Ik lees in Duitse advertenties van A2 Color Storms wel eens dat ze ' perleffect' in de lak hebben. Ik neem aan dat dat metallic lak is. De blauwe Color Storm heeft altijd metallic lak, maar ik zie de term ' perleffect' wel eens staan in advertenties van de gele of rode Color Storm.
Weet iemand hoe dit zit? Mijn gele Color Storm is een unikleur.
Ik vraag mij af of de gele en rode Color Storm in zowel uni als metallic lak geleverd kon worden?
Perleffect Color Storm
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wat een toeval, ik had hier eerder deze week met @luukske een gesprek over.
Dit zijn de CS kleuren:
Misanrot Perleffekt (als color.storm)
Imolagelb (als color.storm)
Sprintblau Perleffekt (als color.storm)
Lichtsilber Metallic(als color.storm)
Imolagelb is in dit rijtje de enige niet metallic of pareleffect. Vergeet ik de Papaya en Mandelbeige. De eerste is ook geen pareleffect, de tweede wel.
Dit zijn de CS kleuren:
Misanrot Perleffekt (als color.storm)
Imolagelb (als color.storm)
Sprintblau Perleffekt (als color.storm)
Lichtsilber Metallic(als color.storm)
Imolagelb is in dit rijtje de enige niet metallic of pareleffect. Vergeet ik de Papaya en Mandelbeige. De eerste is ook geen pareleffect, de tweede wel.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- BlauweA2
Hier staat een mooi overzicht van alle kleuren:
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Lackierungen
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Lackierungen
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- HansJan
- Moderator
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
Dat is geen color.storm 

- Paulus
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Dank voor de reacties; dus Imola gelb is altijd een unikleur begrijp ik nu.
Ik overweeg mijn A2 in zijn geheel over te laten spuiten vanwege de kleurverschillen.
Wanneer Imolagelb ook als metallic lak zou bestaan, dan zou ik voor die kleur kiezen. Dat zou ik alsnog kunnen doen, maar ik blijf (meestal) bij origineel. Afgezien van mijn zwarte velgen
Ik heb nog geen beslissing genomen over het wel of niet laten overspuiten van de auto. De kosten daarvan zouden nog wel eens tegen kunnen vallen.
Ik overweeg mijn A2 in zijn geheel over te laten spuiten vanwege de kleurverschillen.
Wanneer Imolagelb ook als metallic lak zou bestaan, dan zou ik voor die kleur kiezen. Dat zou ik alsnog kunnen doen, maar ik blijf (meestal) bij origineel. Afgezien van mijn zwarte velgen

Ik heb nog geen beslissing genomen over het wel of niet laten overspuiten van de auto. De kosten daarvan zouden nog wel eens tegen kunnen vallen.
- HansJan
- Moderator
Als de auto geen schadeverleden heeft dan zal het resultaat van overspuiten wel eens tegen kunnen vallen. Het verschil blijf je nl houden door de verschillende materialen. Bij elke A2 is het in meer of mindere mate zichtbaar.