een viertal technische vragen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 okt 2018, 15:52 0 x

eekhoorntje schreef:
14 okt 2018, 23:55
Alleen nieuwe rubbers?

Ik weet dat de stang met 2 kogels minder dan €10,- per stuk kosten en daar ga ik ze niet eens voor wisselen.. of bedoel je iets anders als stuur kogels?

Stabilisator stang is relatief dunne stang met 2 kogels!

Mister Auto vanaf €7,70 zie ik nu....

De Gamma verkoop een huismerk Dop 30... en dat is minder dan €5,- maar is past een beetje zwaar....

Afhankelijk maat is Ali Express de huis leverancier voor mijn 17"maar ik weet niet of die gelijk aan de 16" zijn...4 kapjes €18,- incl porto.
Die dingen heten eigenlijk koppelstangen (de onderdelen in paars): https://www.mvwautotechniek.nl/onderste ... isator.htm

Maar op de onderdelensites maken ze blijkbaar geen onderscheid tussen de stabilisatorstang en de koppelstangen ...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 okt 2018, 09:03 1 x

HansJan schreef:
12 okt 2018, 19:16
In deze HowTo heb ik beschreven hoe dat op te lossen. Fotomateriaal zal ik zsm herstellen.
Dit is inmiddels uitgevoerd.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pimoso
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 okt 2018, 19:25 4 x

ok vandaag de nieuwe rubbers geplaatst. er zat inderdaad flink wat speling op de harde kunststof bussen, deze er afgebroken. Vervolgens de stang met vaseline ingesmeerd en de nieuwe rubbers ook aangezien de montage dan een stuk makkelijker wordt. De beugel om het rubber krijgen is het lastigste. Daarna twee slangklemmen buiten het rubber gemonteerd. Wel even opletten waar je het bevestigingsdeel met bout laat zodat het niet stoort bij veer en stuurbewegingen! Ik moest dit helemaal bovenin wegstoppen en met ratel met knikkoppeling monteren anders zou dit de stuurstang raken bij maximale stuurbeweging. Het gerammel is nu volledig weg, rijdt weer als een nieuwe auto.
Plaats reactie