Hoi Mannen,Een kennis van me heeft een A2, maar hij krijgt geen koude lucht. Dus ik heb de Vagcom erop aangesloten en de HVAC unit gecontroleerd.
Alle 16 meetblokken geven normale waarden aan: De druk is 4 bar en is ook ruim voldoende.De clima module heeft een nieuwe basisafstelling gekregen en is succesvol beëindigd met alle waarden op 0.0.
Als ik de clima op LOW zet, zie ik de stroom naar de (koppeling van de) aircopomp oplopen van 0,01A naar 0,6A.De aircopomp lijkt het te doen dus. Toch komt er geen koude lucht uit. Binnen wordt 16 graden gemeten, buiten 11 graden.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Airco van de Climatronic geeft geen koele lucht.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
De aircopomp slaat bij een bepaalde lage temperatuur niet aan, maar jij zegt dit wel te meten.
Kun je de auto in een warmere omgeving zetten om een verkeerde meting uit te sluiten?
Kun je de auto in een warmere omgeving zetten om een verkeerde meting uit te sluiten?
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Als de pomp word aangestuurd met 0,6 A betekend dit dat aan alle voorwaarden word voldaan om de airco te kunnen laten werken (o.a. druk en buiten temp) dus dan blijft over..... de pomp defect......
Kijk even of je de middelste bout op de pomp poelie ziet mee draaien als de motor loopt, is dit niet zo dan is de vastloop beveiliging afgebroken en draait alleen de poelie nog rond en de pomp van binnen niet meer. Soms kun je het al zien omdat er rubber blokjes tussen de poelie sleuven uit komen (dit is de vastloop beveiliging).
Als de pomp inderdaad vast zit hou er dan rekening mee dat er metaal spaanders in het systeem kunnen zitten en dat je de airco moet spoelen anders kan de nieuwe pomp door een oude metaalspaander weer defect gaan..... het spoelen kan door stikstof (universeel airco specialist doet dit nog wel eens) maar wij moeten van audi dit met vloeibaar koudemiddel doen en daar hebben we een mooie spoelset voor, werkt prima en gaat altijd goed (waar er vroeger nog wel eens 1 terug kwam omdat de pomp weer defect was...)
Als je spoelt word alles er uit gehaald en is de olie er ook uit... de nwe originele audi pomp zit de olie er al in voor het gehele systeem maar imitatie en gebruikte pompen moet je eerst aftappen en de juiste hoeveelheid er eerst in doen voor montage.
Tevens moet je filter / droger er tussen uit halen met spoelen als dit kan en overbruggen en deze ook vervangen omdat er vuil in kan zitten.
Mocht het zo zijn dat de pomp beveiliging er uit ligt maar de pomp zelf nog te draaien is dan kan ook de beveiliging er uit gerammeld zijn (bij diesel komt dit vaker voor dan benzine) je kunt dan evt ook de poelie los kopen en monteren, wie weet heb je geluk....
Kijk even of je de middelste bout op de pomp poelie ziet mee draaien als de motor loopt, is dit niet zo dan is de vastloop beveiliging afgebroken en draait alleen de poelie nog rond en de pomp van binnen niet meer. Soms kun je het al zien omdat er rubber blokjes tussen de poelie sleuven uit komen (dit is de vastloop beveiliging).
Als de pomp inderdaad vast zit hou er dan rekening mee dat er metaal spaanders in het systeem kunnen zitten en dat je de airco moet spoelen anders kan de nieuwe pomp door een oude metaalspaander weer defect gaan..... het spoelen kan door stikstof (universeel airco specialist doet dit nog wel eens) maar wij moeten van audi dit met vloeibaar koudemiddel doen en daar hebben we een mooie spoelset voor, werkt prima en gaat altijd goed (waar er vroeger nog wel eens 1 terug kwam omdat de pomp weer defect was...)
Als je spoelt word alles er uit gehaald en is de olie er ook uit... de nwe originele audi pomp zit de olie er al in voor het gehele systeem maar imitatie en gebruikte pompen moet je eerst aftappen en de juiste hoeveelheid er eerst in doen voor montage.
Tevens moet je filter / droger er tussen uit halen met spoelen als dit kan en overbruggen en deze ook vervangen omdat er vuil in kan zitten.
