jaapje schreef: ↑12 mar 2018, 22:30
Nou, ik ben er stil van!
Wat een werk voor de verkeerde brandstof!
Maar in het begin had je gezegd ik rijdt op shell v- power, had je er nu wat anders in dan? Want dat is nu ook ron 98 volgens AudiFansinds1971
En was het dan een soort pingelen?
Ik denk dan eerder aan gasvorming in de hogedruk leiding door de hoge temperatuur
Wonderlijk!
Hier denken wij ook nog aan! Dat verklaard wel de rest verschijnselen. Hij start nu elke keer direct maar heeft alleen nog last dat hij niet gelijk stationair een druk van 60 bar opbouwt in de brandstof rail. De brandstof pomp in de tank levert 3.8 bar en bij warme motor wordt de druk eventjes verhoogd naar +- 5 a 6 bar om gasvorming tegen te gaan. Dit is lastig uit te lezen met VCDS tijdens het starten maar wat opvalt is dat als hij gestart is de druk rond de 3.8-6 bar blijft. Dan loopt hij niet geweldig maar hij blijft nu wel aan wat denk ik een combinatie is van de vervangen/gecontroleerde onderdelen. Wat ik nu doe bij de start is na gestart te hebben heel even stationair wat gas geven en dan zie je dat de druk keurig stijgt naar 60-110 bar en dan stationair 58-62 bar blijft en niet meer wegzakt. We weten niet of dit normaal is of dat de brandstof regel computer (j538) eventueel nog wat mankeert. (Als hij deze al heeft of dat deze bijvoorbeeld in de ecu verwerkt is.)
Ik ben nu aan het skiën en heb er ruim 1200 km weer mee gereden met na tanken en pauzes elke keer direct starten ( en dan heel even wat toeren opbouwen). De Excellium 98 en de v power 98 uit het buitenland doen het top. Blokje is sterker (merkbaar) en veel zuiniger. 600km op een tank met volle wintersport bepakking en landweggetjes berg op deden mij ook enorm verbazen daar dit in NL niet lukte met zelf snelweg cruisen. Hier in het buitenland staat er expliciet V power 98 op de tank en in nl nog v power (en kleine lettertjes 95).
We gaan het zien. Ik heb het vertrouwen enigszins terug in de A2 en ben Luukske zeer erkentelijk voor alle hulp en gezelligheid! Echt een aanrader die A2 dokter
Ik ben ook een stuk wijzer geworden en heb de auto helemaal in stukken gezien nu en er nog blijer mee dan ik al was.
Olie vulpijp/peilstokschacht en de ruitenwisser arm zijn ook vervangen en er zit nu 0W30 longlife olie in.Ook de startmotor is gesmeerd.
Alles bij elkaar heeft het tot nu toe geholpen.