A2 met vage klachten.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 jul 2018, 22:37
Locatie: De Friese Meren
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 sep 2018, 22:51 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
18 sep 2018, 22:47
Andere afstandbediening ook al geprobeerd?
Misschien een kwestie van oude knoopcel/slecht contact in de sleutel?
Heeft dan waarschijnlijk niet met het slechte starten/lopen te maken.
Helaas heb ik maar 1 sleutel.
Nieuw knoopje is snel gehaald natuurlijk.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

18 sep 2018, 23:00 2 x

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard! Leuk!
Kom toch nog even terug op de brandstof, ik ken x-mile niet maar als je op de web site kijkt zie je dat het iets het verbrandingsproces vertraagd en dat het een biologische toevoeging is.
De FSi is volgens de Audi berichten niet geschikt voor E10, die ook een biologische component heeft.
5372D4F1-1317-4318-B35E-C6E0B5207CAC.png
5372D4F1-1317-4318-B35E-C6E0B5207CAC.png (1.29 MiB) 3634 keer bekeken
Op grond van dit grafiekje zou ik het niet gebruiken,het vraagt te veel aanpassing van de motorECU
Ben niet deskundig op brandstof gebied....dus als iemand dit wil aanvullen?
Gebruikersavatar
ArcSissy
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 sep 2018, 23:17 0 x

Ik ben ook een beetje voorzichtig met E toevoegingen aan de brandstof. Heb in D het genoegen leren kennen van hogere octaan benzines, zonder de bio toevoeging ... een FSI gaat er merkbaar beter op. Terug in NL probeer ik dan maar zoveel mogelijk BP Ultimate te rijden, daar hier ook geen plantaardigen in zitten.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
remco.elzinga
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jun 2017, 20:10
Locatie: Opsterland
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 sep 2018, 08:48 0 x

Ik zou dit systematisch aanpakken. Ik ken de 1.6 niet maar ik zou eerst de accu nameten, geen idee wat bobines kosten maar die zou ik ook goed willen hebben.
Luchtinlaat controleren op vervuiling ( dus ook gasklephuis, denk om nieuw inleren bij demontage). Is de distributieriem nog goed op spanning?

Vage storingen zijn toch vaak electronisch, vocht in de ruimte onder de voorstoelen? Heb je ergens gesleuteld?

Benzine verhaal wil ik niet aan, vocht of vervuiling brandstofsysteem wel. Benzinefilter, injectoren?

Slechte brandstof zou ie altijd als een kruiwagen lopen en niet zo nu en dan
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3868
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 sep 2018, 09:32 0 x

Is er een onderhouds/reparatiegeschiedenis bij de auto?
Kan mogelijk ook nog een aanwijzing geven in welke richting te zoeken.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

19 sep 2018, 09:51 2 x

Je kan het ook positief zien...
Er zijn geen foutcodes gevonden.
En voordat je op Audi garage manier alles gaat vervangen wat een “ mogelijke” oorzaak kan zijn.
Wat is er nu nog makkelijker dan de een andere benzine soort proberen?
En Remco je hebt vast wel meegekregen dat de meeste fsi rijders een opmerkelijk verschil constateren in de prestatie van hun motor als je er iets anders ingooit dan een goede Ron98.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 sep 2018, 11:15 0 x

jaapje schreef:
19 sep 2018, 09:51
En Remco je hebt vast wel meegekregen dat de meeste fsi rijders een opmerkelijk verschil constateren in de prestatie van hun motor als je er iets anders ingooit dan een goede Ron98.
Heel toevallig heb ik gisteren voor het eerst BP Ultimate Ongelood 98 getankt. Ik was nieuwsgierig of ik verschil zou merken. Hoewel ik nog maar ca. 20 kilometer heb gereden, lijkt de auto een stuk soepeler te rijden. Optrekken gaat makkelijker/lichter. Voordat ik een definitief oordeel geef wil ik eerst nog wat meer gereden hebben, maar de resultaten lijken veelbelovend!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

19 sep 2018, 11:18 0 x

Voor je weg gaat accu spanning meten, de Action meter van €4,95 is voldoende... moet boven de 12, 46 volt zitten in rust voor de start.....

Dat is goedkoopste manier en of het dan oude accu of slechte massa is komt dan later wel.
Ik meet in de Sigaren plug.... foute naam voor iets wat niemand meer rookt ...!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 jul 2018, 22:37
Locatie: De Friese Meren
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 sep 2018, 21:42 0 x

Dank voor alle tips, hier kan ik wat mee.

Vandaag heeft mijn vrouw probleemloos 2x 25km snelweg gereden, ook de sleutel werkt goed.

De vorige eigenaar had de rekeningen bewaard en was ook een liefhebber.
Laatste beurt was van september 2016; Longlife olie, filters, en bougies plus een accutest en een nieuwe dynamo.

De visuele check deze week van de dib.riem was oké. Deze is vernieuwd bij 89000km waarschijnlijk in 2013.
Teller staat nu op 123.000km.

Better safe than sorry.
Maandag as. gaat hij op de brug voor db.riem, spanrollen en waterpomp en een beurt.
Ook de penbobines en de bougies worden vernieuwd.
Goed voorbereid de winter in geeft een goed gevoel!

Vrijdag heb ik een vrije dag en zal ik de sleutelknoop vernieuwen en de accu checken. Onder de stoelen kijken naar vocht kan ook geen kwaad
BP Ultimate is hier ook verkrijgbaar en die gaan we dus tanken.

Als ik iets opmerkelijks tegenkom zal ik dit melden.

THANKS!
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

19 sep 2018, 22:03 0 x

Graag gedaan, we willen allemaal een betrouwbare auto toch?
Als je accu zonder motor( met verbruikers )onder de 12 v zakt zou ik hem wel vervangen om in de toekomst problemen te voorkomen
Better safe than sorry , o dat schreef je zelf al😂
Bougies met 4 massa puntjes doen het prima bij de FSi,staat ergens bij JJR beschreven welk type dat is
Plaats reactie