Diesel en Arnhem?
Voorlopig verwacht ik in 2019 nieuwe regels.
Elke gemeente mag dan kiezen en aanpassen aan landelijk beleid.
Dat word;
Gele zone alles met Euro3 en oudere niet meer..... dus oude eerste 1.4 Tdi mag erin...
Groene zone, je moet Euro 4 hebben en dan mag het......
Blauwe zone, Euro 5 en dat zou in 2015 ingevoerd worden.... maar is nog niet zeker.
Zowel op
www.rdw.nl als op kentekenpasje in de zak staat of er een Euro norm op staat.
Dit staat onder V9 midden achter op pasje en ook voor benzine word het aangegeven maar de Milieu zone word voor alleen diesels ingevoerd.
Ik heb dus een Euro 4 op benzine en binnenkort een andere brandstof.
Dit geld dus voor mijn 2002 auto maar de 2001 heeft geen Euro norm erop staan....
Dus de iets oudere diesels kan het zijn dat het ontbreekt helaas....
De AMF motoren zijn dus Euro 3 en Duitsers dumpen die daarom vaak hier.
Maar het leek mij goed het eerder elders geplaatste even te herhalen en ik denk.....
Als je als gemeente van de huidige zone of nog niets op de Milieu zone over zal gaan, ik denk dat een Gele Euro 3 gemeente hier erg zeldzaam zal worden!
Verder is het maar afwachten of ik nog antwoord krijg of je mag ombouwen met losse achteraf roetfilter en RDW keuring naar hogere Euro norm.... Euro 5 in Duitsland gehaald met AMF/eruo 3 motor dus het kan.... maar naast de kosten weet je niet hoe Nederland dit doet, vele huidige werken op leeftijd en kijken totaal niet naar Euro norm...
Een overjarig Euro 0 die 10 jaren in showroom stond mag in alle huidige Milieu steden daarom gewoon naar binnen, want ze kijken naar datum eerste afgifte!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...