A2 met vage klachten.
- Harm
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Anders kan ik het niet noemen helaas. Vanaf de zomervakantie (aankoop) geen problemen gehad met de A2.
Starten en lopen, prima toch? 2 weken terug een verse APK met een kleine reparatie aan de uitlaat en rijden maar weer.
Tot dat mijn vrouw gister belde dat ze stil stond op de parkeerplaats bij de Intratuin. Na de boodschap starten en achteruit rijdend hortend en stotend achteruit. motor kwam niet op toeren. Nogmaals in de eerste versnelling, zelfde probleem.
Motor uit en auto weggezet. Afstandbediening van de sleutel reageerde ook niet correct.
Half uurtje later opnieuw gestart, stationaire loop was prima zodra gas werd gegeven begon de motor hevig te schudden en kwam niet op toeren.
Vandaag de A2 gestart en hij loopt als een zonnetje. Niets aan de hand! En de sleutel werkt ook weer, naja...
Vanavond uitgelezen en geen melding van een storing.
Bobines zien er goed uit maar van verschillende makelij voor de rest ziet het er netjes uit.
Met nog 8500km te gaan voor de volgende beurt toch maar grondig de zaken aanpakken.
Distributie compleet, nieuwe bobines en bougies, olie en alle filters.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Vrouwlief moet vertrouwd de weg op!
Zie ik wat over het hoofd wat het zou kunnen zijn?
groet!
Starten en lopen, prima toch? 2 weken terug een verse APK met een kleine reparatie aan de uitlaat en rijden maar weer.
Tot dat mijn vrouw gister belde dat ze stil stond op de parkeerplaats bij de Intratuin. Na de boodschap starten en achteruit rijdend hortend en stotend achteruit. motor kwam niet op toeren. Nogmaals in de eerste versnelling, zelfde probleem.
Motor uit en auto weggezet. Afstandbediening van de sleutel reageerde ook niet correct.
Half uurtje later opnieuw gestart, stationaire loop was prima zodra gas werd gegeven begon de motor hevig te schudden en kwam niet op toeren.
Vandaag de A2 gestart en hij loopt als een zonnetje. Niets aan de hand! En de sleutel werkt ook weer, naja...
Vanavond uitgelezen en geen melding van een storing.
Bobines zien er goed uit maar van verschillende makelij voor de rest ziet het er netjes uit.
Met nog 8500km te gaan voor de volgende beurt toch maar grondig de zaken aanpakken.
Distributie compleet, nieuwe bobines en bougies, olie en alle filters.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Vrouwlief moet vertrouwd de weg op!
Zie ik wat over het hoofd wat het zou kunnen zijn?
groet!
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vind het een beetje vreemd dat de afstandsbediening het ineens niet doet, en de volgende morgen weer wel. Was dit voor het eerst na aankoop?
Ik lees bij de andere technische topics dat vage problemen kunnen worden veroorzaakt door fluctuaties in de boordspanning.
Gezien de gevoeligheid van de FSI voor slechte massa en/of zwakke accu zou ik hier eerst naar kijken ...
Edit: @jaapje is me al voor ...
Ik lees bij de andere technische topics dat vage problemen kunnen worden veroorzaakt door fluctuaties in de boordspanning.
Gezien de gevoeligheid van de FSI voor slechte massa en/of zwakke accu zou ik hier eerst naar kijken ...
Edit: @jaapje is me al voor ...

- Harm
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Sleutel had al vaker kuren gehad. Geen peil op te trekken.Peter_Audi_A2 schreef: ↑18 sep 2018, 22:31Vind het een beetje vreemd dat de afstandsbediening het ineens niet doet, en de volgende morgen weer wel. Was dit voor het eerst na aankoop?
Edit: @jaapje is me al voor ...![]()
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Andere afstandbediening ook al geprobeerd?
Misschien een kwestie van oude knoopcel/slecht contact in de sleutel?
Heeft dan waarschijnlijk niet met het slechte starten/lopen te maken.
Misschien een kwestie van oude knoopcel/slecht contact in de sleutel?
Heeft dan waarschijnlijk niet met het slechte starten/lopen te maken.