Wiellagers vervangen
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Aandrijfas krom? Kun je een beschadiging zien op de aandrijfas?rolf schreef: ↑15 sep 2018, 16:20Heb even gekeken als de boel draait.
Linker aandrijfas zit een slinger in en de rechter heeft dat niet.
Zou dat er iets mee van doen hebben?
https://youtu.be/NMS31uKAyuY
- rolf
Nee, niet echt.
Beetje roest hier en daar.
Maar is dit slingertje "normaal"?
Kan onderhand niets anders meer verzinnen wat het zou kunnen zijn.
Wordt er een beetje "gestoord " van.
Nu ben ik dat al een beetje, dat houdt het dragelijk.
Beetje roest hier en daar.
Maar is dit slingertje "normaal"?
Kan onderhand niets anders meer verzinnen wat het zou kunnen zijn.
Wordt er een beetje "gestoord " van.

Nu ben ik dat al een beetje, dat houdt het dragelijk.

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Die slinger in de aandrijfas lijkt mij niet normaal, en ik kan me voorstellen dat dit onbalans/trillingen teweeg kan brengen.
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Heb je last van trillingen, of is het alleen het geluid wat je helemaal gek maakt? Oké, voor wat het waard is;
Heb een tijd lang rond gereden met een Arosa, die op een gegeven moment een soort cadans gaf; je reed met 100 in het uur en dan om de 3 seconden ging er een lichte trilling/resonantie door de auto. Bij iets sneller of langzamer kon je het bijna niet detecteren. Dacht toen een nieuwe homokineet te bestellen, maar een complete as nieuw was toen €30 duurder. No brainer natuurlijk, nieuwe as eronder en presto: resonantie was weg. Dit was toen de lange (rechter) as waar je het ook eerder verwacht. Heb nooit een rare onbalans in de as gezien, maar eerlijk gezegd heb ik er ook nooit naar gekeken met draaiende motor/as op een krik/steun.
Heb een tijd lang rond gereden met een Arosa, die op een gegeven moment een soort cadans gaf; je reed met 100 in het uur en dan om de 3 seconden ging er een lichte trilling/resonantie door de auto. Bij iets sneller of langzamer kon je het bijna niet detecteren. Dacht toen een nieuwe homokineet te bestellen, maar een complete as nieuw was toen €30 duurder. No brainer natuurlijk, nieuwe as eronder en presto: resonantie was weg. Dit was toen de lange (rechter) as waar je het ook eerder verwacht. Heb nooit een rare onbalans in de as gezien, maar eerlijk gezegd heb ik er ook nooit naar gekeken met draaiende motor/as op een krik/steun.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- rolf
Dat is nu juist het irritante, het is een verrot wiellager geluid en ik voel niets in mijn stuur trillen of zoiets.
Wat zou het anders kunnen wezen als het de lagers niet zijn?
Verder draait er niets rond, uit de motor komt het niet.
Versnellingsbak? Kan het mij niet voorstellen. Hoe wel ik nergens meer van sta te kijken.
Wat zou het anders kunnen wezen als het de lagers niet zijn?
Verder draait er niets rond, uit de motor komt het niet.
Versnellingsbak? Kan het mij niet voorstellen. Hoe wel ik nergens meer van sta te kijken.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Gasgeven in een bocht naar rechts/ links of afremmen op de motor het maakt allemaal niks uit?? Als er wel verschil is zou ik wel de slingerende aandrijfas gaan verdenken .
In de kmlijst staat 111 000 km maar dat zal nu wel wat meer zijn??
In de kmlijst staat 111 000 km maar dat zal nu wel wat meer zijn??
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Een hele rare vraag dan (geloof niet dat ie op jouw van toepassing is, maar toch) ; Heb je er plaatstalen of gegoten stalen draagarmen onder zitten? Op het Engelse forum zijn er leden die naar gegoten draagarmen zijn over gegaan en sindsdien het geluid horen van rotte wiellagers horen........
Beats me!

ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- rolf
Nee, gewoon plaatstalen versie.Spits schreef: ↑15 sep 2018, 19:38Een hele rare vraag dan (geloof niet dat ie op jouw van toepassing is, maar toch) ; Heb je er plaatstalen of gegoten stalen draagarmen onder zitten? Op het Engelse forum zijn er leden die naar gegoten draagarmen zijn over gegaan en sindsdien het geluid horen van rotte wiellagers horen........Beats me!