Foutcode P0191 + afslaan.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6369
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 feb 2018, 23:04 0 x

Het enige wat altijd soepel loopt is de service uit Waalwijk. :cool: Wat een topper, die vindt het vast wel! :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

26 feb 2018, 19:50 0 x

Luukske ? Weetje al wat??
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 feb 2018, 00:26 0 x

jaapje schreef:
26 feb 2018, 19:50
Luukske ? Weetje al wat??
Ik heb helaas (of gelukkig :joy: :joy: )de tijd pas weer zaterdag of zondag om ernaar te kijken .
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1343
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

12 mar 2018, 19:16 0 x

Het probleem is inmiddels opgelost door de juiste brandstof voor een FSI te gaan tanken :joy:
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1144
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 mar 2018, 19:43 0 x

Das mooi om te horen en wat kan het soms toch simpel zijn. :joy:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

12 mar 2018, 22:30 0 x

Nou, ik ben er stil van!
Wat een werk voor de verkeerde brandstof!
Maar in het begin had je gezegd ik rijdt op shell v- power, had je er nu wat anders in dan? Want dat is nu ook ron 98 volgens AudiFansinds1971
En was het dan een soort pingelen?
Ik denk dan eerder aan gasvorming in de hogedruk leiding door de hoge temperatuur
Wonderlijk!
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

13 mar 2018, 07:58 0 x

jaapje schreef:
12 mar 2018, 22:30
Nou, ik ben er stil van!
Wat een werk voor de verkeerde brandstof!
Maar in het begin had je gezegd ik rijdt op shell v- power, had je er nu wat anders in dan? Want dat is nu ook ron 98 volgens AudiFansinds1971
En was het dan een soort pingelen?
Ik denk dan eerder aan gasvorming in de hogedruk leiding door de hoge temperatuur
Wonderlijk!

Hier denken wij ook nog aan! Dat verklaard wel de rest verschijnselen. Hij start nu elke keer direct maar heeft alleen nog last dat hij niet gelijk stationair een druk van 60 bar opbouwt in de brandstof rail. De brandstof pomp in de tank levert 3.8 bar en bij warme motor wordt de druk eventjes verhoogd naar +- 5 a 6 bar om gasvorming tegen te gaan. Dit is lastig uit te lezen met VCDS tijdens het starten maar wat opvalt is dat als hij gestart is de druk rond de 3.8-6 bar blijft. Dan loopt hij niet geweldig maar hij blijft nu wel aan wat denk ik een combinatie is van de vervangen/gecontroleerde onderdelen. Wat ik nu doe bij de start is na gestart te hebben heel even stationair wat gas geven en dan zie je dat de druk keurig stijgt naar 60-110 bar en dan stationair 58-62 bar blijft en niet meer wegzakt. We weten niet of dit normaal is of dat de brandstof regel computer (j538) eventueel nog wat mankeert. (Als hij deze al heeft of dat deze bijvoorbeeld in de ecu verwerkt is.)

Ik ben nu aan het skiën en heb er ruim 1200 km weer mee gereden met na tanken en pauzes elke keer direct starten ( en dan heel even wat toeren opbouwen). De Excellium 98 en de v power 98 uit het buitenland doen het top. Blokje is sterker (merkbaar) en veel zuiniger. 600km op een tank met volle wintersport bepakking en landweggetjes berg op deden mij ook enorm verbazen daar dit in NL niet lukte met zelf snelweg cruisen. Hier in het buitenland staat er expliciet V power 98 op de tank en in nl nog v power (en kleine lettertjes 95).

We gaan het zien. Ik heb het vertrouwen enigszins terug in de A2 en ben Luukske zeer erkentelijk voor alle hulp en gezelligheid! Echt een aanrader die A2 dokter ;)

Ik ben ook een stuk wijzer geworden en heb de auto helemaal in stukken gezien nu en er nog blijer mee dan ik al was.

Olie vulpijp/peilstokschacht en de ruitenwisser arm zijn ook vervangen en er zit nu 0W30 longlife olie in.Ook de startmotor is gesmeerd.

Alles bij elkaar heeft het tot nu toe geholpen.
Bijlagen
181E5DA0-83C7-4BB9-88BA-8FAAA357E82A.jpeg
181E5DA0-83C7-4BB9-88BA-8FAAA357E82A.jpeg (1.72 MiB) 4801 keer bekeken
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

13 mar 2018, 08:33 0 x

Mooi,
Dan loopt je fsi nu lekker zuinig, en ook geen dure onderdelen zoals hogedrukpomp en injectors. Wel Luukske uren maar dat is geen probleem als ik het zo lees.
Niks meer aan doen zeggen ze dan in Drente.
Ik heb alleen nog 1 vraag. Die druk in de hogedrukleiding kon de Audi dealer in Haarlem? niet aflezen. Hoe leest Luukske dat dan, haalt hij dat toch uit het vcds systeem?
Succes met skieen!
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

13 mar 2018, 09:23 0 x

Dat wilden ze niet doen. De auto was het niet meer waard volgens Martin schilder in Haarlem waarop ik best boos ben geworden en gezegd heb dat ik dat wel bepaal.

Block 140 geeft de brandstof druk aan in vcds.

We gaan zien hoe hij zich houd na een paar dagen vrieskou.
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 mar 2018, 19:21 0 x

Oke, terug van vakantie!

De auto rijdt heerlijk. start elke keer bij koud of warm blok maar heeft nog wel af en toe last van dat direct na starten hij uitvalt. Even gasteven bij herstarten en hij blijft wel aan. Dit is ons wel 6 x gebeurd maar de auto is altijd te herstarten. vanochtend vanwege dit uitvallen dus ook weer onze grote vriend de foutcode P0191 terug gekregen!!

Foutcode gewist, en gewoon mee gereden. net nog 15x achter elkaar gestart en geen probleem meer gehad.

Nu de tank leeg is stoot hij af en toe beetje bij sterk optrekken vanwege weinig brandstof, lege tank voorkomen dus.

Nou, samen vattend, ik ben er dus nog niet helemaal van af maar er valt nu mee te leven. Ik ga nog wel even met @luukske over brainstormen! Hebben jullie nog ideeën? Nog een keer de n276 vervangen voor een nieuw ( ipv gebruikt) exemplaar? een VAS5051 computer zoeken om deze regelkleppen opnieuw in te leren? ( kan niet via VCDS), ECU een keer vervangen om te kijken of hij dit krijgt? Brandstofsysteem reiniger/injector reiniger een tijdje gebruiken?


De doorzetter wint!

ps. ik ben alweer aan het nadenken over upgrades voor de A2 nu ik het vertrouwen weer terugheb. LED conversie/mistlampen met DRL en nieuwe veren/dempers ben ik over aan het nadenken. tips iemand voor specifieke onderdelen?
Plaats reactie