Euro 3 naar Euro 4
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik denk dat de eerste vraag is of, en zo ja hoe en tegen welke (keurings)kosten, de registratie bij RDW kan worden gewijzigd. Anders is je uitgave van zeg € 800 weliswaar goed voor het milieu, maar je mag nog steeds geen milieuzone in...
Die RDW-keuring lijkt me vrij simpel: uitlaatgastester eraan en meten maar. Dus dat zou niet veel duurder dan een paar tientjes (ok, € 100 dan) hoeven zijn.
Dirck (@eekhoorntje) suggereert een veel hoger bedrag en ik ben wel benieuwd hoe dat is opgebouwd.
Die RDW-keuring lijkt me vrij simpel: uitlaatgastester eraan en meten maar. Dus dat zou niet veel duurder dan een paar tientjes (ok, € 100 dan) hoeven zijn.
Dirck (@eekhoorntje) suggereert een veel hoger bedrag en ik ben wel benieuwd hoe dat is opgebouwd.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Onder voorbehoud van mijn niet perfecte Duits;
Retro Roetfilter van Polo/ Ibiza aanpassen voor A2.
Reinigen EGR om misschien een AMF naar net aan Euro 5 te krijgen met ECU aanpassingen.
Keuring Duitsland met invoer voor hogere Euro norm op kenteken.
Export NL en kosten voor RDW invoer en eventueel rest BPM als iets nieuwere...
Transportkosten.
Een AMF van Euro 3 naar 4 is Retro filter genoeg met keuring maar omdat Euro 5 er aankomt...
In Slowakije probeerde iemand een AMF van Euro 3 naar Euro 5 te krijgen en daar liggen lonen lager en met een Milieu vakantie wil ik op dat verhaal wachten.
Pas als hij terug is en zijn Slowaakse voertuig hier met Euro 5 heeft en welke kosten.....
De VAG garage is deze nu aan het ombouwen en op 2.7 km lopen van de camping.
Ik heb zelf geen Diesel interesse meer en ga op G3 over... maar voor andere iets organiseren als Euro 5 treffen elders, Ik begreep dat het maar 1 dag werk was... en er rijden nog vele AMF en ook overige die graag Euro 5 willen wegens de regels die ook steeds hoger komen zoals Antwerpen.
Maar het grote probleem is... als ze chassis nummer herkennen worden de oude gegevens overgenomen en niet de dure ombouw kreeg ik te horen.
Dus ook een NL kenteken is het een stuk lastiger....
Voor een Belg of Duitse kan het wel..... maar als de Gele en Groene milieu zone komen hoop ik dat er ook een ombouw regeling komt met subsidie, maar hoe betrouwbaar is deze regering?
Retro Roetfilter van Polo/ Ibiza aanpassen voor A2.
Reinigen EGR om misschien een AMF naar net aan Euro 5 te krijgen met ECU aanpassingen.
Keuring Duitsland met invoer voor hogere Euro norm op kenteken.
Export NL en kosten voor RDW invoer en eventueel rest BPM als iets nieuwere...
Transportkosten.
Een AMF van Euro 3 naar 4 is Retro filter genoeg met keuring maar omdat Euro 5 er aankomt...
In Slowakije probeerde iemand een AMF van Euro 3 naar Euro 5 te krijgen en daar liggen lonen lager en met een Milieu vakantie wil ik op dat verhaal wachten.
Pas als hij terug is en zijn Slowaakse voertuig hier met Euro 5 heeft en welke kosten.....
De VAG garage is deze nu aan het ombouwen en op 2.7 km lopen van de camping.
Ik heb zelf geen Diesel interesse meer en ga op G3 over... maar voor andere iets organiseren als Euro 5 treffen elders, Ik begreep dat het maar 1 dag werk was... en er rijden nog vele AMF en ook overige die graag Euro 5 willen wegens de regels die ook steeds hoger komen zoals Antwerpen.
Maar het grote probleem is... als ze chassis nummer herkennen worden de oude gegevens overgenomen en niet de dure ombouw kreeg ik te horen.
Dus ook een NL kenteken is het een stuk lastiger....
Voor een Belg of Duitse kan het wel..... maar als de Gele en Groene milieu zone komen hoop ik dat er ook een ombouw regeling komt met subsidie, maar hoe betrouwbaar is deze regering?
Laatst gewijzigd door eekhoorntje op 22 aug 2018, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Bert
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik zal dit vervolg nauwlettend in de gaten houden, ben persoonlijk zeer geintresseerd naar de (on)mogelijkheden om te upgraden naar Euro IV / V.
Rij zelf een AMF met retrofitted DPF, voor Duitsland dus probleemloos een groene Umweltplakette verkregen, maar nog altijd Euro III voor in ons kikkerlandje.
Rij zelf een AMF met retrofitted DPF, voor Duitsland dus probleemloos een groene Umweltplakette verkregen, maar nog altijd Euro III voor in ons kikkerlandje.
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik weet dat er eens een camper met diesel ook uit duitsland was ingevoerd en rdw weigerden de wagen op kenteken te vermelden deze voor de groene euro sticker geldig was.
en het ging omdat ze weigerden dat dit elders dan in nederland was aangepast dus niet door RDW erkend bedrijf was ...ondanks het door een in duitsland erkende bedrijf was en met euro gekeurde roetfilter...en op duits kenteken wel overal mocht rijden in europa....
De eigenaar had een zaak in bezwaar bij RDW echter de uitkomst ?
15:12uur , net weer het artikel gevonden...https://www.nationaleombudsman.nl/rapporten/2011/141
en het ging omdat ze weigerden dat dit elders dan in nederland was aangepast dus niet door RDW erkend bedrijf was ...ondanks het door een in duitsland erkende bedrijf was en met euro gekeurde roetfilter...en op duits kenteken wel overal mocht rijden in europa....
De eigenaar had een zaak in bezwaar bij RDW echter de uitkomst ?
15:12uur , net weer het artikel gevonden...https://www.nationaleombudsman.nl/rapporten/2011/141
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Vreemd verhaal,
Vooral als je weet dat als je een Duitse met achteraf ingebouwde G4 of G5 gewoon G3 op kenteken kreeg, gewoon overgenomen naar G3 omdat G4 en G5 niet bekend zijn hier.
Maar dus moet je een goed filter voor de keuring door Nederlandse laten vervangen?
Ik hoop dat dit voor 2019 geregeld word als de groene en gele komen en zal dit even aan de betreffende staatssecretaris vragen hoe dat zit.
Vooral als je weet dat als je een Duitse met achteraf ingebouwde G4 of G5 gewoon G3 op kenteken kreeg, gewoon overgenomen naar G3 omdat G4 en G5 niet bekend zijn hier.
Maar dus moet je een goed filter voor de keuring door Nederlandse laten vervangen?
Ik hoop dat dit voor 2019 geregeld word als de groene en gele komen en zal dit even aan de betreffende staatssecretaris vragen hoe dat zit.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?