Ik heb me hier zojuist aangemeld ter oriëntatie. Ik rijd nu een Volvo S60 en ben op zoek naar een kleiner vervoermiddel dat toch ruim en comfortabel is en lekker rijd.
De reden van vervanging van de Volvo is dat mijn vrouw bezig is met haar rijbewijs en ze als ze het pasje eenmaal heeft, zichzelf niet in de S60 ziet rijden. En dan is de S60 ook nog een automaat, dus dat is helemaal niet praktisch als je zelf nog echt moet leren schakelen

Ik ben niet echt merkvast en schiet een beetje heen en weer tussen merken en ideeën. Ter illustratie mijn auto's in chronologisch aflopende volgorde:
Volvo S60 '04
Toyota Prius '10
Ford Focus Station '02
Saab 9000 '96
Ford Focus C-Max '08 (lease)
Peugeot 307 '02 (lease)
Nissan Almera '96
Toyota Starlet '91
Nissan Sunny '87
Peugeot 309 '87
Toyota Tercel '84
Fijnste auto: Saab, gevolgd door de Prius, dan de Sunny.
Verdere info die van belang kan zijn of interessant is: ben 46 jaar oud, werk sinds een jaartje in hartje Den Haag en ga dus met OV naar het werk. Sindsdien is het jaarkilometrage meer dan gehalveerd, zit denk ik nu op zo'n 12.000km/jaar.
We zijn met 3 thuis, waarbij vrouw en dochter niet de langste zijn/worden. Er hoeft geen caravan achter de auto en ook de tent is niet de manier van vakantievieren. Niets staat ons in de weg om dus een maatje kleiner te gaan rijden.
Ik heb de A2 altijd een intrigerend model gevonden, zeker toen een bijna kop langere collega er eentje kocht omdat hij zo lekker ruim van binnen was...
Er staan er hier in omgeving Alphen aan den Rijn weinig tot geen te koop, is er toevallig een wellwillend forumlid in mijn omgeving die mij eens wegwijs zou kun maken in de eigenschappen van een A2? Heb ik goede ervaringen mee, dat kijkt en praat ook wat fijner dan met een verkoper.
Het is dus zeker nog niet zeker dat het een A2 wordt, andere auto's op het lijstje zijn een Honda Jazz (beduidend minder elegant, wel erg praktisch en betrouwbaar), Nissan Note en wat B-segmenters uit bouwjaar 2002-2006 (Kia Rio, Opel Meriva, Clio, C3)
En kan iemand zorgen dat Peter_Maathuis zijn auto voorlopig niet verkoopt?