Tips rondom aankoop gevraagd!

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
karolography
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 aug 2018, 13:46 0 x

eekhoorntje schreef:
12 aug 2018, 13:34
Verder ben ik zelf gehuwd met Europese vrouw die graag aardappelen met groentes eet dus wat is het verschil?
Hahaha, jouw berichten zijn soms best grappig.

Volgens mij dwalen we een beetje af van het onderwerp. Ik zeg het dan voor de duidelijkheid nog een keer en dan houden we erover op als het aan mij ligt: ik ben Pools en ik maakte alleen maar een grapje over Nederlanders. Verder niks mee bedoeld, ik wilde niemand beledigen. Ik voel mij net zo goed Nederlander als Pool overigens, maar het is soms gewoon leuk om een beetje te plagen. ;)
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
:heart: Mercedes-Benz EQS 2025 AMG Vintage Blue (besteld)
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

12 aug 2018, 14:09 1 x

Ik woon naast een Poolse winkel en met de vertaal app op de Smart is daar niets mis mee.
Vele Polen die hier werken en ze hebben nog gelijk ook.

Verder hou ik van Humor en Polen was ooit enorm groot en ook een korte tijd spoorloos verdwenen....
Dus als een Poolse president het over historische grenzen heeft... welke bedoelde hij dan en krijg je mijn extreme humor van de Poolse geschiedenis.....

Verder vraag ik me af, toen Duitsland het voetbal won, er zat een Poolse naam toen tussen...

En de Opel Reclame, echt Duits en we maken geen grappen maar waar word de Karl dan gemaakt?
En ik hoef jou niet te vertellen dat bepaalde modellen soms uit Poolse fabrieken komen....

Maar ik zal nooit zeggen dat dat 100% rotzooi is.... tenslotte zitten daar namelijk echte Nederland gemaakte onderdelen in en je woont nu in die buurt!
Ja, een Duits merk Made in Polen en NL onderdelen... dus wat is onze A2 nu eigenlijk...
Ik bied aanstaande vrijdag toch echt op die Meeting Made in Spain delen aan!

Eerst maar wachten wat je straks in gaat rijden en veel succes ermee...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 aug 2018, 15:45 1 x

jeetje......

Wel leerzaam, bovenstaande reacties. Zo leer je elkaar kennen.

Ik leer er van dat ik me maar inhou.

Ik ga mijn inbreng van afgelopen even nalezen; ik post nogal op een bepaalde manier.
Ik ken mezelf, Ik zal veel lezen; niet posten.
betutteling is zinloos; passie is Goud
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

12 aug 2018, 16:34 1 x

Diesel en Arnhem?

Voorlopig verwacht ik in 2019 nieuwe regels.
Elke gemeente mag dan kiezen en aanpassen aan landelijk beleid.

Dat word;

Gele zone alles met Euro3 en oudere niet meer..... dus oude eerste 1.4 Tdi mag erin...

Groene zone, je moet Euro 4 hebben en dan mag het......

Blauwe zone, Euro 5 en dat zou in 2015 ingevoerd worden.... maar is nog niet zeker.
Zowel op www.rdw.nl als op kentekenpasje in de zak staat of er een Euro norm op staat.
Dit staat onder V9 midden achter op pasje en ook voor benzine word het aangegeven maar de Milieu zone word voor alleen diesels ingevoerd.

Ik heb dus een Euro 4 op benzine en binnenkort een andere brandstof.
Dit geld dus voor mijn 2002 auto maar de 2001 heeft geen Euro norm erop staan....
Dus de iets oudere diesels kan het zijn dat het ontbreekt helaas....

De AMF motoren zijn dus Euro 3 en Duitsers dumpen die daarom vaak hier.
Maar het leek mij goed het eerder elders geplaatste even te herhalen en ik denk.....
Als je als gemeente van de huidige zone of nog niets op de Milieu zone over zal gaan, ik denk dat een Gele Euro 3 gemeente hier erg zeldzaam zal worden!

