Gele CS (?) TDI 1-KJL-86..... Info welkom

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 jun 2018, 10:13 0 x

Hej allen,

Weet niet zo gauw waar ik dit bericht anders moet plaatsen, mocht het ergens anders thuishoren dan kunnen de mod's daar misschien voor zorgen?

Bovenstaande Gele A2 staat te koop in Dordrecht ( http://autobenelux.net/#occassions ). Het kleurtje vin ik wel leuk, maar daar gaat het natuurlijk niet alleen om.
Aan het kenteken te zien is het een import, uiteraard ook geen probleem...
Een Color Storm heeft meestal toch ook bijpassende interieur bekleding? Deze heeft dat niet, en misschien is het ook helemaal geen Color Storm, dit is een (foutieve?) aanname van mijn kant.

Vroeg mij af of het een bekende auto van het forum alhier is geweest, zo ja kan je er misschien wat over zeggen, zowel positief als negatief.

Cheers, Menno
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
bjmeengs
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jun 2018, 10:18 0 x

Bekleding in colourstorm kleur ( rood, blauw, geel etc) , was een extra optie.
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

10 jun 2018, 13:52 0 x

Die zwarte bekleding lijkt mij wel prima, de gele stoel bekleding ziet er nogal snel wat beduimeld uit als er 3ton op de teller staat.

image.png
image.png (62.97 KiB) 4544 keer bekeken
image.png
image.png (68.79 KiB) 4544 keer bekeken
Sinds 2013 in Nederland met 1 eigenaar, helemal goed toch?
Uit België geimporteerd lijkt het .
Lijkt me wel de moeite waard om te gaan kijken
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 jun 2018, 14:44 1 x

De auto lekt sinds 2015 overmatig olie (klik). Weet niet in hoeverre zoiets makkelijk op te lossen is.
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 jun 2018, 15:00 0 x

Bij de APK vinden ze al snel dat een auto "overmatig" olie lekt.

Ik zou me daar absoluut niet druk over maken tenzij je, als je de auto gaat bekijken, onder de motor een plasje olie aantreft.
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

10 jun 2018, 15:38 0 x

Dat @HansJan niks zegt terwijl het om een gele CS gaat😜
HansJan
Moderator

12 jun 2018, 11:48 1 x

Tsja, wat moeten we ervan zeggen? Mooi geel is niet lelijk :P

Voor mij is dit geen bekende A2. De auto heeft vermoedelijk meer dan een jaar in de showroom gestaan voordat deze in 2004 op de weg werd gezet. De ribbelgrille ontbreekt en die werd vanaf juli 2003 (MY2004) al geleverd. Het is in elk geval een originele CS die af-fabriek niet met de typerende CS bekleding is geleverd. Misstaat ook niet, wij vinden de geel/zwarte bekleding erg vrolijk.

Met 3 ton op de teller is de auto goed gebruikt, daar kunnen vast nog meer kilometers bij mits in technisch goede staat. De A2 heeft in NL maar één eigenaar gehad. Zoals @Peter_Maathuis al meldt is de olielekkage een korte inspectie waard. De bekleding ziet er op de foto's nog verrassend netjes uit, maar schijn kan ook bedriegen. Softlackproblemen zien we in elke A2 terug. Gelukkig is dat op te lossen.

Voor krap €2.500 heb je een nette auto maar wellicht zinvol om de auto te beoordelen met een kenner. Gebruik dan ook de aankooptips die in deze categorie zijn genoemd.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Spits

13 jun 2018, 09:15 0 x

Thanx voor de input! De olie lekkage is een goeie om naar te kijken inderdaad, en misschien genoeg reden (na 3 x vermelding bij APK ?) voor de vorige eigenaar om 'm van de hand te doen/inruilen...
Een keerring, pakking of slang is altijd te vervangen, en dan moet dat toch ook weer voor jaren olie dicht kunnen zijn.

Bij de kilometerstand heb ik m'n vraag tekens, mede omdat het import is, maar ik hoop dat het een beetje "af te lezen" is aan de staat van het interieur. Anders is het in combo met de lekkage misschien een goede onderhandeling positie om de prijs nog iets te drukken :P

Met softlack, bedoelen jullie zeker het kleurverschil op de plastic of/alu delen? Daar kan ik mee leven, de Arosa die ik nu heb noem ik gekscherend de Limited "50 shades of red" Edition..... en dat is niet alleen kleurverschil op de kunststof delen :flushed: !

Van de week na m'n nachtdiensten ben ik van plan om even te gaan kijken, mocht ie er nog staan.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

13 jun 2018, 09:41 0 x

Spits schreef:
13 jun 2018, 09:15

Met softlack, bedoelen jullie zeker het kleurverschil op de plastic of/alu delen? Daar kan ik mee leven, de Arosa die ik nu heb noem ik gekscherend de Limited "50 shades of red" Edition..... en dat is niet alleen kleurverschil op de kunststof delen :flushed: !
De beschadigingen van de softlack vind je vooral terug op de bedieningstoetsen en/of schakelaars.
Materiaal kan slecht tegen scherpe nagels/zweethanden ...
Ziet er minder fraai uit, maar doet aan de functie niets af.
Is te herstellen door vervanging of door plakstickers.

Afbeelding

Afbeelding

Zowat elke VAG-auto uit die periode heeft er in meer of mindere mate last van.
Vind het hier gezien de KM-stand nog wel meevallen.
Spits

13 jun 2018, 10:34 0 x

Aha, da's duidelijk over de "softlack". Doet me denken aan een Volvo V70 Classic, de lak van de schakelaars voelde uiteindelijk aan als opgedroogde snot :confounded: , maar de coating kon je gelukkig bij de V70 wegpoetsen met wat wasbenzine. Bij de A2 is dan meteen de zwarte laag ook weg dus.

Nog even voor de zekerheid; vanaf modeljaar 2003 een 42 Liter brandstoftank bij de A2 TDI, correct?
Plaats reactie