Foutcode 16804/P0420
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Eerst maar eens het bezoek aan d'n A2 dokter afwachten. Bij mij (en ik had legio storingen in een FSI) bleek het gaan om een combinatie van gasklephuis en een foutieve MAF. Sindsdien rij ik foutloos en spint zij weer heel gelukkig.
Wanhoop niet ... Luukske is nabij!
Wanhoop niet ... Luukske is nabij!
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Probleem al opgelost?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- iKnijff
Vandaag bij Lukas geweest om te kijken welke oorzaak de foutcode heeft. Het uitlezen gaf hier geen uitsluitsel over, dus de auto moest de lucht in. Onder de auto werd wel e.e.a. duidelijk. De o-ring van de onderdrukdoos lekt olie. Niet de oorzaak van de foutcode, maar mogelijk wel ontstaan door het echte probleem; een kapotte middelste katalysator. Je hoort iets rammelen als je er tegenaan slaat. Jammer dat het dit onderdeel betreft, maar wel fijn dat de oorzaak gevonden is. Een origineel exemplaar schijnt een duur kreng te zijn, maar een b-merk (prima keus volgens Lukas) is aan te schaffen voor 130-150 euro.
De reparatie laat dus nog even op zich wachten. Wel kon m'n kachelweerstand vervangen worden en doet m'n airco eindelijk weer normaal. Geen maximaal geblaas op random momenten meer; fijn! Bij het vertrek viel Lukas opeens een vreemd geluid aan m'n auto op. Hij kon het niet plaatsen en de buurman ook niet. Hij adviseerde wel om er niet ver meer mee te rijden. Waardeloos, ook dat nog. Motorkap eraf en nog een keertje kijken. Kap van de distributieriem eraf, auto starten, geluid weg. De kap zat er blijkbaar niet helemaal lekker op en liep een beetje tegen de riem aan. Blij dat het zo eenvoudig op te lossen was.
Na afscheid genomen te hebben kon ik weer met een gerust hart de weg op. Nu onderdelen bestellen en volgende week terug om de katalysator te laten vervangen. Wordt vervolgd!
De reparatie laat dus nog even op zich wachten. Wel kon m'n kachelweerstand vervangen worden en doet m'n airco eindelijk weer normaal. Geen maximaal geblaas op random momenten meer; fijn! Bij het vertrek viel Lukas opeens een vreemd geluid aan m'n auto op. Hij kon het niet plaatsen en de buurman ook niet. Hij adviseerde wel om er niet ver meer mee te rijden. Waardeloos, ook dat nog. Motorkap eraf en nog een keertje kijken. Kap van de distributieriem eraf, auto starten, geluid weg. De kap zat er blijkbaar niet helemaal lekker op en liep een beetje tegen de riem aan. Blij dat het zo eenvoudig op te lossen was.
Na afscheid genomen te hebben kon ik weer met een gerust hart de weg op. Nu onderdelen bestellen en volgende week terug om de katalysator te laten vervangen. Wordt vervolgd!
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Balen dat je kat stuk is, maar ook wel fijn om te weten wat de oorzaak van je foutcodes is!
Is het geen optie om een (universele) metal katalysator er tussen te laten zetten? Heb je in vele maatvoering en de doorstroom van je uitlaat wordt ook iets beter.
Is het geen optie om een (universele) metal katalysator er tussen te laten zetten? Heb je in vele maatvoering en de doorstroom van je uitlaat wordt ook iets beter.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Dus nu weet ik ook dat de kachel weerstand deze creatieve resultaten gaf.... gelijk een besteld en binnenkort vervangen.
Bedankt voor dat tussendoor berichtje.
Bedankt voor dat tussendoor berichtje.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Rein
- Audi A2 clublid
Voor wat betreft de kat, de mijne was ook kapot, duidelijk hoorbaar aan het gerammel van de schotjes en vervangen door een niet originele via eBay aangeschafte. Ik dacht eentje van “Blandel” en die bevalt tot nu toe prima, kost idd niet de wereld in tegenstelling tot een originele bij Audi waar het prijskaartje iets van 800 EUR vermeld.