Terug, ditmaal voor 't echie

Stel hier jezelf en je A2 voor.
WHM
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

15 mei 2018, 10:06 1 x

iKnijff schreef:
12 mei 2018, 15:19
Wow, wat een hoop meningen. Ik ga niet op iedere reactie individueel reageren, maar probeer de rode draden eruit te halen.

Ik heb er inderdaad voor gekozen om hulp van een deskundige in te schakelen omdat ik zelf nauwelijks kennis heb van auto's. Dat verklaart ook waarom mijn eisen zo nu en dan wijzigen, ik kom tot nieuwe inzichten. Een aantal van jullie, waarschijnlijk de mensen die zelf wel over de nodige kennis beschikken, lijkt dit niet te begrijpen. Het is mijn eerste serieuze auto, dus ik leer nu een hoop dingen die voor jullie al lange tijd vanzelfsprekend zijn.

Er hoeven geen auto's meer aangedragen te worden, ik houd zelf alles in de gaten. Bij iedere auto die ik afkeur voel ik me minder prettig.

Iedereen die me heeft geholpen, nogmaals hartelijk dank.

Ik laat het weten als ik een A2 in m'n bezit heb.

Jelle
Hi Jelle,

Ik snap je switch gedrag wel. Zelf heb ik ook bijna 8-9 maanden gezocht naar mijn A2.
Hoe meer je (toen) zocht hoe meer je criteria veranderde. Het is toch een smak geld.

Ik heb net als anderen mijn A2 geimporteerd. Mocht je daar vragen over hebben dan moet je het maar zeggen. Succes ermee

Gr,
Wai
iKnijff

15 mei 2018, 18:10 0 x

rolf schreef:
15 mei 2018, 09:51
Houd er rekening mee dat de 1.6FSI daar NIET geschikt voor is.
De 1.4 heeft daar geen probleem mee, daar kun je probleemloos E10 mee tanken.
Ik ben je enorm dankbaar dat je dit hier gepost hebt. Ik was er niet van op de hoogte en vind het absoluut een belangrijk punt. Ik koop de auto om een jaar of vijf mee vooruit te kunnen en de verwachting is dat rond 2020 de E10 brandstof in Nederland ingevoerd wordt. Omdat het aanbieden van meerdere brandstoffen een kostbare aangelegenheid is (tanks in de grond etc.), is de kans aanwezig dat tankstations de huidige brandstof binnen die vijf jaar niet meer aan gaan bieden. Hoe jammer ik het ook vind, de 1.6 lijkt hierdoor de minder verstandige keuze. Dus toch maar terug naar de 1.4, die ene wijziging kan er ook nog wel bij.
WHM schreef:
15 mei 2018, 10:06
Hi Jelle,

Ik snap je switch gedrag wel. Zelf heb ik ook bijna 8-9 maanden gezocht naar mijn A2.
Hoe meer je (toen) zocht hoe meer je criteria veranderde. Het is toch een smak geld.

Ik heb net als anderen mijn A2 geimporteerd. Mocht je daar vragen over hebben dan moet je het maar zeggen. Succes ermee
Haha, fijn om te horen.

Als ik vragen heb weet ik je te vinden, dank!
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 mei 2018, 20:34 1 x

Was toevallig een topic op het Toyota hybride forum, dacht zal eens kijken voor mijn A2 en zag toen de 1.6fsi als uitzondering staan.

Met de 1.4 is je zoektocht een stuk breder geworden, daar zijn er veel meer van.
Vooral bouwjaar 2005 zit in Duitsland vaak flink gevuld met leuke extra's.
iKnijff

15 mei 2018, 20:46 0 x

rolf schreef:
15 mei 2018, 20:34
Was toevallig een topic op het Toyota hybride forum, dacht zal eens kijken voor mijn A2 en zag toen de 1.6fsi als uitzondering staan.

