Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zoals @DED@2 al aangaf moeten de panelen inderdaad worden verwijderd. Anders kunnen de stekkers en houders niet verwijderd worden.
Vandaag de klus afgerond en zeg nou eerlijk, wie wil dit nou niet?
Hier zijn zowel de houders (gekrast en softlack versleten) als schakelaars (raam en spiegelbediening) vervangen. De stekker van rechterportier moet veelal vervangen worden tenzij auto MY2004 (aug 2003) of later betreft.
Kosten voor hele set compleet €115. Zonder houders €75.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
@Koos ik vergat te vermelden dat dit de prijzen zijn die ik verkrijg met inkoop bij Audi in Dld. Via Audi NL is het stukken duurder. Ik ga een dezer dagen weer sets bestellen, als ik voor jou een set moet meenemen dan graag een PB.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De onderdeelnummers van de schakelaars kun je hier terugvinden: https://audi.7zap.com/de/rdw/audi+a2/a2 ... 59-959000/
Bellen met je lokale dealer kan altijd natuurlijk, en meestal zijn ze de kwaadste niet; als je beleeft blijft en subtiel laat weten dat het onderdeel in DE goedkoper is kunnen ze in mijn geval vaak wel wat met de prijs doen.
Edit: ik begreep van HJ dat het op de foto de schakelaars van een A3 betreft. Bovenstaande onderdeelnummers zijn dus van de "gewone" A2.
Bellen met je lokale dealer kan altijd natuurlijk, en meestal zijn ze de kwaadste niet; als je beleeft blijft en subtiel laat weten dat het onderdeel in DE goedkoper is kunnen ze in mijn geval vaak wel wat met de prijs doen.
Edit: ik begreep van HJ dat het op de foto de schakelaars van een A3 betreft. Bovenstaande onderdeelnummers zijn dus van de "gewone" A2.
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Mijn magnesium velgen zwart gedipt! Resultaten mogen er zijn, ook meteen de logo's meegenomen..
Tijdens het verwisselen van de velgen toch weer wat aandachtspunten tegen gekomen waaronder roest, toch weer balen
Tijdens het verwisselen van de velgen toch weer wat aandachtspunten tegen gekomen waaronder roest, toch weer balen
- HansJan
- Moderator
@joost.cuijpers plaatjes maken het compleet!
Welke roestproblemen ben je zoal tegengekomen?

Welke roestproblemen ben je zoal tegengekomen?
- HansJan
- Moderator
Stond al even op de todo-lijst maar wachtte op het juiste gereedschap om de arm te verwijderen. Gisteren binnen gekregen en vandaag in heerlijk zonnetje de arm vervangen.
- Bert
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ziet er gelikt uit @HansJan !!
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb bij mij de gehele schakelaarhouder van zowel de rechter als linker kant alsmede de deuropeners ontdaan van de softlack dmv ontvetter. Een geweldig resultaat. Geen last meer van krasjes e.d. zal eens kijken of ik er morgen een foto van kan maken. Kleur Swing, donkergrijsHansJan schreef: ↑05 mei 2018, 13:45Zoals @DED@2 al aangaf moeten de panelen inderdaad worden verwijderd. Anders kunnen de stekkers en houders niet verwijderd worden.
Vandaag de klus afgerond en zeg nou eerlijk, wie wil dit nou niet?
20180505_123812.jpg
20180505_120618.jpg
Hier zijn zowel de houders (gekrast en softlack versleten) als schakelaars (raam en spiegelbediening) vervangen. De stekker van rechterportier moet veelal vervangen worden tenzij auto MY2004 (aug 2003) of later betreft.
Kosten voor hele set compleet €115. Zonder houders €75.