Midden console "demonteren" (oa climiate control) ivm evt inbouw tablet

Howto's en handleidingen
trebbor77
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 mar 2018, 18:01 0 x

Goedenavond mensen,

Op dit moment heb ik een single din aftermarket radio ter vervanging vd originele. Het is een luxe uitvoering met oa bluetooth en dvb+. Daarnaast heb ik ook mijn mobiel met oa Google Maps en eigenlijk kan ik gewoon alles doen wat ik wil.

Toch wil ik eens onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om een dubbel din of (7 of 8 inch) tablet in te bouwen. Voorkeur gaat uit naar een tablet omdat het goedkoper is en beter aan je eigen wensen aan te passen.
Tablet moet natuurlijk van stroom voorzien worden maar de vorige eigenaar heeft een mooie usb aansluiting gemaakt waardoor dit geen probleem mag zijn.

Voordat ik echt aan de slag ga, wil ik eerst alles (lees: climate control + opbergbak boven asbak + aftermarket radio incl. panelen aan de 2 zijkanten) even los maken om de mogelijkheden te bekijken en even wat dingen te testen met een bestaande tablet die ik heb liggen. Tevens kan ik dan aan de slag met het wrap materiaal wat ik pas bij onze vrienden van de Action om te zien hoe dat staat.

Even wat vragen aan de kenners en sleutelaars (aangezien ik dit totaal niet ben...tot nu toe :) ):
- Hoe krijg ik de climate control los / er uit?
- Zie op internet dat mensen de unit vd climate control omlaag plaatsen boven de asbak waar normaal gesproken het opbergvak zit. Deze unit is echter rechthoekig terwijl het console dat niet is. Hoe krijg je dat passend?
- Is er ergens een werkboek te vinden vd Audi waar je dit soort info zelf in kan vinden?

Mochten er nog mensen zijn die zelf een gelijkwaardig projectje hebben gedaan, dan hoor ik het graag !

De bestaande usb aansluiting (die dankzij @HansJan nu mooi weggewerkt zit achter het opbergvak) heeft geen snellaad functie terwijl dat wel wenselijk is indien ik een tablet ga gebruiken. Mocht iemand daar nog ideeën over hebben dan hoor ik het ook graag.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 mar 2018, 18:31 0 x

Check dit draadje eens ter inspiratie, ook mooie mod:

viewtopic.php?f=11&t=3515
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
trebbor77
Audi A2 clublid

30 mar 2018, 19:14 0 x

HansJan schreef:
30 mar 2018, 18:31
Check dit draadje eens ter inspiratie, ook mooie mod:

viewtopic.php?f=11&t=3515
Dank je Hans Jan, zeker een mooie mod! Goed ter inspiratie...

Nu nog even antwoord krijgen/ vinden op mijn vragen..
HansJan
Moderator

30 mar 2018, 19:24 0 x

Je kunt het airco paneel naar beneden plaatsen maar dan moet je de hoeken afronden. Dit kan je het beste doen door het bakje er omgekeerd op te leggen en dan de ronde vormen over te nemen. Maar dan kan je ook niet meer terug ...

Wil je een tablet permanent plaatsen? Is een radio met uitklapbaar dubbel din display geen optie? Dat is wat minder ingrijpend.

Hoe het airco paneel te verwijderen zou ik niet weten. Is vast een foefje voor. Zoek anders even op Duitse forum.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
trebbor77
Audi A2 clublid

30 mar 2018, 19:43 0 x

haha briljant...omdraaien, soms zijn oplossingen zo simpel.

Ik ga idd nog wel even speuren op internet hoe anderen dat gedaan hebben.

Radio met dubbel din is zeker een optie maar prettige aan een tablet is weer dat het goedkoper is en naar mijn idee beter te customizen. Maar moet zeggen dat ik nog geen ervaring heb met dubbel din (android) auto's.

