comfortmodule
- janwillemca
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Beste A2 bestuurders,
Ik ben lid geworden namens mijn moeder die in een Audi A2 1.4 TDI uit 2001 rijdt.
Sinds enige tijd hebben we problemen met bepaalde elektronische componenten in de auto.
Het begon met het bestuurdersraam dat niet meer op en dicht wou, hierna begon de centrale deurvergrendeling raar te doen. Met de afstandsbediening worden niet alle deuren ontgrendelt, pas als we de sleutel in het sleutelgat van de deur doen en omdraaien gaat alles open. Ook ging het alarm vaak spontaan af.
Sinds kort hebben we ook dat de auto de hele dag en nacht iedere keer opnieuw op slot gaat. Je hoort dan om de 5 minuten de sloten gaan. En nu sinds deze week is ook het raam van de bijrijder ermee opgehouden. Eergisteren kwam er ook geen koude lucht meer uit het clima systeem, alleen wat warme lucht. Gek genoeg deed dit het gisteren wel weer, zo ook het bijrijderskant ruit.
Heeft iemand dit vaker gezien? en zou dit dan de comfort module zijn die stervende is?
Ik heb namelijk gehoord dat het opnieuw flashen van deze module vaak al een hoop problemen oplost. Of zou er dan toch een nieuwe in moeten komen.
Mvg,
Jan Willem Casteleijn
Ik ben lid geworden namens mijn moeder die in een Audi A2 1.4 TDI uit 2001 rijdt.
Sinds enige tijd hebben we problemen met bepaalde elektronische componenten in de auto.
Het begon met het bestuurdersraam dat niet meer op en dicht wou, hierna begon de centrale deurvergrendeling raar te doen. Met de afstandsbediening worden niet alle deuren ontgrendelt, pas als we de sleutel in het sleutelgat van de deur doen en omdraaien gaat alles open. Ook ging het alarm vaak spontaan af.
Sinds kort hebben we ook dat de auto de hele dag en nacht iedere keer opnieuw op slot gaat. Je hoort dan om de 5 minuten de sloten gaan. En nu sinds deze week is ook het raam van de bijrijder ermee opgehouden. Eergisteren kwam er ook geen koude lucht meer uit het clima systeem, alleen wat warme lucht. Gek genoeg deed dit het gisteren wel weer, zo ook het bijrijderskant ruit.
Heeft iemand dit vaker gezien? en zou dit dan de comfort module zijn die stervende is?
Ik heb namelijk gehoord dat het opnieuw flashen van deze module vaak al een hoop problemen oplost. Of zou er dan toch een nieuwe in moeten komen.
Mvg,
Jan Willem Casteleijn
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ja dat moet de comfortmodule zijn.
Een nieuwe kost bij de dealer meer dan 300 euro.
Gebruikt moeilijk te krijgen. Let op dat je het juiste typenummer krijgt met de laatste letter mogelijk afwijkend omdat er in de loop van de tijd modificaties zijn doorgevoerd.
Wel inleren op Vagcom om alle functies die je auto heeft aan te zetten.
Mogelijk helpt het nog om de connector te reinigen en een aantal malen los te nemen.
Soms is er vocht in de ruimte onder de bestuurders vloermat gekomen, zeker als er sprake is van een OSS. succes ermee.
Een nieuwe kost bij de dealer meer dan 300 euro.
Gebruikt moeilijk te krijgen. Let op dat je het juiste typenummer krijgt met de laatste letter mogelijk afwijkend omdat er in de loop van de tijd modificaties zijn doorgevoerd.
Wel inleren op Vagcom om alle functies die je auto heeft aan te zetten.
Mogelijk helpt het nog om de connector te reinigen en een aantal malen los te nemen.
Soms is er vocht in de ruimte onder de bestuurders vloermat gekomen, zeker als er sprake is van een OSS. succes ermee.
- janwillemca
- janwillemca
Inmiddels gevonden welke module het is. Het gaat om de: 8z0959433d
Uiteraard al even gekeken op internet, nergens te vinden. Wellicht dat er mede-forummers zijn die iets weten?
Uiteraard al even gekeken op internet, nergens te vinden. Wellicht dat er mede-forummers zijn die iets weten?
- BlauweA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Jan Willem,
Voor een module al op Ebaykleinanzeigen.de gezocht? Daar staan ze af en toe te koop. Je kan daar ook zoeken op sloop auto's (A2 Schlachtfest).
Succes.
Voor een module al op Ebaykleinanzeigen.de gezocht? Daar staan ze af en toe te koop. Je kan daar ook zoeken op sloop auto's (A2 Schlachtfest).
Succes.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Jouw versie met de letter D aan het einde is vervangen door een versie met de letter N aan het einde
Die N versie is dus de beste. De D versie zou ook nog bruikbaar zijn. Alle andere versies geven dus problemen
Let daar op bij de aankoop van je nieuwe comfortmodule.
Die N versie is dus de beste. De D versie zou ook nog bruikbaar zijn. Alle andere versies geven dus problemen
Let daar op bij de aankoop van je nieuwe comfortmodule.
- FrankDercks
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Achter sommige module nummers staan op ebaykleinanzeigen.de geen letters. Dus even kijken wat daar nog achter hoort te staan. Kijk maar eens hieronder...
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 9433/c0-l0
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 9433/c0-l0
- ronald.bos
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hoi Jan Willem, wellicht ten overvloede: heb je de comfortmodule al geïnspecteerd? Volgens mij zit hij in de dubbele bodem aan de bestuurderskant. Ik had zelf een tijdje geleden problemen met mijn stuurbekrachtiging, dat bleek te liggen aan vocht in deze ruimte (wat in dit geval tot een spanningsval leidde; kan ook tot kortsluiten e.d. leiden). Just sayin'. Zou jammer zijn als je met veel pijn en moeite een nieuwe comfortmodule regelt, alleen maar om er achter te komen dat het niet in de module zat maar in iets anders.
- janwillemca
Ja ik heb de boel al eens open gehad om het serie nummer te achterhalen. Ik zal komende week de boel even loshalen en bekijken.