Met de 1.4 is je zoektocht een stuk breder geworden, daar zijn er veel meer van.
Allemachtig, ik merk het..
rolf schreef:
15 mei 2018, 20:34
Ga ik daar primair even op focussen, merci. (y)
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

15 mei 2018, 23:12 2 x

Hoi iKnijff,
Nu je overgstapt bent naar 1.4 kon ik het toch niet laten om er eentje aan te dragen:
image.png
image.png (581.35 KiB) 3619 keer bekeken
Ik vindt het voor een nederlandse wel een nette auto lijken.
Succes !
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 mei 2018, 23:18 0 x

Misano rood, mooier rood is er niet. :P
Auzz

16 mei 2018, 18:06 0 x

Ik denk dat het verstandig is dat een 1.4 weer de voorkeur heeft, hoe fijn het vermogen van een 1.6 ook is trouwens!

Mocht je overigens in de buurt van Uithoorn zijn, ben je van harte welkom om een 1.4 een keer aan de tand te voelen.

Succes weer.
iKnijff

17 mei 2018, 08:18 0 x

Auzz schreef:
16 mei 2018, 18:06
Mocht je overigens in de buurt van Uithoorn zijn, ben je van harte welkom om een 1.4 een keer aan de tand te voelen.
Dat waardeer ik, maar het is niet meer nodig.. Geloof het of niet, ik ben sinds gisteren de eigenaar van een eigen A2!

Nadat ik Jan vertelde dat ik toch voor een 1.4 wilde gaan heeft hij wat research gedaan. Hij kwam tot de conclusie dat er de komende jaren sowieso een brandstof zal blijven waar de 1.6 prima op kan rijden. Daarna meldde hij dat hij een Nederlandse FSI op het spoor was en dat dat wel eens de auto voor mij zou kunnen zijn. Nadat hij de specs op noemde was ik gelijk al enthousiast: orignele S-line Plus, 142 dkm, Bose, stoelverwarming, cruise control, navigatie, radio concert, volledige onderhoudsgeschiedenis en van de tweede eigenaar (13 jaar in z'n bezit geweest). Hij stuurde een paar uur later wat foto's van de A2 op zijn terrein, goed nieuws. Op basis van de specs en het recent uitgevoerde onderhoud (versnellingsbak, koppeling, accu etc.) deed hij me een voorstel wat ik wel aan moest nemen. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het budget van 5K wel iets overschreden is, maar nu heb ik wel een A2 die aan al m'n eisen voldoet. Althans, vanaf morgen, want dan ga ik 'm ophalen. Zal morgen ook wat plaatjes schieten en ze hier posten.

Nogmaals bedankt voor jullie input, zonder jullie was het niet gelukt!
Auzz

17 mei 2018, 08:21 1 x

iKnijff schreef:
17 mei 2018, 08:18
Auzz schreef:
16 mei 2018, 18:06
Dat waardeer ik, maar het is niet meer nodig.. Geloof het of niet, ik ben sinds gisteren de eigenaar van een eigen A2!

Nadat ik Jan vertelde dat ik toch voor een 1.4 wilde gaan heeft hij wat research gedaan. Hij kwam tot de conclusie dat er de komende jaren sowieso een brandstof zal blijven waar de 1.6 prima op kan rijden. Daarna meldde hij dat hij een Nederlandse FSI op het spoor was en dat dat wel eens de auto voor mij zou kunnen zijn. Nadat hij de specs op noemde was ik gelijk al enthousiast: orignele S-line Plus, 142 dkm, Bose, stoelverwarming, cruise control, navigatie, radio concert, volledige onderhoudsgeschiedenis en van de tweede eigenaar (13 jaar in z'n bezit geweest). Hij stuurde een paar uur later wat foto's van de A2 op zijn terrein, goed nieuws. Op basis van de specs en het recent uitgevoerde onderhoud (versnellingsbak, koppeling, accu etc.) deed hij me een voorstel wat ik wel aan moest nemen. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het budget van 5K wel iets overschreden is, maar nu heb ik wel een A2 die aan al m'n eisen voldoet. Althans, vanaf morgen, want dan ga ik 'm ophalen. Zal morgen ook wat plaatjes schieten en ze hier posten.

Nogmaals bedankt voor jullie input, zonder jullie was het niet gelukt!
Gefeliciteerd! We zien de foto’s graag tegemoet ;)
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

17 mei 2018, 08:23 1 x

Goed gedaan Jelle👍. Gefeliciteerd!
Plaats reactie