Tik in motor FSI, oliepomp ketting?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mooi dat het gelukt is. Nu lekker rijden. 

- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Dus de Herfst Meeting word straks Overleden Spanrol Meeting?
Ik zal naast Anti Knak rollen voor deurvangers ook de DVD set meenemen voor zelf dit soort dingen op te zoeken, en nog enkele delen voor mensen die andere onderdelen nodig hadden.....
Word nog een drukke zaterdag!
Ik zal naast Anti Knak rollen voor deurvangers ook de DVD set meenemen voor zelf dit soort dingen op te zoeken, en nog enkele delen voor mensen die andere onderdelen nodig hadden.....
Word nog een drukke zaterdag!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- iKnijff
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
- Locatie: Nieuwkoop
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Goedenavond,
Inmiddels heb ik weer een paar honderd kilometer van m'n A2 mogen genieten. Hij rijdt weer lekker!
M'n vader heeft, zoals ik eerder al vermeldde, de distributieriem, waterpomp en spanrollen vervangen. Hij heeft de klus vaker geklaard en zodoende verliep de reparatie zonder noemenswaardige problemen. Hij vond een deel van de spanrol op de bodemplaat (zie onderstaande foto's).
De benodigde momentsleutels hebben we geleend van m'n oom en het stuk gereedschap wat nodig is om de krukaspoelie op z'n plek te houden mochten we bij hoge uitzondering lenen van een Audi dealer in de buurt. Het loshalen was zo gebeurd, het monteren van de nieuwe onderdelen was een iets grotere uitdaging. Met name het vastzetten van de krukaspoelie was een dingetje. Na de 150 Nm was het niet meer mogelijk om er nog een halve slag bij te doen. Na een kwartslag zat 'ie al muurvast. Verder geen gekke dingen en aan het einde van de tweede avond kon ik met de A2 naar huis!
De monteurs van de Audi dealer hebben al gebak ontvangen, nu nog wat dingen regelen voor m'n oom en m'n vader.
Het vocht bij de accu is door goed te ventileren verdwenen. Binnenkort ga ik me verdiepen in het schoonmaken van de roosters, nu eerst even genieten.
Inmiddels heb ik weer een paar honderd kilometer van m'n A2 mogen genieten. Hij rijdt weer lekker!
M'n vader heeft, zoals ik eerder al vermeldde, de distributieriem, waterpomp en spanrollen vervangen. Hij heeft de klus vaker geklaard en zodoende verliep de reparatie zonder noemenswaardige problemen. Hij vond een deel van de spanrol op de bodemplaat (zie onderstaande foto's).
De benodigde momentsleutels hebben we geleend van m'n oom en het stuk gereedschap wat nodig is om de krukaspoelie op z'n plek te houden mochten we bij hoge uitzondering lenen van een Audi dealer in de buurt. Het loshalen was zo gebeurd, het monteren van de nieuwe onderdelen was een iets grotere uitdaging. Met name het vastzetten van de krukaspoelie was een dingetje. Na de 150 Nm was het niet meer mogelijk om er nog een halve slag bij te doen. Na een kwartslag zat 'ie al muurvast. Verder geen gekke dingen en aan het einde van de tweede avond kon ik met de A2 naar huis!
De monteurs van de Audi dealer hebben al gebak ontvangen, nu nog wat dingen regelen voor m'n oom en m'n vader.
Het vocht bij de accu is door goed te ventileren verdwenen. Binnenkort ga ik me verdiepen in het schoonmaken van de roosters, nu eerst even genieten.
- Spits
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
- Locatie: Rotterdam
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Men! Heb jij even mazzel gehad, die spanrol ziet er echt gemarteld uit! Toffe actie van je vader en de dealert ook trouwens (wat betreft uitlenen van gereedschap). Hoop dat je nu voor heel lang zonder sores van je FSI kan genieten!iKnijff schreef: ↑15 okt 2018, 20:01Goedenavond,
Inmiddels heb ik weer een paar honderd kilometer van m'n A2 mogen genieten. Hij rijdt weer lekker!
M'n vader heeft, zoals ik eerder al vermeldde, de distributieriem, waterpomp en spanrollen vervangen. Hij heeft de klus vaker geklaard en zodoende verliep de reparatie zonder noemenswaardige problemen. Hij vond een deel van de spanrol op de bodemplaat (zie onderstaande foto's).
IMG_1554.jpg
IMG_1553.jpg
De benodigde momentsleutels hebben we geleend van m'n oom en het stuk gereedschap wat nodig is om de krukaspoelie op z'n plek te houden mochten we bij hoge uitzondering lenen van een Audi dealer in de buurt. Het loshalen was zo gebeurd, het monteren van de nieuwe onderdelen was een iets grotere uitdaging. Met name het vastzetten van de krukaspoelie was een dingetje. Na de 150 Nm was het niet meer mogelijk om er nog een halve slag bij te doen. Na een kwartslag zat 'ie al muurvast. Verder geen gekke dingen en aan het einde van de tweede avond kon ik met de A2 naar huis!
De monteurs van de Audi dealer hebben al gebak ontvangen, nu nog wat dingen regelen voor m'n oom en m'n vader.
Het vocht bij de accu is door goed te ventileren verdwenen. Binnenkort ga ik me verdiepen in het schoonmaken van de roosters, nu eerst even genieten.

ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Oei, die kapotte spanrol ziet er wel heftig uit.
Heb je kunnen achterhalen welke productiedatum deze spanrol had?
Heb je kunnen achterhalen welke productiedatum deze spanrol had?