Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Prachtig @DED@2 die zwarte velgen met rode remklauwen. Heb je ze in deze staat zo gekocht of zelf zo gemaakt ?
Valt me daarnaast op dat jouw remtrommels achter ook heel erg verroest zijn, ben dus niet de enige
Valt me daarnaast op dat jouw remtrommels achter ook heel erg verroest zijn, ben dus niet de enige

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gisteren wissel winterbanden naar zomerset de audi S line's.
Ja die remtrommels van ons die sinds 2010 erop zitten bij circa 140.0000 km gisteren weer op kleur gebracht
Ze waren aan een verfrissing toe dus sinds verleden jaar met Hammerite metaallak hooglans zilvergrijs S 015 behandeld.
Gisteren is beetje loszittend roest weggeborsteld bij tippen klaar is de audi fan.
Ja die remtrommels van ons die sinds 2010 erop zitten bij circa 140.0000 km gisteren weer op kleur gebracht
Ze waren aan een verfrissing toe dus sinds verleden jaar met Hammerite metaallak hooglans zilvergrijs S 015 behandeld.
Gisteren is beetje loszittend roest weggeborsteld bij tippen klaar is de audi fan.
- Bijlagen
-
- 20180408_201604.jpg (1.82 MiB) 4543 keer bekeken
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb het eerste lekker weer weekend gebruikt voor de inbouw van de LED rem- en achterlichten, welke nog niet helemaal succesvol is. Hiervoor heb ik weerstanden bij de remlichten opgenomen. Om de thermische invloeden te beperken heb ik de weerstanden geklemd in een draadklem en deze in de auto geplaatst:
... voorbereiding ...
... installatie ...
Helaas is het nog niet helemaal gelukt .... bij normale lichtvoering brand een deel van mijn derde remlicht. Rem- en gewone lichten werken naar behoren, maar krijg bij iedere keer rem los een foutmelding 'Bremse licht kaput'.
... gewone lichtvoering ...
... en met remmen ...
Ik hou jullie op de hoogte over de vorderingen .... stay tuned.
... voorbereiding ...
... installatie ...
Helaas is het nog niet helemaal gelukt .... bij normale lichtvoering brand een deel van mijn derde remlicht. Rem- en gewone lichten werken naar behoren, maar krijg bij iedere keer rem los een foutmelding 'Bremse licht kaput'.
... gewone lichtvoering ...
... en met remmen ...
Ik hou jullie op de hoogte over de vorderingen .... stay tuned.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welke weerstandswaarde heb je gebruikt?ArcSissy schreef: ↑09 apr 2018, 12:21Ik heb het eerste lekker weer weekend gebruikt voor de inbouw van de LED rem- en achterlichten, welke nog niet helemaal succesvol is. Hiervoor heb ik weerstanden bij de remlichten opgenomen. Om de thermische invloeden te beperken heb ik de weerstanden geklemd in een draadklem en deze in de auto geplaatst:
- ArcSissy
De definitieve installatie van de dash cam dan eindelijk een feit. Ik heb ik wat ambient verlichting aangesloten. Zo heb ik in de hemel tussen de voorstoelen een rode LED ingebouwd als mede in de houder voor de DashCam spiegel. Ook hier heb ik een rode LED ingebouwd.
... led inbouw in spiegelhouder ...
... pakketje voor inbouw ...
... ingebouwd en aangesloten ... De LED uit de hemel schijnt op de schakelpook en het onderste deel van de middenconsole en de LED uit de spiegelhouder schijnt op het bovendeel van de de middenconsole. Ziet er heel dik uit in het donker.
... resultaat ...
... led inbouw in spiegelhouder ...
... pakketje voor inbouw ...
... ingebouwd en aangesloten ... De LED uit de hemel schijnt op de schakelpook en het onderste deel van de middenconsole en de LED uit de spiegelhouder schijnt op het bovendeel van de de middenconsole. Ziet er heel dik uit in het donker.
... resultaat ...
- ArcSissy
@Spinazie ik heb de weerstanden die Hans Jan mee leverde met de LED lampen geplaatst en deze zouden garant moeten staan voor ieder 50 Watt 'verbruikssignaal'.
Bij remmen gaat de foutmelding van de FIS weg en bij loslaten is de foutmelding er weer.
Bij remmen gaat de foutmelding van de FIS weg en bij loslaten is de foutmelding er weer.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
@DED@2
Hi de remmen voorzijde zijn van een VW polo GTI uit 2011. Die zijn standaard rood. En paar maatjes groter dan standaard

- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Al enige tijd een doorn in het oog en dit weekend onder perfecte omstandigheden maar eens aangepakt: de remtrommels en deel achterwielophanging opknappen..
Beiden al wat roestaanslag en dus tijd voor een renovatie: ophanging en remtrommels schoongemaakt met S-100 motorreiniger (ontvet lekker, nee remtrommels inwendig niet gedaan). Daarna met staalborstel op boormachine van roest ontdaan, met compressor schoongeblazen, amoniak om het geheel nog eens te ontvetten en vervolgens in twee lagen Hammerite gezet.
Ik had zowel zwart als zilver gekocht maar ik moet zeggen dat de remtrommels in zwart nu geheel niet opvallen en de Bolero velgen meer tot hun recht komen. Zilveren remtrommels hadden naar mijn idee teveel afgeleid.
Benieuwd hoe lang dit goed blijft. Voorlopig erg tevreden over het resultaat.
Beiden al wat roestaanslag en dus tijd voor een renovatie: ophanging en remtrommels schoongemaakt met S-100 motorreiniger (ontvet lekker, nee remtrommels inwendig niet gedaan). Daarna met staalborstel op boormachine van roest ontdaan, met compressor schoongeblazen, amoniak om het geheel nog eens te ontvetten en vervolgens in twee lagen Hammerite gezet.
Ik had zowel zwart als zilver gekocht maar ik moet zeggen dat de remtrommels in zwart nu geheel niet opvallen en de Bolero velgen meer tot hun recht komen. Zilveren remtrommels hadden naar mijn idee teveel afgeleid.
Benieuwd hoe lang dit goed blijft. Voorlopig erg tevreden over het resultaat.

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16