Uitlaat 1.6 en 1.4 hetzelfde ?
- marcelaudi
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Van de week de A2 op de brug gehad en kwam erachter dat de uitlaat niet helemaal gasdicht is.
Nu op verschillende sites gekeken en kwam.tot de ontdekking dat er geen uitlaat opstaat voor een 1.6 met 42 liter tank.
Is het mogelijk om een tussenstuk en einddemper van een 1.4 te monteren ?
Iemand een idee van diameter ?
RVS is niet de bedoeling .
Nu op verschillende sites gekeken en kwam.tot de ontdekking dat er geen uitlaat opstaat voor een 1.6 met 42 liter tank.
Is het mogelijk om een tussenstuk en einddemper van een 1.4 te monteren ?
Iemand een idee van diameter ?
RVS is niet de bedoeling .
- Bijlagen
-
- Uitlaat fsi
- 20181001_184140.jpg (1.84 MiB) 4822 keer bekeken
-
- Uitlaatbocht
- 20181001_184146.jpg (2.18 MiB) 4825 keer bekeken
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Dat ziet er wel uit ...of het aan vervanging toe is, uitlaat is niet hetzelfde bij 1,4 en fsi, misschien einddemper wel maar het eerste stuk is anders
http://www.realoem.me/Audi/RDW/A2/2003/ ... 253/253065
Dat midden dempertje is aardig duur.
http://www.realoem.me/Audi/RDW/A2/2003/ ... 253/253065
Dat midden dempertje is aardig duur.
- jaapje
- Audi A2 clublid
De laatste demper heeft bijna hetzelfde nr als de 1.4 maar of het helemaal het zelfde is?
http://www.realoem.me/Audi/RDW/A2/2003/ ... 253/253080
Als het allemaal low budget moet,laatst stond in Drachten een FSi voor onderdelen, motor is al naar een A2 lid, staat misschien nog wel op marktplaats in een advertentie van een tijd terug.
http://www.realoem.me/Audi/RDW/A2/2003/ ... 253/253080
Als het allemaal low budget moet,laatst stond in Drachten een FSi voor onderdelen, motor is al naar een A2 lid, staat misschien nog wel op marktplaats in een advertentie van een tijd terug.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
In de zomervakantie van 2002 gingen ze van 34 naar 42 liter en alle uitlaten werden ook aangepast.
Een nieuwe 42 liter uitlaat past wel op 34 en niet andersom dus zouden alle nieuwe moeten passen.
Maar de 1.6 heeft zwaardere motor en moet ook andere dempers hebben.
Of de pijpen passen weet ik niet, nooit nagemeten maar ik vermoed dat je bij een 1.4 uitlaat indien het paste teveel tegendruk kreeg en of je motorstoringslampje dat accepteerde?????
Lassen is meestal zeer moeilijk en mislukte vaak, hardsolderen gaat meestal weer jaren mee bij enkele plekjes.
Verder is zoeken welke sloperij een 1.6 heeft staan zoeken een mogelijkheid en dan een van na juli 2002 en controleren of het geen oude voorraad model was.
Die gebruikte zelf demonteren en kosten vrijwel niets.
Een lekke uitlaat bij A2 is zeldzaam en vaak veroorzaakt door terrein rijden over stenen en takken.
Een nieuwe 42 liter uitlaat past wel op 34 en niet andersom dus zouden alle nieuwe moeten passen.
Maar de 1.6 heeft zwaardere motor en moet ook andere dempers hebben.
Of de pijpen passen weet ik niet, nooit nagemeten maar ik vermoed dat je bij een 1.4 uitlaat indien het paste teveel tegendruk kreeg en of je motorstoringslampje dat accepteerde?????
Lassen is meestal zeer moeilijk en mislukte vaak, hardsolderen gaat meestal weer jaren mee bij enkele plekjes.
Verder is zoeken welke sloperij een 1.6 heeft staan zoeken een mogelijkheid en dan een van na juli 2002 en controleren of het geen oude voorraad model was.
Die gebruikte zelf demonteren en kosten vrijwel niets.
Een lekke uitlaat bij A2 is zeldzaam en vaak veroorzaakt door terrein rijden over stenen en takken.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- eekhoorntje
De eerste Fsi heeft 34 en die is erg zeldzaam!
Omdat ze iets later kwamen dan de AUA is een Fsi met 34 wel mogelijk maar erg weinig geleverd.
Omdat ze iets later kwamen dan de AUA is een Fsi met 34 wel mogelijk maar erg weinig geleverd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- jaapje
- Audi A2 clublid
Wel apart dat dat niet vermeld wordt in de gegevens van het A2museum
Wel zwaar balen dat die uitlaat zo slecht is! Omdat ze niet vaak stuk gaan is het bij de auto- onderdelen sites ook moeilijk zoeken en bij VAG wordt het weer erg duur.
Bij je zoektocht naar een nieuwe uitlaat zou ik maar van 42 liter uitgaan,Wel zwaar balen dat die uitlaat zo slecht is! Omdat ze niet vaak stuk gaan is het bij de auto- onderdelen sites ook moeilijk zoeken en bij VAG wordt het weer erg duur.
- marcelaudi
Vanmorgen even een prijsopgave laten maken bij de dealer : 615 euro excl montage voor de midden en einddemper .
Toch maar even op de brug gezet en na het weghalen van de zilvertape viel het allemaal wel mee.
De oude klem word van de week eraf gehaald, uitlaat schoongemaakt en een nieuwe klem geplaatst .
Word vervolgd
Toch maar even op de brug gezet en na het weghalen van de zilvertape viel het allemaal wel mee.
De oude klem word van de week eraf gehaald, uitlaat schoongemaakt en een nieuwe klem geplaatst .
Word vervolgd
- marcelaudi
Inmiddels is de uitlaatklem vervangen , de vorige eigenaar of zijn garage heeft een te grote klem gemonteerd.
Verder is er bij de achterdemper 1 gaatje gelast bij de ophanging.
Ik rij dus weer met een gas dichte uitlaat .
Verder is er bij de achterdemper 1 gaatje gelast bij de ophanging.
Ik rij dus weer met een gas dichte uitlaat .
- eekhoorntje
De uitlaten gaan langer mee dan we denken, 99% heeft de originele uit 2000 er nog onder!
Ik heb 3 jaren terug omdat iemand de fiets van een van hun kinderen totall loss reed een gebruikte gemonteerd, en die waren ook nog goed.
Ja, eigen oprit en even snel..... ik ga geen namen noemen van dit mede forum lid!
Wel is voor 1.2 en 1.4 Diesel en de 1.4 en 1.6 benzine deze anders, ook voor de van 34/22 liter naar 42 liter tank de uitlaat aangepast dus er zijn er nu 8 verschillende leverbaar.
Een 42 liter uitlaat van na fabrieksvakantie 2002 past wel op de oudere, andersom nooit!
Ik heb 3 jaren terug omdat iemand de fiets van een van hun kinderen totall loss reed een gebruikte gemonteerd, en die waren ook nog goed.
Ja, eigen oprit en even snel..... ik ga geen namen noemen van dit mede forum lid!
Wel is voor 1.2 en 1.4 Diesel en de 1.4 en 1.6 benzine deze anders, ook voor de van 34/22 liter naar 42 liter tank de uitlaat aangepast dus er zijn er nu 8 verschillende leverbaar.
Een 42 liter uitlaat van na fabrieksvakantie 2002 past wel op de oudere, andersom nooit!