Ik had schade aan mijn rechter achterdeur en heb een goede deur uit Engeland laten komen in de zelfde kleur. Die heeft audio al ingebouwd en bij mij auto niet. Om het bont te maken zijn de stekkers ook anders. Ik heb twee opties:
1) De deur bedrading overzetten en dan met geen audio achterin.
2) De interne bedrading en interne stekker vervangen.
Ik begrijp dat 2 mogelijk maar niet een eenvoudig is. Graag advies.
Ik moet dit aan 2 kanten doen. Is links anders dan rechts?
JohnM
Herstel achterportier en audio
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Moderator edit: jouw vraag verplaatst naar nieuw topic
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Beste JohnM, alles is mogelijk. Met een schema kan eea achteraf ingebouwd worden.
Optie 1 : zou ik jouw oude kabelboom overzetten op de nieuwe deur en monteren. Dat is kortweg de snelste optie.
Optie 2: Echter als je luidsprekers achter wilt hebben dan is nu wel het moment omdat te doen.
De deur kabelboom zit los geklikt aan het chassis, dus ik zie geen probleem in welke keuze je ook maakt. Het is wel zaak om voor de zekerheid de pinbezetting te controleren. Bij Engelse auto’s is de voertuig kabelboom logischerwijs anders aangezien het stuur rechts zit en dus het merendeel van de kabelboom rechts georiënteerd is.
Succes en als er vragen zijn, stel ze gerust.
Optie 1 : zou ik jouw oude kabelboom overzetten op de nieuwe deur en monteren. Dat is kortweg de snelste optie.
Optie 2: Echter als je luidsprekers achter wilt hebben dan is nu wel het moment omdat te doen.
De deur kabelboom zit los geklikt aan het chassis, dus ik zie geen probleem in welke keuze je ook maakt. Het is wel zaak om voor de zekerheid de pinbezetting te controleren. Bij Engelse auto’s is de voertuig kabelboom logischerwijs anders aangezien het stuur rechts zit en dus het merendeel van de kabelboom rechts georiënteerd is.
Succes en als er vragen zijn, stel ze gerust.
-
- Audi A2 clublid
Heren,
Bedankt voor de reacties. Ik heb 1) uitgevoerd maar met de luidsprekers in de deur. Vraag: is de intern bedrading voor de luidsprekers standaard ingebouwd of moet ik dat uitvoeren? Als ik het moet uitvoeren hoe kom ik aan de schema?
JohnM..
Bedankt voor de reacties. Ik heb 1) uitgevoerd maar met de luidsprekers in de deur. Vraag: is de intern bedrading voor de luidsprekers standaard ingebouwd of moet ik dat uitvoeren? Als ik het moet uitvoeren hoe kom ik aan de schema?
JohnM..
- DED@2
- Audi A2 clublid
Hallo JohnM, ik begrijp dat je de deur hebt geplaatst en jouw eigen kabelboom hebt overgezet, alleen daarbij de luidspreker hebt laten zitten?
Als je dan de luidsprekers wilt laten functioneren heb je twee opties:
1) bij gebruik aftermarket radio moet je draden vanaf de radio voor de achterkanalen trekken naar de luidsprekers in de achterdeuren.
2) bij gebruik originele radio zijn de achterkanalen niet actief. Luidsprekers worden dan aangestuurd via de versterkeruitgang op de radio en via een kleine versterker op de luidsprekers. Hiervoor heb je de versterker nodig en de juiste kabelboom. Deze laatste is zelf te maken met gebruik van originele connectoren. Het schema is op het web te vinden, hier zijn meerdere topics aan gewijd.
Beide opties zijn redelijk arbeid intensief, maar zeker uitvoerbaar.
Ik hoop dat dit helpt bij jouw keuze.
Mvg
Als je dan de luidsprekers wilt laten functioneren heb je twee opties:
1) bij gebruik aftermarket radio moet je draden vanaf de radio voor de achterkanalen trekken naar de luidsprekers in de achterdeuren.
2) bij gebruik originele radio zijn de achterkanalen niet actief. Luidsprekers worden dan aangestuurd via de versterkeruitgang op de radio en via een kleine versterker op de luidsprekers. Hiervoor heb je de versterker nodig en de juiste kabelboom. Deze laatste is zelf te maken met gebruik van originele connectoren. Het schema is op het web te vinden, hier zijn meerdere topics aan gewijd.
Beide opties zijn redelijk arbeid intensief, maar zeker uitvoerbaar.
Ik hoop dat dit helpt bij jouw keuze.
Mvg
-
- Audi A2 clublid
Beste DED@2,
Ik heb een Indianapolis Becker in de Auto. Voor de luidsprekers achter is er;
1) Luidspreker achter rechts +
2) Luidspreker achter rechts -
7) Luidspreker achter links +
8) Luidspreker achter links -
Ik moet moed vinden om het uit te voeren.
Nog mals bedankt. Ik zoek de schema op plus luidsprekers voor links achter.
mvg
Ik heb een Indianapolis Becker in de Auto. Voor de luidsprekers achter is er;
1) Luidspreker achter rechts +
2) Luidspreker achter rechts -
7) Luidspreker achter links +
8) Luidspreker achter links -
Ik moet moed vinden om het uit te voeren.
Nog mals bedankt. Ik zoek de schema op plus luidsprekers voor links achter.
mvg
- DED@2
- Audi A2 clublid
Hi JohnM , goeie keuze de Becker
. Zeer betrouwbaar en goed. Ik heb er ook een. Hier heb je ook geen schema voor nodig. Gewoon de + en - van de luidsprekers aansluiten op de corresponderende aansluiting op de Becker. Dan werkt het! Je moet alleen de draden door de deurthule heen trekken de deuren in. Maar dat is echt te doen.
Laat even weten als het gelukt is

Laat even weten als het gelukt is