remschrijven + blokken & distributieriem
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nee, remblokken worden niet rood geproduceerd, remklauwen wel.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Alle remschijven roesten.
Ook die zogenaamd verzinkt zijn. dit is er gewoon opgespoten dat verdwijnt zo.
Heb je last van roest op de schijven achter dan is de remreiniging onvoldoende.
Korte ritten te zacht remmen te licht beladen hebben in ons mooi vlakke land veel last van.
Je kan eigelijk de goedkoopste nemen dan vervangen je de schijven gewoon wat eerder.
Ook die zogenaamd verzinkt zijn. dit is er gewoon opgespoten dat verdwijnt zo.
Heb je last van roest op de schijven achter dan is de remreiniging onvoldoende.
Korte ritten te zacht remmen te licht beladen hebben in ons mooi vlakke land veel last van.
Je kan eigelijk de goedkoopste nemen dan vervangen je de schijven gewoon wat eerder.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Maar is het nu al zeker dat trebbor77 een "special edition" heeft en remschijven achter ipv trommels?
Eerst maar even goed kijken!
Indien WEL schijven achter en er zitten geen groeven in en de blokjees hebben nog voldoende dikte en de handremwerking is goed : 2 a 3 keer ongeveer 15 seconden de handrem aan te trekken onder het rijden en alles is weer roestvrij.
Vermoedelijk is de remkracht verdeler bij de ombouw niet aangepast waardoor de achter remmen nu minder werken ipv beter.
Eerst maar even goed kijken!
Indien WEL schijven achter en er zitten geen groeven in en de blokjees hebben nog voldoende dikte en de handremwerking is goed : 2 a 3 keer ongeveer 15 seconden de handrem aan te trekken onder het rijden en alles is weer roestvrij.
Vermoedelijk is de remkracht verdeler bij de ombouw niet aangepast waardoor de achter remmen nu minder werken ipv beter.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb de auto mogen aanschouwen en weet bijna 100% zeker dat hij geen remschijven achter heeft 
Desalniettemin ben ik het niet helemaal eens met de opmerking van @audiJan. Onze schijven waren tot op het hart dichtgeroest, er was nauwelijks nog sprake van ventilatie. De nieuwe schijven van Zimmermann hebben een coating waardoor dit veel minder snel zal optreden. Nu, 4 jaar verder, zien ze er nog keurig uit. Uiteraard zal het remvlak altijd roesten, maar dat is enkel een goed teken. Dan zijn ze lekker droog en ontvet.

Desalniettemin ben ik het niet helemaal eens met de opmerking van @audiJan. Onze schijven waren tot op het hart dichtgeroest, er was nauwelijks nog sprake van ventilatie. De nieuwe schijven van Zimmermann hebben een coating waardoor dit veel minder snel zal optreden. Nu, 4 jaar verder, zien ze er nog keurig uit. Uiteraard zal het remvlak altijd roesten, maar dat is enkel een goed teken. Dan zijn ze lekker droog en ontvet.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
- Locatie: Barneveld
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Goedemorgen heren,
Excuses, dat mijn auto remschijven achter zou hebben is puur mijn onkunde en onwetendheid
Daar ik geen "speciale uitvoering" heb, zal ik remtrommels achter hebben. Zie ook bijgevoegde foto waar de roest ook op te zien is.
Kan zelf niet zo inschatten welke vd genoemde opties nou het beste is: a) Paar keer goed remmen met de handrem b) vervangen c ) ontroesten en insmeren met hamerite.
Mogelijk biedt mijn foto van 1 vd 2 achterwielen (foto 2) wat meer duidelijkheid
De remklauwen rood maken is niet enorm belangrijk maar vind het wel mooi staan zoals op de 1e foto. Maar zo te lezen moet je dat of zelf doen waar ik waarschijnlijk niet helemaal de kunde voor heb of laten doen (bijv. poedercoaten) wat volgens mij weer een dure aangelegenheid is.
Excuses, dat mijn auto remschijven achter zou hebben is puur mijn onkunde en onwetendheid

Kan zelf niet zo inschatten welke vd genoemde opties nou het beste is: a) Paar keer goed remmen met de handrem b) vervangen c ) ontroesten en insmeren met hamerite.
Mogelijk biedt mijn foto van 1 vd 2 achterwielen (foto 2) wat meer duidelijkheid

De remklauwen rood maken is niet enorm belangrijk maar vind het wel mooi staan zoals op de 1e foto. Maar zo te lezen moet je dat of zelf doen waar ik waarschijnlijk niet helemaal de kunde voor heb of laten doen (bijv. poedercoaten) wat volgens mij weer een dure aangelegenheid is.
- Bijlagen
-
- IMG_6323.jpg (92.2 KiB) 3605 keer bekeken
-
- 20180314_073647.jpg (256.98 KiB) 3607 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Jouw remtrommels achter verdienen een flinke schrobbeurt met de staalborstel (machinaal), daarna lekker in de Hammerite (2 lagen). De andere tips zullen hier niet helpen. Het geniet de voorkeur om los te halen zodat je ze rondom goed onder handen kunt nemen. Idem voor de remklauwen voor.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1162
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Morgen trebbor77
Die roest op de remtrommels aan de buitenkant is eigenlijk niet van belang . De trommels zijn van een soort gietijzer wat wel rood wordt maar verder niet roest. Het wordt dus puur cosmetisch als de remmen verder goed werken.
Als je het echt lelijk vindt kan je er wat aan doen door bijv in de Hammerite te zetten, of dat dan rood moet zijn weet ik niet, je vestigt dan een beetje te veel aandacht op trommelremmen naar mijn idee.
Die roest op de remtrommels aan de buitenkant is eigenlijk niet van belang . De trommels zijn van een soort gietijzer wat wel rood wordt maar verder niet roest. Het wordt dus puur cosmetisch als de remmen verder goed werken.
Als je het echt lelijk vindt kan je er wat aan doen door bijv in de Hammerite te zetten, of dat dan rood moet zijn weet ik niet, je vestigt dan een beetje te veel aandacht op trommelremmen naar mijn idee.