Welk carkit icm audi concert 2 + bose
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Goedemiddag,
Ik wil graag handsfree kunnen bellen en daarnaast ook muziek draadloos via bluetooth kunnen streamen. Het liefst een zo'n klein mogelijke fysieke carkit knop en nummerweergave via een display enz. vind ik ook niet belangirjk.
Zit te denken aan een parrot CK3000 of Burry CC9048. Wat is jullie advies hierin? Nog andere types die mogelijk interessant zijn? Iemand ervaring met welke vd 2 beter is?
Ik wil graag handsfree kunnen bellen en daarnaast ook muziek draadloos via bluetooth kunnen streamen. Het liefst een zo'n klein mogelijke fysieke carkit knop en nummerweergave via een display enz. vind ik ook niet belangirjk.
Zit te denken aan een parrot CK3000 of Burry CC9048. Wat is jullie advies hierin? Nog andere types die mogelijk interessant zijn? Iemand ervaring met welke vd 2 beter is?
- Rein
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb een Anycar divice geinstalleerd, nou ja met wat hulp van een medemformulid dan
maar goed, de Anycar icm de Concert (zonder Bose) bevalt me goed. Het is een klein kastje met usb, sd en aux, plus bellen en muziek via BT. Kostte destijds rond de 100eur incl. De benodigde stekkers, maar let op... er was toen ook een versie zonder BT te koop, dus ff goed opletten als je tot bestelling over gaat 

- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Hoi i knijff
Dat lijkt me een goed idee dat handsfree bellen, wij hebben indertijd het ook overwogen.
Als je bose hebt met een 6 cd wisselaar moet
je helaas afstand doen van de wisselaar.
Parrot en anderen worden aangesloten op de wisselaar aansluiting .
Maar dat lijkt me geen probleem dan zet je gewoon wat meer faforiete muziek op je telefoon toch?
Klinkt goed hé dat bose systeem
Dat lijkt me een goed idee dat handsfree bellen, wij hebben indertijd het ook overwogen.
Als je bose hebt met een 6 cd wisselaar moet
je helaas afstand doen van de wisselaar.
Parrot en anderen worden aangesloten op de wisselaar aansluiting .
Maar dat lijkt me geen probleem dan zet je gewoon wat meer faforiete muziek op je telefoon toch?
Klinkt goed hé dat bose systeem

- wil
- Motortype: Weet ik niet
Ik heb zelf een Dension Gateway Lite BT
Handsfree bellen , bluetooth verbinding met mn iphone en kan ook nog opladen en via het oplaad kabeltje kan ook alles zonder bt te gebruiken.
Microfoon ingebouwd met de howto van hansjan
Handsfree bellen , bluetooth verbinding met mn iphone en kan ook nog opladen en via het oplaad kabeltje kan ook alles zonder bt te gebruiken.
Microfoon ingebouwd met de howto van hansjan

- trebbor77
- Audi A2 clublid
Dank voor de reactie heren! Wat ik verder nog belangrijk vindt is een goede geluidskwaliteit en zo veel mogelijk gebruikersgemak (lees: liefst geen kanaal op de radio selecteren alvorens te kunnen bellen of muziek te luisteren. Dus gewoon radio mute en de bluetooth die het overneemt). Hoe zit dat bij de genoemde carkits?
Iemand ervaring met de Nokia CK-7W ? Het kleine bedieningsknopje spreekt mij wel aan, weet alleen niet hoe goed het met modernere toestellen werkt aangezien het model al aardig lang bestaat.
Iemand ervaring met de Nokia CK-7W ? Het kleine bedieningsknopje spreekt mij wel aan, weet alleen niet hoe goed het met modernere toestellen werkt aangezien het model al aardig lang bestaat.
- wil
- Motortype: Weet ik niet
Bij de dension bt is de aansluiting op de concert radio via de cd ingang.
Als ik bv Spotify aan heb via de dension en mn telefoon gaat dempt hij het geluid gaat de telefoon over de radio.
Echter als de radio gewoon aanstaat , en mn telefoon gaat moet ik op de cd knop drukken van mn radio
De geluidkwaliteit vind ik super, ook met bellen.
Ik heb helaas geen bose dus weet ik niet of het daar ook zo werkt
Als ik bv Spotify aan heb via de dension en mn telefoon gaat dempt hij het geluid gaat de telefoon over de radio.
Echter als de radio gewoon aanstaat , en mn telefoon gaat moet ik op de cd knop drukken van mn radio
De geluidkwaliteit vind ik super, ook met bellen.
Ik heb helaas geen bose dus weet ik niet of het daar ook zo werkt
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Je hebt een aantal klonen die allemaal ongeveer hetzelfde werken, namelijk Anycar, Dension, Yatour, etc. Deze schakelen op de ingang van de CD-wisselaar. Als je dan via bluetooth of MP3 aan t luisteren bent schakelt ie automatisch over bij een inkomende oproep. Bij FM echter moet je je radio dan handmatig overzetten. De spraakkwaliteit vind ik redelijk, maar ook niet meer dan dat.
Volgens mij heeft de parrot dit beter voor elkaar, maar deze is doorgaans ook wel duurder.
Volgens mij heeft de parrot dit beter voor elkaar, maar deze is doorgaans ook wel duurder.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
thx voor je aanvulling @Spinazie ! Hierdoor besef ik me dat ik in het verleden een soortgelijke oplossing heb gehad.
Mijn ervaring met dit soort oplossingen is dat het prima werkt voor muziek streamen via bluetooth maar dat de geluidskwaliteit voor bellen niet optimaal is. In het verleden ook een parrot gehad en dat werkte voor beiden gewoon heel goed. Meerprijs valt op zich mee, natuurlijk wel afhankelijk welk model je kiest.
Ik ga dus voor een "parrot-achtige oplossing", nu nog even uitvinden welke precies.
Mijn ervaring met dit soort oplossingen is dat het prima werkt voor muziek streamen via bluetooth maar dat de geluidskwaliteit voor bellen niet optimaal is. In het verleden ook een parrot gehad en dat werkte voor beiden gewoon heel goed. Meerprijs valt op zich mee, natuurlijk wel afhankelijk welk model je kiest.
Ik ga dus voor een "parrot-achtige oplossing", nu nog even uitvinden welke precies.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Ik ga voor de Bury CC9048 omdat ik er goede verhalen over lees. Ondersteunt ook A2DP dus muziek streamen. En is klein en compact. Wordt volgende week ingebouwd als het goed is.