Storing stuurbekrachtiging [Opgelost: Zekering 38 vervangen | aardepunten gereinigd]
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Remco, als je linksvoor in je motorruimte kijkt, onder je ABS hydraulische regelaar, dan zit daar op de balk een M8 bout met kop 13mm waar een dikke kabel aanhangt welke richting motor/versnellingsbak gaat.
Moet wel zeggen dat ik een diesel heb, en weet dus niet of daar verschil in zit met een benzine uitvoering.
Om er bij te kunnen is een koplamp demonteren misschien handig, ik heb het zonder de koplamp eruit te halen gedaan (ruk klus!)
Moet wel zeggen dat ik een diesel heb, en weet dus niet of daar verschil in zit met een benzine uitvoering.
Om er bij te kunnen is een koplamp demonteren misschien handig, ik heb het zonder de koplamp eruit te halen gedaan (ruk klus!)
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- remco.elzinga
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Tnx ik heb hem gevonden. Bij benzine zit ie daar ook

Bij de punt van de schroevendraaier

Bij de punt van de schroevendraaier
- Bijlagen
-
- image.jpg (1.96 MiB) 6648 keer bekeken
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Omdat het in de toekomst een toenemend probleem zal worden denk ik .
Gekopieerd vandeze site
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Massepunkte
Hier staan ze.Gekopieerd vandeze site
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Massepunkte
- remco.elzinga
Bedankt voor dit complete overzicht.
Ik heb de accupunten, zekering bij accu, massa koplamp LV en onder a stijl schoongemaakt en voorzien van een beetje vaseline. Storing blijft terug komen dus ik vrees op zoek te moeten nAar een andere pomp..
Passen die van de polo? Zien er hetzelfde uit en zijn alom verkrijgbaar
Ik heb de accupunten, zekering bij accu, massa koplamp LV en onder a stijl schoongemaakt en voorzien van een beetje vaseline. Storing blijft terug komen dus ik vrees op zoek te moeten nAar een andere pomp..
Passen die van de polo? Zien er hetzelfde uit en zijn alom verkrijgbaar
- Spits
Balen man! Misschien voor de zekerheid nog even naar punt 6 op het lijstje kijken? Baat het niet schaadt het niet.......
Is het nu nog steeds een combi storing, of alleen stuurpomp melding?
Is het nu nog steeds een combi storing, of alleen stuurpomp melding?
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- remco.elzinga
Goed plan, na het eten pdf eerst koffie en ( oeps) middageten
Is dit aardepunten nr6? Ik kan onder de achterbank en voor de achterbank niets onder het tapijt vinden
Is dit aardepunten nr6? Ik kan onder de achterbank en voor de achterbank niets onder het tapijt vinden
- Bijlagen
-
- image.jpg (2.12 MiB) 6623 keer bekeken
Laatst gewijzigd door remco.elzinga op 06 sep 2018, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spits
Eten moet! Als je een multimeter hebt kan je even kijken of er abnormale weerstand tussen de min pool en carrosserie is. Als je geen startproblemen hebt lijkt me dat niet, maar spanning en stroom doen soms gewoon (althans zo lijkt het....) waar ze zin in hebben.
Ook even tussen de "kleinere" plus kabel (die op de accupool vastzit met M6) bij de accu en massa kijken hoeveel spanning/volt je hebt, en vergelijk dat met de directe spanning (rechtstreeks op de polen) op de accu.
Het kan zijn dat je pomp kaputt is, maar het zou zuur zijn als je er een nieuwe op hebt zitten en het is nog steeds niet goed.
Het zou me niet verbazen als een Polo pomp zou passen, mocht het zover zijn kan je met partnumber Googllen (Man, hoe kan je dit nou noemen!) wat wijzer worden.
Nummer 6; in fussraum unter ruckbank teppich............ tja dat staat er, m'n duits is niet zo goed, maar het zou inderdaad iets van onder/voor de achterbank onder het tapijt moeten zijn....
Ook even tussen de "kleinere" plus kabel (die op de accupool vastzit met M6) bij de accu en massa kijken hoeveel spanning/volt je hebt, en vergelijk dat met de directe spanning (rechtstreeks op de polen) op de accu.
Het kan zijn dat je pomp kaputt is, maar het zou zuur zijn als je er een nieuwe op hebt zitten en het is nog steeds niet goed.
Het zou me niet verbazen als een Polo pomp zou passen, mocht het zover zijn kan je met partnumber Googllen (Man, hoe kan je dit nou noemen!) wat wijzer worden.
Nummer 6; in fussraum unter ruckbank teppich............ tja dat staat er, m'n duits is niet zo goed, maar het zou inderdaad iets van onder/voor de achterbank onder het tapijt moeten zijn....
- Spits
Zit nog even te kijken; Langstrager hinten, dat zou een draagbalk achter moeten zijn waarop de min pool kabel van de accu naartoe zou moeten gaan.
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
I had the same problem the day of the A2 meeting. Both the oil sensor and the power steering failed.
i.e. no power steering and continuous oil level yellow light on dashboard.
I was lucky wit the power steering. I replaced the fuse and all is still well.
I still have the oil lamp on the dashboard but checjk the oil level frequently. Change the oil at 100.000k and now at 112.000k with very slight drop in the oil level. The original dip stick is still fine.
Before I change the oil level sensor I will check the earth connections.
JohnM 1,4 BBY 2004
i.e. no power steering and continuous oil level yellow light on dashboard.
I was lucky wit the power steering. I replaced the fuse and all is still well.
I still have the oil lamp on the dashboard but checjk the oil level frequently. Change the oil at 100.000k and now at 112.000k with very slight drop in the oil level. The original dip stick is still fine.
Before I change the oil level sensor I will check the earth connections.
JohnM 1,4 BBY 2004
- remco.elzinga
Hi tank you! Witch fuse did you replace? I checked al the fuses i vlould find nut they seemed ok on first sight.