Midden console "demonteren" (oa climiate control) ivm evt inbouw tablet
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi @BlauweA2 ,BlauweA2 schreef: โ30 mar 2018, 20:41Aangezien ik ook geen doorgewinterde sleutelaar ben kan ik je een eenvoudigere oplossing adviseren. Zie mijn draadje van enige tijd geleden:
viewtopic.php?f=8&t=7387
Wat je ook besluit, veel succes, iPad in de A2 is cool!
Thx, heb het net even met eigen tablet geprobeerd hoe het stond, moet zeggen dat ik het niet verkeerd vind staan. Jij klemt hem gewoon tussen de middelconsole en de ring vd versnellingspook? Blijft ie dan goed zitten als je bochten enz maakt? Laad je hem onderweg dan ook op?
In het middenconsole is natuurlijk de mooiste oplossing maar tegelijk ook de meest lastige. Mooiste is ook als je hem onderweg kan opladen en dus ook kan laten zitten. Via apps als Tasker kan je dan instellen dat hij aan gaat als je je auto start. Indien je hem niet echt inbouwt wil je hem natuurlijk ook makkelijk kunnen verwijderen maar dat maakt het gebruik weer minder praktisch.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Wat voor ontgrendelgereedschap is dat precies @DED@2 ? Voor alle duidelijkheid; er zit nu een after market single din radio in en dus geen originele audi.DED@2 schreef: โ01 apr 2018, 11:25Hallo, ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Mijn beschrijving was voor het opbergvakje en de climatronic bedieningspaneel. De radio heb je ontgrendel gereedschap voor nodig. Ik ging ervan uit dat je die er al uit had. Als je geen ontgrendel gereedschap hebt dan krijg je hem er niet op een nette manier uit. Ik stel dus voor dat je dat eerst haalt.
Mvg en vrolijk pasen![]()
- BlauweA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hoi Trebbor77,
De iPad mini "leunt" tegen de middenconsole aan terwijl 'ie onderaan tegen de ring van de schakelpook staat.
Doordat zowel de middenconsole als de hoes van de iPad stroef zijn blijft de iPad prima op z'n plaats staan (ook in bochten).
Opladen doe ik tijdens het rijden met een kort kabeltje vanaf de sigarettenaansteker naast de handrem.
Voordelen:
- Het opbergvakje blijft vrij toegankelijk.
- Ik hoef niets in de auto achter te laten (i.v.m. inbraak).
- Alle apps op de iPad zijn tijdens het rijden te gebruiken (dus veel meer functionaliteit dan alleen audio, video en navigatie).
- Geen aanpassingen aan de auto.
Op dezelfde manier kan ik mijn iPhone gebruiken, deze zet ik dan schuin op de rand van het uitschuifbare opbergvakje.
Voor mij werkt dit prima en het is voor mij persoonlijk de beste oplossing.
De iPad mini "leunt" tegen de middenconsole aan terwijl 'ie onderaan tegen de ring van de schakelpook staat.
Doordat zowel de middenconsole als de hoes van de iPad stroef zijn blijft de iPad prima op z'n plaats staan (ook in bochten).
Opladen doe ik tijdens het rijden met een kort kabeltje vanaf de sigarettenaansteker naast de handrem.
Voordelen:
- Het opbergvakje blijft vrij toegankelijk.
- Ik hoef niets in de auto achter te laten (i.v.m. inbraak).
- Alle apps op de iPad zijn tijdens het rijden te gebruiken (dus veel meer functionaliteit dan alleen audio, video en navigatie).
- Geen aanpassingen aan de auto.
Op dezelfde manier kan ik mijn iPhone gebruiken, deze zet ik dan schuin op de rand van het uitschuifbare opbergvakje.
Voor mij werkt dit prima en het is voor mij persoonlijk de beste oplossing.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Inmiddels zelf ook wat verder met mijn "tablet-projectje". Heb gekozen voor een 2e hands Samsung Tab 4 7 inch omdat deze er mooi uit ziet en het formaat perfect is. Via onze chineze vrienden een paar goede magneten besteld voor op het luchtrooster en achterop de tablet de metalen plaatjes vd magneten geplakt met 1 seconde lijm. Zit lekker stevig maar is ook weer makkelijk te verwijderen zodat de tablet niet in de auto hoeft te blijven. Mogelijk laat ik in de toekomst nog een usb aansluiting inbouwen zodat hij onderweg ook kan laden.
Heb de tablet geroot zodat ik hem helemaal naar wens kan configureren waar ik nog mee bezig ben. Hetgeen je op de foto ziet is een carllauncher (Agama Car Launcher) die je helemaal naar eigen wens kan aanpassen; inclusief mooi Audi logo.
Heb de tablet geroot zodat ik hem helemaal naar wens kan configureren waar ik nog mee bezig ben. Hetgeen je op de foto ziet is een carllauncher (Agama Car Launcher) die je helemaal naar eigen wens kan aanpassen; inclusief mooi Audi logo.
- Bijlagen
-
- 20180722_083934.jpg (104.45 KiB) 3897 keer bekeken
-
- 20180722_083051.jpg (91.74 KiB) 3897 keer bekeken
-
- 20180722_084001.jpg (97.46 KiB) 3897 keer bekeken