Tevens wordt het zeer gewaardeerd als je je even voorstelt in de rubriek "Even voorstellen": viewforum.php?f=4
Lijkt verdacht veel op probleem van @Tinzo in dit draadje: viewtopic.php?t=7673
@Arubanita zou je jouw profiel via het gebruikerspaneel willen aanvullen? Dan kunnen we gericht(er) hulp bieden. Tevens wordt het zeer gewaardeerd als je je even voorstelt in de rubriek "Even voorstellen": viewforum.php?f=4
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Goedenmiddag,
Dank voor de reactie: ben helaas niet zo goed met forums, weet alles niet zo precies te vinden, sorry voor het ongemak.
Ik ga even uitvinden waar ik me kan voorstellen...
Mvg.,
Amy
Dank voor de reactie: ben helaas niet zo goed met forums, weet alles niet zo precies te vinden, sorry voor het ongemak.
Ik ga even uitvinden waar ik me kan voorstellen...
Mvg.,
Amy