Mocht het zo zijn dat de pomp beveiliging er uit ligt maar de pomp zelf nog te draaien is dan kan ook de beveiliging er uit gerammeld zijn (bij diesel komt dit vaker voor dan benzine) je kunt dan evt ook de poelie los kopen en monteren, wie weet heb je geluk....
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Oke, dit is dus ook mijn probleem;koop9 schreef: ↑14 dec 2014, 07:43Als de pomp word aangestuurd met 0,6 A betekend dit dat aan alle voorwaarden word voldaan om de airco te kunnen laten werken (o.a. druk en buiten temp) dus dan blijft over..... de pomp defect......
Kijk even of je de middelste bout op de pomp poelie ziet mee draaien als de motor loopt, is dit niet zo dan is de vastloop beveiliging afgebroken en draait alleen de poelie nog rond en de pomp van binnen niet meer. Soms kun je het al zien omdat er rubber blokjes tussen de poelie sleuven uit komen (dit is de vastloop beveiliging).
Als de pomp inderdaad vast zit hou er dan rekening mee dat er metaal spaanders in het systeem kunnen zitten en dat je de airco moet spoelen anders kan de nieuwe pomp door een oude metaalspaander weer defect gaan..... het spoelen kan door stikstof (universeel airco specialist doet dit nog wel eens) maar wij moeten van audi dit met vloeibaar koudemiddel doen en daar hebben we een mooie spoelset voor, werkt prima en gaat altijd goed (waar er vroeger nog wel eens 1 terug kwam omdat de pomp weer defect was...)
Als je spoelt word alles er uit gehaald en is de olie er ook uit... de nwe originele audi pomp zit de olie er al in voor het gehele systeem maar imitatie en gebruikte pompen moet je eerst aftappen en de juiste hoeveelheid er eerst in doen voor montage.
Tevens moet je filter / droger er tussen uit halen met spoelen als dit kan en overbruggen en deze ook vervangen omdat er vuil in kan zitten.
Mocht het zo zijn dat de pomp beveiliging er uit ligt maar de pomp zelf nog te draaien is dan kan ook de beveiliging er uit gerammeld zijn (bij diesel komt dit vaker voor dan benzine) je kunt dan evt ook de poelie los kopen en monteren, wie weet heb je geluk....
Poelie is los van de pomp of andersom, whatever. De vraag is, en nu?!
1) Is het verstandiger te laten spoelen en een nieuwe pomp te laten monteren (wat tegen mijn principes gaat, liever "zelluf doen").
2) Zelf een nieuwe pomp monteren, af laten vullen en risico nemen vanwege vervuiling (spoelen/vullen is voor mij niet zelf te doen.).
3) Gebruikte pomp proberen
4) Kijken of alleen een nieuwe koppeling soelaas kan bieden (zie laatste stukje van Koops over de los gerammelde beveiliging....en ik heb een diesel!
Sorry voor het omhoog halen en niet opnieuw openen van een nieuw draadje, maar het leek mij overbodig omdat hier al het een en ander in beschreven staat......
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Heb ondertussen nieuwe compressor, droger en orifice gekocht/in bestelling.
Nu nog een bedrijf vinden voor het leeg/vacuum trekken, dan spoelen en na montage vullen van het airco systeem.
Adressen van bekende/handige/goede, mannetjes/vrouwtjes betreft airco systemen; welkom! (bij voorkeur in de buurt van Rotterdam/Den Haag)
Nu nog een bedrijf vinden voor het leeg/vacuum trekken, dan spoelen en na montage vullen van het airco systeem.
Adressen van bekende/handige/goede, mannetjes/vrouwtjes betreft airco systemen; welkom! (bij voorkeur in de buurt van Rotterdam/Den Haag)
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
In Schiedam iemand die Airco vulde en eerst kan leeghalen...
Of hij de pomp ook doet weet ik niet maar ga adres zoeken....
Vorig jaar goed werk geleverd en niet duur...
Tot vrijdag avond.
Of hij de pomp ook doet weet ik niet maar ga adres zoeken....
Vorig jaar goed werk geleverd en niet duur...
Tot vrijdag avond.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...