Lijkt wat dom, antwoord geven op je eigen vraag, maar toch:
Uit de tekst van het A2 freunde forum kan je afleiden dat voor de fsi die in de A2 zit geen update is en voor de A3 en de Vw Golf wel en dan met name dat het schichtladungsbetrieb uitgeschakeld is. Dat mag van mij wel blijven, werkt prima op 80 km wegen.
Bedankt voor de bijdragen, dat van die gesmolten zuiger is wel heftig.
Waarom ik de vraag stelde komt in een ander draadje.
Update ECU FSI? [Beantwoord: niet beschikbaar]
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het ligt niet alleen aan het stationaire toerental, ook de inspuiting is (iets) aangepast zodat de motor bij stationair toerental beter oppakt en niet "doodslaat" (lees lang op een laag toerental blijft hangen).eekhoorntje schreef: ↑16 aug 2018, 16:31Bij de BBY motoren is het stationaire toerental Airco gekoppeld...
Bij Airco aan 900 en uit 750 toeren dus als je stadsverkeer wilt rijden, Airco aan en gratis opgelost...
Ik heb dit probleem alleen met mooi weer en OSS open en Airco kan dan uit.
De laatste AUA wil hier ook wel eens last van hebben, dan niet naar aflever maar productie datum kijken, ben de grens vergeten vanaf welke Chassis nummers dit was.
Voor de aanpassing trok de A2 eigenlijk alleen bij koude motor goed op vanaf stationair (het stationaire toerental ligt dan rond de 1000/1100 toeren).