En wellicht doe ik uiteindelijk helemaal niets omdat ik nu eigenlijk alles wel kan wat ik wil kunnen maar vind het er vooral mooi uit zien.
BlauweA2

30 mar 2018, 20:41 0 x

trebbor77 schreef:
30 mar 2018, 18:01
Even wat vragen aan de kenners en sleutelaars (aangezien ik dit totaal niet ben...tot nu toe :) ):
Aangezien ik ook geen doorgewinterde sleutelaar ben kan ik je een eenvoudigere oplossing adviseren. Zie mijn draadje van enige tijd geleden:

viewtopic.php?f=8&t=7387

Wat je ook besluit, veel succes, iPad in de A2 is cool!
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

30 mar 2018, 21:48 0 x

Hallo, zoals aangegeven, is een en ander zeker mogelijk. Ik neem aan dat je het opbergvakje er al uit hebt. Eigenlijk is het airco bedieningspaneel op een zelfde wijze bevestigd. Dus met clips aan de zijkant. Deze zit echter zeer strak, zeker wanneer het paneel er lange tijd of nog nooit uit is geweest. Hier moet je echt kracht voor zetten. Wees niet bang er kan niets kapot gaan. De angst iets kapot te maken zorgt dat je niet voldoende kracht zet en hem er dus moeizaam uit krijgt. Uiteraard is beleid wel geboden. Zorg dat je zoveel mogelijk de kracht verdeelt over de breedte van het paneel. Wanneer de radio weg is en het vakje verwijderd. Steek dan een hand boven en onder het paneel. Voel waar de achterzijde zit van het paneel en trek hem met gecontroleerde rukjes eruit.

Succes
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

31 mar 2018, 08:14 0 x

Deze is naar me onderweg,
http://s.aliexpress.com/miAZr26n

Ga hem in het opbergvakje wegwerken. Plak hem vast met dubbelzijdig tape aan de bovenkant, valt het niet zo op. Op deze manier kan ik toch makkelijk gebruik maken van de 3.5 Jack en USB.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
trebbor77
Audi A2 clublid

01 apr 2018, 11:06 0 x

DED@2 schreef:
30 mar 2018, 21:48
Hallo, zoals aangegeven, is een en ander zeker mogelijk. Ik neem aan dat je het opbergvakje er al uit hebt. Eigenlijk is het airco bedieningspaneel op een zelfde wijze bevestigd. Dus met clips aan de zijkant. Deze zit echter zeer strak, zeker wanneer het paneel er lange tijd of nog nooit uit is geweest. Hier moet je echt kracht voor zetten. Wees niet bang er kan niets kapot gaan. De angst iets kapot te maken zorgt dat je niet voldoende kracht zet en hem er dus moeizaam uit krijgt. Uiteraard is beleid wel geboden. Zorg dat je zoveel mogelijk de kracht verdeelt over de breedte van het paneel. Wanneer de radio weg is en het vakje verwijderd. Steek dan een hand boven en onder het paneel. Voel waar de achterzijde zit van het paneel en trek hem met gecontroleerde rukjes eruit.

Succes
Thx, het opbergvakje krijg je er vrij makkelijk uit door gewoon 2 handen er in te stekken en druk op de buitenkant te zetten en hem er dan rustig uit te trekken. De climate control heb ik er inmiddels ook uit, is inderdaad op dezelfde wijze bevesigd met clips aan de zijkant. Gewoon je hand er rustig achter doen en naar voren drukken. Nu alleen nog even kijken hoe de radio er uit gaat.

"Voel waar de achterzijde zit vh paneel en trek hem met gecontroleerde rukjes er uit". Betkent dit dat heel het middenpaneel ( waar opbergvakje, climate control + radio in verwerkt zitten) los gehaald kan worden?
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

01 apr 2018, 11:25 0 x

Hallo, ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Mijn beschrijving was voor het opbergvakje en de climatronic bedieningspaneel. De radio heb je ontgrendel gereedschap voor nodig. Ik ging ervan uit dat je die er al uit had😬. Als je geen ontgrendel gereedschap hebt dan krijg je hem er niet op een nette manier uit. Ik stel dus voor dat je dat eerst haalt.

Mvg en vrolijk pasen👍
Plaats reactie