Cradle voor iPhone
- iKnijff
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Vandaag zat de cradle voor m'n iPhone eindelijk bij de post. Tweedehands uit Duitsland voor een paar tientjes i.p.v. nieuw voor ruim 150 euro. Omdat de cradle voor de iPhone 6 is, was ik in de veronderstelling dat een iPhone 7 ook probleemloos zou passen. De toestellen hebben immers nagenoeg dezelfde afmetingen. Maar je voelt 'm al aankomen, dat is helaas niet het geval. In de cradle is een uitsparing gemaakt voor de lens van de camera. Omdat de lens van de iPhone 7 iets groter is kan de iPhone niet in de cradle vastgeklikt worden. Op een Duits forum lees ik gelukkig dat het mogelijk is om de cradle aan te passen. Nu nog even uitvogelen hoe ik dat zelf netjes kan doen. Mocht iemand hier ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag!
- Bijlagen
-
- De cradle
- IMG_1164.jpg (1.65 MiB) 4647 keer bekeken
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Als je het niet ziet zitten wil ik hem wel van je overnemen wij hebben nog een iPhone 6.Ik kan trouwens niet echt het nut van de camera bedenken,als dashcam ben je zo door je geheugen MB tjes heen. En voor af en toe een foto ?
- iKnijff
Haha, nee. Dat deel van je iPhone steekt uit, anders kan 'ie niet vlak liggen in de cradle. De cradle ligt naast de versnellingspook trouwens, daar zit het deel waar hij opgedrukt kan worden.
Ik ga proberen het licht te verwarmen en dan met een rond iets er een nette afdruk in te maken.
- iKnijff
Ik durf het nog niet aan. Net een stukje van de achterkant verwarmd, maar het is lastig materiaal. Boren o.i.d. zie ik ook niet zitten. Voordat ik 'm verniel wacht ik nog even of iemand hier een gouden tip heeft.
- Bijlagen
-
- Hier moet een sparing komen
- IMG_1164 kopie.jpeg (1.65 MiB) 4612 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zoals @jaapje al aangaf en ook in het A4 topic staat vermeld: de dremel is your friend (maar dan wel met heel veel beleid).
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Een echte doe-het-zelfert ken nie zonder 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- JJR
zo een ding kost niks bij de Action of bouwmarkt. of anders mag je de mijne wel lenen al kost de benzine je net zoveel als de aanschaf van zo een ding!
- iKnijff
Heb er vanmorgen eentje gehaald bij de Karwei (is nu 25% korting op elektrisch gereedschap). Vervolgens voorzichtig aan de slag gegaan. Na veel proberen paste m'n telefoon uiteindelijk. Het had netter gekund, maar in de auto valt het nauwelijks op en zeker niet als de telefoon erop ligt natuurlijk.
Het connecten met de auto werkt overigens nog niet. De auto lijkt nog geen Bluetooth signaal uit te zenden. Denk dat er ergens nog een instelling aangepast moet worden o.i.d. Idem dito voor het laden. Na vijf seconden wordt het laden gestopt, best vreemd. Neemt niet weg dat ik weer een stap dichterbij een werkende cradle ben.
Het connecten met de auto werkt overigens nog niet. De auto lijkt nog geen Bluetooth signaal uit te zenden. Denk dat er ergens nog een instelling aangepast moet worden o.i.d. Idem dito voor het laden. Na vijf seconden wordt het laden gestopt, best vreemd. Neemt niet weg dat ik weer een stap dichterbij een werkende cradle ben.