voorstel ronde

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Marn2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 apr 2018, 16:39 0 x

Hallo A2 liefhebbers,

Mijn vrouw en ik zijn zeer grote Audi liefhebbers en rijden inmiddels onze derde A2. Een 1e nieuwe gekocht in 2004 en deze na bijna 100.000 km particulier verkocht in 2009. Een A2 werd toen niet meer gemaakt en met een extraatje, een nieuwe A3 met S-tronic aangeschaft. In 2014 werd het tijd voor een tweede auto en de liefde voor een A2 was er nog steeds. Mobile.de bracht uitkomst en na wat zoeken werd het een bordeauxrode van 2003 met maar 75000 op de teller en een controleerbaar serviceboek en geschiedenis. (de A2 had vier jaar stil gestaan.) Met alleen de kosten van een distributiesnaar vernieuwen en remonderhoud hadden wij een goedkoop karretje die ons tot vorige maand dagelijks plezier bood voor de boodschappen. De liefde voor rood van mijn vrouw deed haar enthousiast worden voor een Rode A2 Storm, die in Dusseldorf werd aangeboden. Na wat heen en weer mailen met een lieftallige dame die de Storm wilde verkopen vanwege zwangerschap (te klein voor twee kids en kinderwagen) deze A2 1.4 met 105.000 km aangekocht en naar huis gehaald. Import zelf geregeld. De bordeauxrode die ons vier jaar veel plezier verschafte aan onze zoon geschonken, die in januari zijn rijbewijs heeft gehaald en derhalve nog een gelukkige in de familie.

Ik ben thans weer op het forum terecht gekomen vanwege een (kleine) storing in het klimaatsysteem van de rode A2. De verwarming wordt soms gloeiend heet en is niet te temperen. Mogelijk gaat de klep ( V68) niet open. Laatste dagen weer wel OK, maar vervelend als het straks ook buiten de auto warmer wordt. Komende week wordt de auto uitgelezen, op zoek naar de storing. Derhalve soortgelijke berichten gezocht op jullie forum en met interesse gelezen.
Allen heel veel aluminium Audi plezier gewenst.

Nicolaas (Marn2)
HansJan
Moderator

02 apr 2018, 21:53 0 x

Mooi om een A2 liefhebber van het eerste uur te mogen bijschrijven als forumlid, welkom!

We zijn uiteraard benieuwd naar wat plaatjes bij het praatje, ik denk dat ik de rode op mobile ook wel heb gezien. De reden van verkoop geeft mij wat fronsingen, wij hebben de onze juist gekocht omdat onze tweede op komst was en mijn vrouw graag een upgrade van 3 naar 5 deuren wilde en ook voldoende plek zocht voor de wandelwagen. Dat is tot vorig jaar prima gegaan, nu zitten ze prinsheerlijk achterin en genieten van de relatief hoge zit in de A2. Mama, hij is rood, oh nee groen, paars! Je mag maar 50! :joy:

Het probleem met de kachelunit komt mij bekend voor. Het kan de klep zijn maar ook de weerstand is een verdachte kandidaat. Maar de klep is hoofdverdachte. Bij de onze is het foutcode P1635, zie ook http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18043.html. Ik moet het nog verder onderzoeken.

Succes en veel plezier van de A2 gewenst!
(Kom je ook naar de meeting?)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Marn2

02 apr 2018, 22:17 0 x

Zondag 22 april de meeting. Staat in onze agenda. Heb echter nog geen plaats van samenkomst getroffen. Hangt nog even af van onze planning, de (onze) camper komt deze week weer buiten en gaat op 6 april weer met ons rijden voor een toertje NL. Indien in de omgeving, komen wij deelnemen of de stoet bewonderen.
Plak een afbeelding bij van de wachtrij bij RDW, met de inmiddels verwisselde winterbanden.

ColorStorm2004.png
ColorStorm2004.png (200.66 KiB) 2751 keer bekeken
HansJan
Moderator

02 apr 2018, 22:23 0 x

Mooie jas hoor! :D En de CS staat er prachtig bij, kan me voorstellen dat ze er blij mee is.

Moderator edit: ik heb de PDF vervangen door een plaatje, in de PDF stonden details die je misschien niet openbaar wilt delen. ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
JJR
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 apr 2018, 22:24 0 x

Welkom en wat een leuke uitvoering! Ik denk dat ik je nog wel zie rijden dan daar ik regelmatig in Lisse kom!
Plaats reactie