Storing stuurbekrachtiging [Opgelost: Zekering 38 vervangen | aardepunten gereinigd]
- remco.elzinga
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Goeiemorgen,
Tsja goed... 2 storingen
Powersteering controle unit no communication ( doet niets)
Olie sensor storing ( niets spannend)
Gisteren olie vervangen (olie op peil) en auto gewassen.
Maar dat zou niets met de stuurbekrachtiging te maken mogen hebben toch?
Er staat geen water in de ‘kelder’, lampen
Heeft iemand deze combi al eens meegemaakt?
Tsja goed... 2 storingen
Powersteering controle unit no communication ( doet niets)
Olie sensor storing ( niets spannend)
Gisteren olie vervangen (olie op peil) en auto gewassen.
Maar dat zou niets met de stuurbekrachtiging te maken mogen hebben toch?
Er staat geen water in de ‘kelder’, lampen
Heeft iemand deze combi al eens meegemaakt?
- Bijlagen
-
- image.jpg (2.67 MiB) 5217 keer bekeken
-
- 136A1D0F-2B80-4B72-B99D-971E59892321.jpeg (2.83 MiB) 5217 keer bekeken
-
- C1FA5198-5E6C-4EAD-8AB6-566CEF2FD001.jpeg (6.18 MiB) 5217 keer bekeken
- remco.elzinga
Foutcode heb ik inderdaad nagezocht.
Stap 1 accu laten controleren
Stap 2 massa aarding controleren
Stap 3 nieuwe pomp (hoop niet aan stap 3 toe te komen..)
Stap 1 accu laten controleren
Stap 2 massa aarding controleren
Stap 3 nieuwe pomp (hoop niet aan stap 3 toe te komen..)
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Van de week ook gehad. s'morgens 60 km gereden met verwarming, verlichting en ruitenwissers aan, kom bij een slagboom waar ik mijn pas voor moet houden; zodra de ramen bediening ingeschakeld werd een stuurfout storing. Reset bij contact aan en uit. wederom bij ingeschakelde verbruikers stuurfout storing. Oke, ding geparkeerd en aan het werk gegaan. s'middag naar huis gegaan zonder verbruikers in te schakelen en alles ging goed. Thuis verbruikers ingeschakeld; bij sturen meteen een stuurfout melding.
Accupolen schoongemaakt; de plus pool was zwart oxide gekleurd aan de binnen kant, ook de "losse" kabel bovenop de plus pool gereinigd. Voor de zekerheid ook de massa aansluiting in de motorruimte linksvoor gereinigd.
Alles werkt nu weer naar behoren. Succes!
Accupolen schoongemaakt; de plus pool was zwart oxide gekleurd aan de binnen kant, ook de "losse" kabel bovenop de plus pool gereinigd. Voor de zekerheid ook de massa aansluiting in de motorruimte linksvoor gereinigd.
Alles werkt nu weer naar behoren. Succes!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Hoi Remco,
Ik heb in het verleden diverse combi issues gehad (een nukkige FSI), maar de wissel van accu en de aarde punten hebben bij mij de combi storingen verholpen. Er bleven enkelvoudige storingen over, die nu wel goed te diagnostiseren en op te lossen waren.
Door de combi-gedraging weet je niet waar je het moet zoeken, mijn (mannelijke) intuïtie stuurde mij de verkeerde kant op.
Ik heb in het verleden diverse combi issues gehad (een nukkige FSI), maar de wissel van accu en de aarde punten hebben bij mij de combi storingen verholpen. Er bleven enkelvoudige storingen over, die nu wel goed te diagnostiseren en op te lossen waren.
Door de combi-gedraging weet je niet waar je het moet zoeken, mijn (mannelijke) intuïtie stuurde mij de verkeerde kant op.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- remco.elzinga
Bedankt voor de reacties!!
Ergens op het forum staat een plaatje met de aardepunten. Maar ik kan hem niet meer vinden, weet iemand waar hij staat ( of waar ze zitten?)
Tot dusver accupolen nagelopen (zaten vast en schoon) accu opgeladen geen effect, en stekkers pomp gecontroleerd (zaten vast). Over een half uurtje kan ik bij de garage terrecht voor een accucheck.
Is die 74 Ah noodzakelijk voor een A2? Dure accu en een vriend rijdt een a2 ( nog geen winter mee gereden) met een 44 Ah
Ergens op het forum staat een plaatje met de aardepunten. Maar ik kan hem niet meer vinden, weet iemand waar hij staat ( of waar ze zitten?)
Tot dusver accupolen nagelopen (zaten vast en schoon) accu opgeladen geen effect, en stekkers pomp gecontroleerd (zaten vast). Over een half uurtje kan ik bij de garage terrecht voor een accucheck.
Is die 74 Ah noodzakelijk voor een A2? Dure accu en een vriend rijdt een a2 ( nog geen winter mee gereden) met een 44 Ah
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Kijk met het plaatsen van accu's een beetje uit ... de dynamo moet zijn stroom wel goed kwijt kunnen, dan is die de volgende die moet worden vervangen..
Bovendien ... bij enige koude zal je management module meteen laten weten dat er te weinig stroom is: combi storingen.
Bovendien ... bij enige koude zal je management module meteen laten weten dat er te weinig stroom is: combi storingen.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Remco, bij mij zat de pool van de accu ook echt vast, echter was er wel een zwarte aanslag aan de binnenkant van de plus pool, welke overgangsweerstand kan geven.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik denk als je bij A2 freunde- wiki kijkt (en dan Erdpunkte )dat het zo te voorschijn komt. Anders wil ik het zo wel even op zoeken. Vooral die onder de linkerkoplamp en die bij de linker deurstijl zit zou ik even helemaal losmaken en brandschoon weer monteren en daarna WD40 er op.
- remco.elzinga
Tnx , ik zal daar even kijken, accu is ok
Bij de pomp meet ik 12 v en op kleine stekker iets van 2 v
Zie foto.voor een. Verduidelijking tussen groot en klein.
Kan nog geen aarddraad vinden (ziendeblind?)
Bij de pomp meet ik 12 v en op kleine stekker iets van 2 v
Zie foto.voor een. Verduidelijking tussen groot en klein.
Kan nog geen aarddraad vinden (ziendeblind?)
- Bijlagen
-
- image.jpg (1.98 MiB) 5164 keer bekeken