Intro: Van Volvo naar...??? + mede-forummer in Alphen gezocht
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
De grijze;
Ik zie;
https://www.vredemans.nl/voorraad/details/3766
Dus over paar dagen een nieuwe APK nodig tegen kosten?
Ook niets over de Bovag garantie en hij zit onder de grens van €4500,-
Leuke garage met 9 man en 2 honden maar hoe betrouwbaar is een Export firma?
Wel heeft deze geen Leder, Mistlampen en dubbele bodem , iets nieuwere met minder KM maar
ik zie de goedkope afschroefbare haak voor fietsenrek en de Audi haak onder blauwe is meer waard.
Ook verwacht ik vaste prijs en bij de Blauwe is onderhandelen vermoedelijk wel mogelijk om binnen budget te blijven.
Wel zie ik bij RDW nu APK naar 9-9- 2019 is gegaan... en van eerste eigenaar uit 2004....
Dat is na zoveel jaren zeldzaam.
30-4-2018 ingeruild....
Ik begin nu ook te twijfelen over of de Blauwe import die na ruim 2 jaren weg mag...?????
Als alle facturen er bij zitten, alleen de tandriem 2009 foto, dat is dus na 5 jaren vervangen en weinig km en waarom? Nu 9 jaren dus jaar te laat?
8 jaren en max. 120.000 Km voor benzine als deze geeft Conti op.
Ik zie;
https://www.vredemans.nl/voorraad/details/3766
Dus over paar dagen een nieuwe APK nodig tegen kosten?
Ook niets over de Bovag garantie en hij zit onder de grens van €4500,-
Leuke garage met 9 man en 2 honden maar hoe betrouwbaar is een Export firma?
Wel heeft deze geen Leder, Mistlampen en dubbele bodem , iets nieuwere met minder KM maar
ik zie de goedkope afschroefbare haak voor fietsenrek en de Audi haak onder blauwe is meer waard.
Ook verwacht ik vaste prijs en bij de Blauwe is onderhandelen vermoedelijk wel mogelijk om binnen budget te blijven.
Wel zie ik bij RDW nu APK naar 9-9- 2019 is gegaan... en van eerste eigenaar uit 2004....
Dat is na zoveel jaren zeldzaam.
30-4-2018 ingeruild....
Ik begin nu ook te twijfelen over of de Blauwe import die na ruim 2 jaren weg mag...?????
Als alle facturen er bij zitten, alleen de tandriem 2009 foto, dat is dus na 5 jaren vervangen en weinig km en waarom? Nu 9 jaren dus jaar te laat?
8 jaren en max. 120.000 Km voor benzine als deze geeft Conti op.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
In deze auto suggereert de Audi-sticker dat de distributieriemen om de 60.000 km moeten worden gewisseld...
Audi zei altijd over de tandriem (bij benzinemotoren): bij 90.000 km en daarna elke 30.000 km visueel inspecteren. Alleen of je dan wat ziet? Dus liever het zekere voor het onzekere: om de 90.000 km. Een setje met waterpomp heb je voor € 120 dus daar kun je het risico niet voor nemen.
Audi zei altijd over de tandriem (bij benzinemotoren): bij 90.000 km en daarna elke 30.000 km visueel inspecteren. Alleen of je dan wat ziet? Dus liever het zekere voor het onzekere: om de 90.000 km. Een setje met waterpomp heb je voor € 120 dus daar kun je het risico niet voor nemen.
Laatst gewijzigd door Eric_M op 29 aug 2018, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank voor je reactie @Eric_M en welkom op dit forum!
Het wordt erg gewaardeerd als je jezelf even voorstelt, dat kan hier.
Het wordt erg gewaardeerd als je jezelf even voorstelt, dat kan hier.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
haha...
Ik kan het wel waarderen: iemand die er voor gaat zitten en goede tekst plaatst.
Niet zo van: "ik ben Jan Piet en ik doe Donald Duck na en zoek A2".
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een beetje aan je twijfel, gezien je vorige auto's...
De Saab valt gelukkig op...
Ik ben naar Vorden gegaan en heb er direct een gekocht. (vorige week). Om hem nu te adviseren puur voor een advies is niet leuk voor Jan.
Je hebt het gevoel dat je naar het buitenland op vakantie gaat, daaro.
Ik heb overigens een mooie afneembare trekhaak laten aanbrengen. Toen ik hem ophaalde mompelde Jan dat hij de trekhaak liever niet aanbrengt; "kost heel veel tijd...".
Succes met je zoektocht. Gaat zeker lukken denk ik!
Ik kan het wel waarderen: iemand die er voor gaat zitten en goede tekst plaatst.
Niet zo van: "ik ben Jan Piet en ik doe Donald Duck na en zoek A2".
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een beetje aan je twijfel, gezien je vorige auto's...
Ik ben naar Vorden gegaan en heb er direct een gekocht. (vorige week). Om hem nu te adviseren puur voor een advies is niet leuk voor Jan.
Je hebt het gevoel dat je naar het buitenland op vakantie gaat, daaro.
Ik heb overigens een mooie afneembare trekhaak laten aanbrengen. Toen ik hem ophaalde mompelde Jan dat hij de trekhaak liever niet aanbrengt; "kost heel veel tijd...".

Succes met je zoektocht. Gaat zeker lukken denk ik!
betutteling is zinloos; passie is Goud
- mikekiwi
- Motortype: (nog) geen Audi A2
dank voor je reactie! Maar wat bedoel je precies met bovenstaande zin?Veertienmeizeventien schreef: ↑29 aug 2018, 21:20
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@mikekiwi, succes vandaag met de proefrit en het maken van de keuze.mikekiwi schreef: ↑28 aug 2018, 22:08Het is voor mij wel duidelijk dat het qua motorisatie een 1.4benzine zou moeten worden gezien mijn jaarkilometrage en budget. Ik ga aankomende donderdag even bij @iKnijff zijn auto bekijken en daarbij vooral de zit en ruimte beoordelen (samen met vrouwlief). Even zien of dat goed voelt en of we er een lekkere zit in kunnen vinden.
.....
Inderdaad ben ik niet bang voor andere keuzes, ik wissel een beetje af tussen het maken van een keuze met verstand en gevoel. Ik vind autorijden erg leuk en heb plezier aan een auto, maar het moet qua kostenplaatje wel verantwoord zijn. Met een verandering van 30.000 naar 10.000km per jaar sinds mijn nieuwe baan, merk ik wel dat de focus meer op de economische keuze ligt.
Een japanner heeft de naam betrouwbaarder te zijn en minder trubbels te geven, maar ik heb daarin net pech gehad. De enige keer dat ik langs de weg kwam te staan was met een Toyota Starlet en de Prius (über-betrouwbaar) heeft mij toch ook wel een lieve duit gekost .
Ergo: het ligt meer aan de specifieke auto die je koopt dan aan de reputatie. Al kun je de ellende ook wel opzoeken/uit de weg gaan met wat rationele keuzes...
Een voordeel heb je wel, de A2 is met stip de voordeligste Audi die je kunt rijden ...