Verder is het maar afwachten of ik nog antwoord krijg of je mag ombouwen met losse achteraf roetfilter en RDW keuring naar hogere Euro norm.... Euro 5 in Duitsland gehaald met AMF/eruo 3 motor dus het kan.... maar naast de kosten weet je niet hoe Nederland dit doet, vele huidige werken op leeftijd en kijken totaal niet naar Euro norm...
Een overjarig Euro 0 die 10 jaren in showroom stond mag in alle huidige Milieu steden daarom gewoon naar binnen, want ze kijken naar datum eerste afgifte!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
karolography
Audi A2 clublid

13 aug 2018, 10:21 1 x

eekhoorntje schreef:
12 aug 2018, 16:34
Diesel en Arnhem?
Ja, vanaf 1 januari 2019 mag je de binnenstad alleen nog in met Euro 4. Op zich zou een wat nieuwere Audi A2 daar dus wel aan voldoen. Maar ik ben bang dat er dan vanaf 2020 of zo weer een strengere norm aankomt. Ik weet alleen niet hoe reëel die angst is. Maar ik denk dat het voor niemand echt duidelijk is.

Het is helaas lastig als je echt in de binnenstad woont, want dan kun je moeilijk zeggen 'ik pak wel de bus naar het centrum'. :rolleyes:
eekhoorntje schreef:
12 aug 2018, 16:34
Een overjarig Euro 0 die 10 jaren in showroom stond mag in alle huidige Milieu steden daarom gewoon naar binnen, want ze kijken naar datum eerste afgifte!
Het is inderdaad een heel erg raar systeem. Iedere gemeente bedenkt zelf iets, zelfs de verkeersborden zitten niet eens op een lijn. Ineens moeten we allemaal aanpassen, maar er worden alleen maatregelen getroffen die voor de overheid redelijk makkelijk in te voeren zijn, zoals deze.

Op zich ben ik zeker voor een strengere norm, ook rondom auto's, maar het mag wel iets beter doordacht en bedacht.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 aug 2018, 11:40 0 x

Lieve mensen, let er een beetje op dat het een en ander niet al te erg off-topic gaat.

Discussies over Diesel (milieuzones) versus LPG kunnen in een ander (bestaand) of nieuw topic.
karolography
Audi A2 clublid

24 aug 2018, 16:13 1 x

Voor de geïnteresseerden: we zijn vandaag bij Jan Eenink geweest om de gele Audi te bekijken die nu klaar is voor de verkoop.

We hebben de auto niet gekocht. Hij heeft voor ons nog te veel gebruiksschade (krasjes, deukjes, vooral binnen echt goed gebruikt).

Helaas, ik had mij er erg op verheugd.

Nu dus weer druk op zoek naar een andere! Liefst geel, anders rood. Maar zwart of een beetje een originele kleur zijn ook zeker opties.

We willen een auto die er echt netjes uitziet! Liefst niet meer dan 180.000 km en technisch uiteraard in orde. Liefst wel wat extras zoals cruise control en verstelbare stoelen.

We overwegen ook nog om de gele die wij in het eerste bericht in dit draadje noemden te bekijken en te laten beoordelen bij de A2 dokter, zoals een ander lid hier voorstelde.
HansJan
Moderator

24 aug 2018, 16:21 1 x

Bij passende auto bij de avatar:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e=sharedAd

Zeer compleet, ik noem even wat (zeldzame) opties:
  • Double-DIN radio (hier kan je ook een moderne RNS-E unit voor in de plaats zetten)
  • Winterpakket (spiegels en sproeiers verwarmd)
  • Verwarmde stoelzittingen
  • Elektrische ramen achter
  • Parkeersensoren achter
  • Elektrische lendensteun in de standaard CS stoelen (zeer zeldzaam!)
  • Mistlampen
  • BOSE - 8 speakers met SUB in de kofferbak
  • FIS
  • Automatisch dimmende binnenspiegel (zeer zeldzaam - foto 15 inzoomen)
De auto staat er ogenschijnlijk goed bij, getuige de zeer nette staat van de softlack!
Mooie kilometerstand en zeer interessante prijs! APK geldig tot 04-2020.

Het is dat wij al een gele hebben ... :blush:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
karolography
Audi A2 clublid

24 aug 2018, 16:43 0 x

HansJan schreef:
24 aug 2018, 16:21
Zeer compleet, ik noem even wat (zeldzame) opties:
Wowwwwww! Dit is echt de droomauto. Zulke opties bedoel ik dus. Jemig. Echt schitterend. We zijn verliefd! :heart:

Maar hij staat wel echt heel erg ver... Moeilijk!

Ik koop sowieso een 2-din radio, dus dat bespaart een hoop gedoe, maar ik zie niet dat deze 2-din is?
Laatst gewijzigd door karolography op 24 aug 2018, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
bjmeengs
Audi A2 clublid

24 aug 2018, 16:46 0 x

Misschien dat Jan Eenink je hier bij kan helpen . Lijkt een mooie A2
Plaats reactie